Hva nå?

Hcg vil kunne gi en indikasjon på om noe ikke er som det skal. Hcg skal doble seg ca annenhver dag frem til uke 6. Etter uke 6 bør man ha tre dager mellom blodprøvene. Ring event fastlege for blodprøve rekvisisjon?! Det er jo helt grusomt å gå 14 dager i uvisshet:(

Enig i dette, du burde ikke få gå 14 dager i uvisshet :(

Hvordan forløp det hos deg da, hvor mye satt tilbake, og hvor langt er du nå?
Jeg bør vell vente, men kjenner ikke noe håp nå :(
Er det så vanlig at kroppen ikke fikser opp selv?
Jeg var på ul når jeg trodde jeg var 5+0. Gyn så kun en klarning, ikke noe anlegg til foster eller noe og hun mente jeg måtte være under 4 uker på vei, men jeg hadde allerede fått positive tester i to uker. Jeg visste derimot at hun har et dårlig apparat. Kom tilbake to uker etterpå og ble da kun satt tilbake tre dager ut fra egen terminberegning, noe som fortsatt er litt rart ut fra hvor tidlig jeg testet positivt, men forklarlig og kan passe.

Kom fra tidlig ul nå... Er 7+4, veldig regelmessig syklus. Men jordmor mente jeg ikke var så langt... Så livmor med fostervann og kunne se en liiiiten klump som "kunne være noe", men ingen hjerteslag..
Hva skjer?
Hvordan få kroppen til å innse at den ikke er gravid?
Jeg kan da ikke være 5 uker på vei, nesten 3 uker tilbake, når jeg er så regelmessig og har testet etter både EL og fått positive G tester 14 dager etter EL?
Hvorfor har jeg symptomer?
Bare lei meg nå... Hun sa vi burde komme tilbake om et par uker, men er det vits? :(

Huff.. Sender deg en klem❤️

Tenker jeg bare må få bestilt allerede i morgen jeg? Må jeg innom fastlege?
Orker ikke gå full av symptomer og preget av en graviditet som ikke finnes.
Eg ville nok heller ventet litt. Men eg er liksom sånn tenk vist. Tenk vist det faktisk er noe inni der som kan bli til noe. Forstår hvordan du har det. Du kan jo ringe til legen i dag og høre eventuelt hva han/hun foreslår.

Helt lik min historie . Gikk til legen og trodde jeg var 9 uker på vei eller noe slikt.ganske sikker jeg også på både el.og syklus.
På ul hos legen sa han at det var noe der men der var så lite så jeg var ihvertfall ikke mer enn 6 uker på vei. Dette stemte ikke i mitt hode (testet jo meg tidlig) og var da overbevist om at noe var gale. Men målte HCG den dagen og kom tilbake 4 dager etter for ny måling.og jaggu hadde ikke HCG verdien økt. Var hos legen igjen på fredag og så da et bankende hjerte og en liten spire på ca 9 uker ;)

Anbefaler deg å ringe legen idag og ta HCG målinger så du slipper å vente så lenge på svar ;) har jo skjedd med mange nå at egget har gått i dvale ;) lykke til ❤️

Helt lik min historie . Gikk til legen og trodde jeg var 9 uker på vei eller noe slikt.ganske sikker jeg også på både el.og syklus.
På ul hos legen sa han at det var noe der men der var så lite så jeg var ihvertfall ikke mer enn 6 uker på vei. Dette stemte ikke i mitt hode (testet jo meg tidlig) og var da overbevist om at noe var gale. Men målte HCG den dagen og kom tilbake 4 dager etter for ny måling.og jaggu hadde ikke HCG verdien økt. Var hos legen igjen på fredag og så da et bankende hjerte og en liten spire på ca 9 uker ;)

Anbefaler deg å ringe legen idag og ta HCG målinger så du slipper å vente så lenge på svar ;) har jo skjedd med mange nå at egget har gått i dvale ;) lykke til ❤️
Det var en skikkelig solskinnshistorie! Håper det finnes mange av disse :) skal inn til legen om noen timer så hører jeg hva hun sier. Men hcg kan vell stige selv ved en MA fordi kroppen tror den er gravid? :o

