hva mener dere?

*gismo*

Flørter med forumet
Jeg ble alenemor for tre uker siden.
Jeg har ikke bil, så låner BF sin bil. (han har en bil til+firmabil).

Jeg har endel ting i huset hans, som jeg egentlig ikke trenger enda: vaskemaskin, komfyr, kjøleskap, tv-bord, sofabord, + litt småting.

Nå sier han at jeg bør finne meg bil snart, for han vil ha bilen sin!
moren hans som har sagt at han er alt for snill[8|]

Jeg har ikke jobb, så lever på kontantstøtta og barnetrygd[&:]

Derfor har ikke jeg råd til bil enda....

Har nettopp søkt om OS og AAP....

Hva mener dere?[8|]

mener om hva? at han vil ha bilen sin tilbake??
det er jo hans bil sååååååååååå..........................[8|]

Ja...det er jo hans bil...[:)]

Hans bil.... 

ORIGINAL: stoltmortil4

sign!
Og jeg hadde nok tatt med meg mine ting fra huset hans...

ORIGINAL: Marlu

Hvis du er avhengig av bil, så bør du jo skaffe din egen.

På en annen side så er det jo "rett og rimelig" at du låner hans bil hvis du er avhengig av den i forhold til barna.

Men på sikt, så bør du jo skaffe deg din egen

og jeg ville henta tingene mine.. det er hans bil og hans leilighet/ hus du okuperer plass... men det spørs jo helt hvordan tonen er mellom dere er det.. men hvis han sier han vil ha bilen så må han nesten få den.. så får du spørre han om han kan kjøre barna hit og dit?!?

Jeg bruker bilen på vegne av snuppa...

Altså han har 2 biler og en firmabil da...
Jeg har stasjonsvogna, og han kjører med guttebilen sin(pickup)

Jeg og skjønner at han vil ha bilden sin tilbake da, men hva skal jeg gjøre da? når jeg ikke har råd til bil?

JEG hadde fjernet tingene mine fra huset HANS og latt ham få bilen SIN tilbake om det var det han ønsket..

ORIGINAL: *gismo*

Jeg og skjønner at han vil ha bilden sin tilbake da, men hva skal jeg gjøre da? når jeg ikke har råd til bil?

Du kan jo be om ett kortidslån i banken eller av ett familiemedlem, kjøpe deg noe rimelig... Får greit mye bil for 20.000.

ORIGINAL: shorty86

På en annen side så er det jo "rett og rimelig" at du låner hans bil hvis du er avhengig av den i forhold til barna.

og jeg ville henta tingene mine.. det er hans bil og hans leilighet/ hus du okuperer plass... men det spørs jo helt hvordan tonen er mellom dere er det.. men hvis han sier han vil ha bilen så må han nesten få den.. så får du spørre han om han kan kjøre barna hit og dit?!?

vi er ganske gode venner...han trenger jo tingene mine, han har ikke råd å kjøpe inn alt på en gang...

Du kan jo ikke akkurat basere deg på og ha en lånt bil på fulltid for evig og alltid, så da bør du begynne og se deg om etter andre løsninger.

Finnes det noen måter du kan få råd til bil selv? Går det ann og ta buss eller bena fatt? Eventuelt flytte til ett sted dette går? Noe må du jo nesten ta tak i på ett eller annet vis.

Det er jo strengt tatt ikke hans problem.. Da må du gå, ta buss eller høre med familien din om noen der har en bil du kan låne..

Du kan jo evt. høre med ham om du kan få "leie" den over en tid, at du betaler ham litt i måneden for å få låne den.. Eller kjøpe deg en gammel bil, trenger jo ikke koste skjorta..

ORIGINAL: Labambie

Du kan jo be om ett kortidslån i banken eller av ett familiemedlem, kjøpe deg noe rimelig... Får greit mye bil for 20.000.

Får man lån til bil når man har 4000 i mnd da?[8|]

ORIGINAL: stoltmortil4

ORIGINAL: Froskegele

Det er jo strengt tatt ikke hans problem.. Da må du gå, ta buss eller høre med familien din om noen der har en bil du kan låne..

Du kan jo evt. høre med ham om du kan få "leie" den over en tid, at du betaler ham litt i måneden for å få låne den.. Eller kjøpe deg en gammel bil, trenger jo ikke koste skjorta..

bor på landet, så her går det ikke mye buss[8D] foreldra mine jobber her dag...

ORIGINAL: shorty86

vi er ganske gode venner...han trenger jo tingene mine, han har ikke råd å kjøpe inn alt på en gang...

da hadde jeg snakket med han.. hvis han tar bilen så tar du tingene dine.. det er ikke ditt problem at han ikke har muligheten til å kjøpe inn de tingene.. samma måte som det ikke er hans problem at du ikke har råd til bil..

Uten å vite noen ting om bakhistorien så tenker jeg; Det er på tide å begynne å finne løsninger enn å fokusere på alt som er trøblete..

Fint om dere kan hjelpe hverandre, men det er kanskje like greit at man ikke er avhengig av hverandre lenger? Forstår at han vil ha sin bil tilbake, men da må jo du også få dine ting "som han trenger siden han ikke har råd til å kjøpe alt på en gang" tilbake?

Ville snakket med han for å rydde opp. Hør om du evt kan låne bilen i 1 mnd til, for da er det kanskje litt mer klarhet i din nye økonomiske situasjon? Så får han samme tid på å finne løsninger på sine problemer med dine ting i hans leilighet?

Lykke til ihvertfall. [:)]

Hent tingene dine og lever tilbake bilen, eller spør om dere skal bytte bil mot alt det andre som du sier han trenger av dine ting.

hva med å avtale at du betaler en sum i mnd for å leie bilen? og han gjør det samme for å leie tingene dine (blir jo ikke lik sum), hvis ikke ville jeg gitt han bilen, tatt tingene dine med deg og hørt om kanskje foreldrene dine kan kausjonere et billån på en billig billlig bil

Back
Topp