Jeg har tenkt på dette jeg også, og jeg og mannen min har snakket om det... Men det har ikke blitt mer enn med pratren. Tror mange har det slik. Det er veldig viktig, men samtidig veldig uvirkelig og vondt å tenke på. Vi ble egentlig ikke enig i hvem som skulle hatt M om vi døde, men jeg mener at det burde vært søsteren min, da hun er den eneste som er 100% "der" mentalt, og utrolig flink med barn, og som jeg stoler 100% på. Nå er vi ganske unge foreldre (har en på 16 mndr og er 22 og 24), og vi er selv eldst i hver vår søskenflokk. Men det er uaktuelt for oss begge å la M være hos noen av besteforeldrene, da dette blir feil for meg.
Må bare nevne, vet av en familie som har en sønn (rundt 20 år) med Downs syndrom. De bor i en liten kommune hvor de hele livet hans har måttet sloss for hans rettigheter, da kommunen ikke skjønner hvor mye tilsyn han trenger (24t). De er LIVredde for å dø, for da aner de ikke hva som vil skje med gutten deres. Så de kjører aldri sammen i samme bil. Det må være forferdelig å ha det sånn. Et barn som er sykt og sååå avhengig, og gå rundt med denne frykten for å forlate ham, hele tiden... huff..[&o]