hva om ditt barn

tipp

Forumet er livet
har sluttet med tutten.barnet er rundt 3,5år.
Men så ser du at barnet ligger i sengen med tommelen i munnen når barnet skal legge seg. Hva gjør du?

Gir du tilbake tutten,eller lar du barnet suge på tommelen?

jenten vår sluttet med tutten for ca 3 uker siden. men i går når jeg var oppe og sa god natt,så lå hun med tommelen i munnen. Jeg tenker at det er bedre med tutt,enn tommel...Lettere å kaste en tutt,enn å kaste tommelen

ber ungen om å ta tommelen ut av munnen.

ko..kan jo selvfølgelig gjøre det,og det funker sikkert helt til jeg går ut..

eg hadde heller gitt hu tutt. tommel skade tennene, mens tutter ikkje gjør like mye skade, og e MYE lettere å avvenne...

hehe, har nok rett i det.

prøve å forklare at store barn ikke sutter på fingeren[8D]

Verste jeg ser er store barn med fingrene i munnen....
Ville sagt strengt at det ikke var lov. Bakterier og fysjsam osv...

ORIGINAL: Regan

Har en jente på snart 5 år som suger på tommel... og vet da pokker hvordan jeg skal få henne til å slutte[&o]
Tror vi snart har prøvd det meste uten resultat.... hun vet godt att det ikke er bra, men hun tenker ikke over hva hun gjør... tommelen går i munnen på refleks[&o]

Bedre med tutt enn med tommel, derer jeg enig med de fleste andre som har svart deg.

Hva med å knytte tutten fast i senga med ei fin snor, sånn at den DEFINITIVT hører natta til og ikke blir funnet frem i løpet av dagen? Da mister hun sannsynligvis tutten i løpet av natta også, så skaden på tennene blir minimal og avvenningen kanskje går lettere neste gang?

Er jo lett å si: Ta ut tommelen.. For regner med den havner rett i munnen igjen med en gang du går ut..

Tror jeg hadde sett det litt ann, hadde hu ikke sluttet så hadde jeg gitt henne smokken tilbake jeg... Heller smokk en tommel..[:)]

Hadde iallefall IKKE gitt tutten tilbake... Da bruker hun jo bare tommelen uansett når du tar den fra henne igjen.. Men vet altfor godt hvor vanskelig det er å slutte med tommel'n [&:] Brukte den til jeg gikk i 3.klasse..

Hadde hatt på go-negl eller noe. Hadde IKKE gitt tilbake tutten, men hadde heller prøvd å avvenne tommelen.

Jeg ville ikke gitt tilbake smokken .. Men jeg ville smurt på sånn "Go' negl" eller noe på tommelen så den ikke smaker noe godt [:)]

ORIGINAL: Bare Kari

Hadde hatt på go-negl eller noe. Hadde IKKE gitt tilbake tutten, men hadde heller prøvd å avvenne tommelen.

ORIGINAL: ~Roskva~

Bedre med tutt enn med tommel, derer jeg enig med de fleste andre som har svart deg.

Hva med å knytte tutten fast i senga med ei fin snor, sånn at den DEFINITIVT hører natta til og ikke blir funnet frem i løpet av dagen? Da mister hun sannsynligvis tutten i løpet av natta også, så skaden på tennene blir minimal og avvenningen kanskje går lettere neste gang?

ORIGINAL: munter

hehe, har nok rett i det.

prøve å forklare at store barn ikke sutter på fingeren[8D]

prøver å forklare at store barn ikke bruker bleie[&:]  Og det gidd hun ikke bry seg om...

ORIGINAL: Wondermama

eg hadde heller gitt hu tutt. tommel skade tennene, mens tutter ikkje gjør like mye skade, og e MYE lettere å avvenne...

ja, det er letetre med tutten enn tommelen.Men jeg skal begynne å sjekke nå hver kveld her etter..at det ikke bare var den ene gangen.Har aldri sett henne bruke tommelen før heller..kanskje hun sjuler det..

Ja, er enig med deg der..ikke pent å se på. Og tutten brukes kun om natten da evt.

Men å prøve å si noe strengt til henne...ja..det er det samme som å fortelle enn amnn at han ikke får sett på fotballkemapen på tv[&:]

ORIGINAL: funny_bunny

Har en jente på snart 5 år som suger på tommel... og vet da pokker hvordan jeg skal få henne til å slutte[&o]
Tror vi snart har prøvd det meste uten resultat.... hun vet godt att det ikke er bra, men hun tenker ikke over hva hun gjør... tommelen går i munnen på refleks[&o]

huff...blir jo en dum vane det der..en venninne sin datter suttet tommel til hun begynte skole. Vet ikek om hun sluttet etter skolen da..men hun holdt iallefall på til sommeren samme året som skolestart

ORIGINAL: BirgitteBarbot

oi.. aner ikke

men tutt er vell bedre enn tommel?[:-]

ja, vil tro det.Lettere å si at "nå sakl du slutte med tutten" og kaster den i bosset..enn å si "slutt å sutte tommelen...

Back
Topp