HVA NÅ DA?

*Stella*

Forumet er livet
Ja, beklager store bokstaver, men nå føler jeg for å rope litt...
 
Hva er den denne kroppen min driver med?
 
Dag 34 av syklusen.
Ingen tempstigning enda, altså ikke noen EL enda.
 
Oppblåst og småirritabel i gårkveld, men tenkte at fotballkamp-resultater og potetgull og kjøpepizza nok hadde skylden for dette... (og "lysegult-ikke-helt-brunt-nei" teller jo ikke som spotting, det er vel heller misfarget sekret, eller andre sædrester, sant?
 
Men, selv om "mysteriet med det rosa toalettpapir" (omtalt i et av mine mang dagbokinnlegg i formiddag) er oppklart, er det ikke lenger til å nekte for, jeg har bgynt å spotte. Det er liiiite blod, så det er lysebrunt, og ikke store mengder heller, men ingen tvil.
 
Men, jeg "nekter" å få mens nå, jeg vil ha eggløsning først!
 
Huff,det er ikke lett med denne kroppen som ikke vil være som man vil..
Og når den heller ikke fungerer når man vil så er det noe dritt!
 
Du har lov til å skrive med STORE bokstaver i dag!!! Uten tvil!!!
 
Det er så forbanna urettferdig at den kødder så mye men noen som virkelig vil ha barn...[:@]
 
ORIGINAL: Apple

Å, kjære Stella, skjønner at du blir fortvilet. Det er urettferdig at kroppene våre ikke alltid kan oppføre seg slik vi selv vil. Og om ikke annet, så vil vi i alle fall ha eggløsning, for uten eggløsning blir det ikke barn... Men som du vet, fru professor i mensen ([;)]), så er det helt normalt å oppleve en syklus en gang i blant uten eggløsning. Hvis det virkelig er mensen som er på vei, får du prøve å tenke at dette var en slik syklus. Heldigvis ble den ikke altfor lang da, hvis det kan være noen trøst... Sender deg en stor klem jeg!

 
Det har du helt rett i.
 
1) Det er normalt med en syklus uten EL uten at det trenger å være noe galt
2) Det er jo ikke garanyert at dette er mens
3) Dersom dette er mens etter en slik syklus, så blir den i alle fall ikke lang.
 
Nummer tre er ganske normalt for meg da, om vi kan si det sånn. Jeg hadde jo noen sykluser uten EL i begynnelsen etter pilleslutt, minst 5 om jeg ikke husker feil, og i alle fall 3 av disse var 30-35 dager lange.
 
Av og til så trenger jeg vel bare noen til å peke ut disse tingene for meg, når frustrasjonen tar overhånd... for jeg vet det jo, men "glemmer" det når jeg blir for frustrert.... Takk
 
Heeeyyy! Du har fått ordna tickerne ser jeg [;)]
 
Kan dessverre ikke gi noe fornuftig svar på hva som skjer med kroppen, men håper el kommer eller tanta slik at du kan komme igang med neste pp.
 
Slenger på et par positive punkter til jeg, som jeg tenkte på mens jeg gikk til toget etter jobb.
 
4) Vi har i alle fall begynt utredning
5) Om dette er mens, får jeg jo prøvd ut tøybindene mine (*note to self: Pakk i veska til jobb i morgen, om aktuelt)
6) En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!
 
Og det gjør det verd det.
 
Å bli mamma er verd alle disse frustrasjonene. Ventetider, lite koselige undersøkelser, og mere ventetider. Syklusfrustrasjon og merkelige "påfunn" fra naturens side. Så lenge jeg får bli mamma... så er det "greit". Jeg skal holde ut dette. Så lenge jeg får bli mamma.
 
Ingen tvil om at en blir litt øm om hjerterota av å se de nydelige bildene av din vesle skatt, Nesing.
 
Takk for oppmuntrende ord.
 
Jeg SKAL bli mamma. En eller annen gang, på en eller annen måte.
 
I alle fall ingen tvil om at jeg spotter i dag. Brunt, ikke rødt, men likefullt, spotting.
 
Jaja, forrige syklus spottet jeg jo i 4-5 dager før mensen kom, så det skjer sikkert ikke noe merpå noen dager. (dog, jeg har "nestenspottet" hele helga, det var bare så lyst at jeg nekta å se på det som spotting)
 
Ja, krysser fingrene for å slippe mange dager med spotting. Selv om det dog sånn rent prakisk sett hadde vært fint om denne blødningen kunne vente til helga, siden jeg føler meg mer komfortabel med å prøve ut tøybind hjemme, pluss at jeg ikke trives på jobb med kramper, uten tilgang på varmeflaske og ullpledd og omtenksom ektemann...
 