Det var en skikkelig solskinnshistorie! Håper det finnes mange av disse :) skal inn til legen om noen timer så hører jeg hva hun sier. Men hcg kan vell stige selv ved en MA fordi kroppen tror den er gravid? :o
Hcg kan stige, men det kan avdekke unormalt lav hcg eller unormal stigning. Jeg håper virkelig det ender godt ❤️

Leser meg i hel. Har ligamentsmerter i form av mensmurring og når jeg nyser. ImageUploadedByBV Forum1455013004.957481.jpg

Dette kan jo være et bra tegn i følge denne jordmora.

Gir deg en klem! ❤️

Ved en MA så kan HCG stige som normalt og livmoren vokser som den skal. Det er jo en MA i og med at kroppen ikke selv vet at fosteret er dødt. Er det en SA kan det oppdages med HCG f.eks for da vet jo kroppen om det og reagerer deretter.

Skjønner at dette er en frustrerende tid og synes det er alt for lenge å gå 14 dager. Leser om solskinnshistorier her hvor slike opplevelser kan skyldes dårlig utstyr. Har du mulighet til å dra på en privat UL? Selv hadde jeg ikke klart å vente så lenge! Håper du får gode nyheter snart! :)

Gir deg en klem! ❤️

Ved en MA så kan HCG stige som normalt og livmoren vokser som den skal. Det er jo en MA i og med at kroppen ikke selv vet at fosteret er dødt. Er det en SA kan det oppdages med HCG f.eks for da vet jo kroppen om det og reagerer deretter.

Skjønner at dette er en frustrerende tid og synes det er alt for lenge å gå 14 dager. Leser om solskinnshistorier her hvor slike opplevelser kan skyldes dårlig utstyr. Har du mulighet til å dra på en privat UL? Selv hadde jeg ikke klart å vente så lenge! Håper du får gode nyheter snart! :)
Takk ❤️ Jeg var på privat ul i går... Derfor jeg ikke vet om det er vits å gå på enda en. Går uansett hos ny privat neste uke om jeg ikke får noen tydelige svar denne uken.

Henvist til gyn. Muligens allerede i morgen, iallefall de nærmeste dagene. Da må jeg bare vente å se. Legen ble sjokka over ul i går, at jeg ikke ble forklart noe eller vist videre.eller at hun ikke tok innvendig..

Last edited:
Henvist til gyn. Muligens allerede i morgen, iallefall de nærmeste dagene. Da må jeg bare vente å se. Legen ble sjokka over ul i går, at jeg ikke ble forklart noe eller vist videre.eller at hun ikke tok innvendig..
Hæ, ble det ikke tatt innvendig? De på Ullevål sier at det må man så tidlig.. Man kan se utvendig, men man ser best innvendig. Jeg syns også det var rart at vedkommende ikke foretok seg mer. Det er en stor påkjenning å få en sånn beskjed, samt uholdbart å vente 14 dager på ny ul! Håper du du får tilsyn fort ❤️

Hæ, ble det ikke tatt innvendig? De på Ullevål sier at det må man så tidlig.. Man kan se utvendig, men man ser best innvendig. Jeg syns også det var rart at vedkommende ikke foretok seg mer. Det er en stor påkjenning å få en sånn beskjed, samt uholdbart å vente 14 dager på ny ul! Håper du du får tilsyn fort ❤️
Nei hun tok ikke innvendig, hadde ikke sånn apparat.. Synes ikke hun burde tatt tul da. Fått litt mer håp til innvendig nå, men enda forberedt på det værste !

Da tenker jeg det ikke er rart at hun ikke så noe, det er det som er litt skummelt med disse private ul'ene, ingen garanti for at de er profesjonelle og kan det de holder på med. Tror du har blitt skremt unødvendig ❤️

Back
Topp