hva mener dere?

En bil taper seg jo i verdi i takt med hvor mye den blir brukt.
Hva om han kjøper hvitevarene dine, og du bruker de pengene på en bil?

Men skal han ha igjen bilen, hadde jeg hentet tingene mine[;)] mohahahha....

Altså, han kunne hatt 10 biler stående, og det er fortsatt ikke hans ansvar at ikke du har bil.
Lever bilen, hent tingene dine. Vær selvtendig! En ting mindre å krangle om[;)]

ORIGINAL: Tøsa

Jeg ville vært vanskelig tilbake og krevd å få tilbake de tingene du har i leiligheten hans.
Tilby han en byttehandel.

Hvis ikke det funker, ta tilbake tingene dine og kjøp deg bil selv.
Tviler sterkt på at du har 4000 i mnd dersom du har kontantstøtte, barnetrygd og alle alenemorsstønadene.
Du kommer til å få råd til å kjøpe deg bil, og hvis du slenger NAVpapirene på bordet i banken (dok på dine utbetalinger) så vil du GARANTERT få deg et lån til bil. Jeg kan love deg det.

Les alt da, jeg har akkurat sendt inn søknadene. Har bare 4000 nå!!
Får jo råd til å ta opp lån når jeg får stønadene!

ORIGINAL: *gismo*

Jeg bruker bilen på vegne av snuppa...

Altså han har 2 biler og en firmabil da...
Jeg har stasjonsvogna, og han kjører med guttebilen sin(pickup)

Jeg og skjønner at han vil ha bilden sin tilbake da, men hva skal jeg gjøre da? når jeg ikke har råd til bil?

Selge alle de hvitevarene og tingene som du ikke trenger enda, og kjøpe deg bil for de pengene? Er jo bedre med en billig bil enn ingen bil hvis du trenger det...

ORIGINAL: DnbMor

Greit å levere bilen tilbake, men da hadde jeg krevd at han kjørte barna dit de trengte. Det er hans sine barn også[:)]

Vi har et barn, hun er 19mnd...han jobber langt unna, står opp fem, kommer hjem halv fem, så han har ikke mulighet...

ORIGINAL: shorty86

ORIGINAL: Marlu

Hvis du er avhengig av bil, så bør du jo skaffe din egen.

På en annen side så er det jo "rett og rimelig" at du låner hans bil hvis du er avhengig av den i forhold til barna.

Men på sikt, så bør du jo skaffe deg din egen

og jeg ville henta tingene mine.. det er hans bil og hans leilighet/ hus du okuperer plass... men det spørs jo helt hvordan tonen er mellom dere er det.. men hvis han sier han vil ha bilen så må han nesten få den.. så får du spørre han om han kan kjøre barna hit og dit?!?

vi er ganske gode venner...han trenger jo tingene mine, han har ikke råd å kjøpe inn alt på en gang...

da sier det seg selv at dette dreier seg om å byttelåne!? Viss han må låne dine ting som står i huset, kan vel du låne bilen?

ORIGINAL: SleepingBeauty

ORIGINAL: shorty86

ORIGINAL: Marlu

Hvis du er avhengig av bil, så bør du jo skaffe din egen.

På en annen side så er det jo "rett og rimelig" at du låner hans bil hvis du er avhengig av den i forhold til barna.

Men på sikt, så bør du jo skaffe deg din egen

og jeg ville henta tingene mine.. det er hans bil og hans leilighet/ hus du okuperer plass... men det spørs jo helt hvordan tonen er mellom dere er det.. men hvis han sier han vil ha bilen så må han nesten få den.. så får du spørre han om han kan kjøre barna hit og dit?!?

vi er ganske gode venner...han trenger jo tingene mine, han har ikke råd å kjøpe inn alt på en gang...

da sier det seg selv at dette dreier seg om å byttelåne!? Viss han må låne dine ting som står i huset, kan vel du låne bilen?

Ja, er det jeg mener jeg og...men tror ikke BF tenker så langt[8|]

Skjønner egentlig ikke hva det er å lure på, dere har brutt opp og han vil ha bilen sin? Jeg ville hentet tingene mine og levert bilen, og så hivd meg rundt etter andre praktiske løsninger.

Har du mulighet å få hjelp fra familien dersom bf ikke vil gjøre en avtale om byttelåning?

Back
Topp