Magen føles "ustabil", så det er mulig det skjer noe, hvem vet? (Magen er litt merkelig uansett, ettersom blodbanken ikke hadde de jernpillene som plager meg minst, og jeg derfor går på jernpiller som gir meg hard mage. Men bare to piller igjen, heldigvis)
 
BAre så frustrerende med en sånn uforutsigbar kropp :(
 
Jaja, så er det friskt, rødt.
 
Men fortsatt ikke store mengder da, så jeg spotter nok fortsatt, jeg blør ikke.
 
Sant nok.
 
Men tror du ikke hele greia har stoppet opp igjen da? [&:]
 
forvirrende greier.
 
Men magen kjennes ut som om "noe" er på vei, så det vil vel komme før eller siden... en eller annen dag.
 
Slipper i alle fall å lure på om "kanskje denne gangen" jeg da, for jeg har jo ikke hatt EL, så gravid er jeg nok ikke... gikk og håpet på en EL sånn i disse dager jeg da, men me en lukket og hard tapp er nok ikke dette "el-spotting" nei [;)] og slett ingen "festeblødning" [:D][:D][:D] Så det er nok mensen som er på vei.
 
Definitivt ikke på fest i går, og mente ganske bestemt at festeblødninger ikke skulle kunne komme fra der som jeg blør fra... eller spottet fra da, for blør jo ikke.
 
Følgelig, som jeg sa, definitvt ikke festesmerter [:D]
 
Men... man skal feste ganske hardt for å klare å blø derfra? Eller, en annen type fest, kanskje...?
 
æsj da, så kipt, jeg har desverre ik et vetug svar til deg, jeg er så lite kjent m alle disse symptomene osv at eg ik tør å si annet enn lykke til
 
Jeg vet hvordan vi definerer festeblødninger [:)]

Bare funderte på hvordan man festet om man klarte å få sår som blødde.. inni der... [:D][:D][:D]
 
(Altså bare dårlig humor fra meg.... for jeg vet jo at jeg ikke får festesmerter, siden jeg ikke fester [:)] )
 
Ikke jeg heller....[:D]
 
Men nå skal jeg tusle ned på badet, så snart jeg har tatt av senga, og ettersom det ikke virker som jeg blør enda, fest eller ei, så tenker jeg at jeg tar et bad, godt og varmt, deilig bad
 
Så får vi se hva denne merkelkelige kroppen min finner på i morgen. Nye dag, nye muligheter.
 
(forresten synes jeg at jeg kjenner dendenser til meget ømme lår, som da enten kan komme av tvungen trening på jobb i formiddag (men tror ikke det tok på låra egentlig) men egentlig minner mer om menssmerter (jeg har mens-kramper i lårene også jeg...) så den klarer kanskje å overraske meg i kveld også, hvem vet?)
 
Måtte bare innom her og lese de positive tankene en gang til
 
1) Det er normalt med en syklus uten EL uten at det trenger å være noe galt
2) Det er jo ikke garantert at dette er mens
3) Dersom dette er mens etter en slik syklus, så blir den i alle fall ikke lang.
4) Vi har i alle fall begynt utredning
5) Om dette er mens, får jeg jo prøvd ut tøybindene mine
6) En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!
 
*lese om og om igjen*
 
For nei, ikke kommet noen mens. Bare spotter. Fortsatt.
Og som temp-grafen viser, i dag steg tempen... Ikke så mye at jeg tror det er noe EL da, kroppen oppfører seg slett ikke fruktbar heller. Men.. ikke noe mens. Ingn ny syklus og nye muligheter.
Får brukt tøytruseinnleggene mine i alle fall da, og liker dem.
Minner meg selv på at vi har begynt utredning.
En dag skal jeg bli mamma. En dag skal min mann bli pappa.
 
I dag ble min mann bror. Men en dag skal han bli pappa. Og jeg skal bli mamma.
 
Om bare denne kroppen min kan oppføre seg litt mer brukbart, slik at vi kan klare å lage en baby da!
 
*Lese listen en gang til*
 
6) En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!
 
 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA! 
En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!

En eller annen gang, på en eller annen måte, SKAL JEG BLI MAMMA!
 
Mmm
 
Og det skal jeg tenke når vi går i butikker og kjøper babygave til småtten også.
 
en eller annen gang, skal jeg kjøpe ting til mitt eget barn.
 
Men i dag er det denne vesle gutten som er født, og det er da vitterlig ikke hans feil at jeg ikke klarer å lage baby selv, så han skal i alle fall få sin gave, og en ekte gratulasjon og velksomt til verden.
 
Nåja, det vet jeg ikke...
 
Men det hadde absolutt vært greit om denne mensen bare kunne SETTE IGANG dersom det er det som skal skje.
 
Dagevis med spotting er kjeeeeedelig. Og frustrerende.
 
Back
Topp