Hva mener dere om

Diddij

Forumet er livet
Tok denne bort jeg[:)]
Tusen takk for svar[;)]

Ehh?? What?? Hva er vitsen med å putte guttungen i slike klær om han har med pakket tøy? Og du har i tilegg sagt ifra om at du ikke liker det...[8|][:-]
Jeg kjøper heller ikke loppeklær... Har ikke behov for det. Men respekterer dem som gjør det. Hver sin smak sier jeg....
Men jeg hadde nok reagert kraftig om noen hadde puttet BRUKTE klær på guttungen min ja!
Har ingeting imot arveklær, men det er litt anderledes, da jeg vet hvem som har brukt dem fra før, og jeg har vasket dem før han bruker det....[8|]

ORIGINAL: ElisabethRB

Ehh?? What?? Hva er vitsen med å putte guttungen i slike klær om han har med pakket tøy? Og du har i tilegg sagt ifra om at du ikke liker det...[8|][:-]
Jeg kjøper heller ikke loppeklær... Har ikke behov for det. Men respekterer dem som gjør det. Hver sin smak sier jeg....
Men jeg hadde nok reagert kraftig om noen hadde puttet BRUKTE klær på guttungen min ja!
Har ingeting imot arveklær, men det er litt anderledes, da jeg vet hvem som har brukt dem fra før, og jeg har vasket dem før han bruker det....[8|]

Ja arveklær er noe heeeelt annet, da er det fra kjente liksom...
Disse loppene er jo fra mennesker man ikke aner hvem er, og...nei æsj...
Også kommer denne kommentaren i blant: "fant denne fiiiiiine genseren på loppis, kosta bare 5 kr så måtte bare ha den, ser jo nesten ikke brukt ut" Også er den skikkelig slitt liksom...
Jeg får helt angst...
Ikke quote her heller...må kanskje slette dette etterhvert...[8D]

Er ikke så veldig fan av det jeg heller...
Greit med arvede klær fra familien det er en ting som kan være gøy å ha:) Men klær fra loppemarkeder er litt stusslig synes jeg :P

Grrrrpssss, næh [:'(]. Enig med ElisabethRB om at arveklær er greit, når det bare er nærmeste familie som har brukt de, men har man dårlig råd (sånn som lille meg av og til) kan man dra på salg og få masse fine billige klær der. Hadde ikke likt hverken å bruke loppemarked klær selv eller putte de på ungen min. Det er ikke nødvendig synes jeg.
Spesiellt ikke når du sender med guttungen nok klær.
Skjønner deg veldig godt der, og tror jeg ville tatt en koselig alvorsprat med svigermor over en god kopp tee/kaffi om at det der ikke er noe greit.[8|]

Søte dere er...[:)]
Hun er ikke kjempe ekstrem altså...skjer noen ganger i året...og jeg har sagt ganske klart i fra at vi ikke er interessert i loppemarkedklær, og at vi har råd til å kjøpe nye klær til ungene våre[;)]

Jeg kunne ikke tenke meg å bruke loppemarkedklær. Rett og slett fordi jeg synes det hadde vært ekkelt..[&:]

Jeg har ikke noe imot å arve klær fra folk jeg kjenner, men loppisklær blir noe annet.

Jeg har brukt mye loppemarkedklær i studietiden. Hadde ikke så god råd, og det var mye fint å finne om man bare lette litt. Så jeg har ikke aversjon mot det [:)]
Men etter at vi har kommet i jobb begge to, så frister det lite med klær fra Fretex og loppis. Og jeg har ikke handlet brukt til barna. Men noe prinippielt galt i brukte klær ser jeg ikke. Man vasker det jo før bruk.

At det er dårlig gjort å kle opp barnet i loppisklær når du har sagt i fra om at du ikke liker det, er en helt annen sak. Det mener jeg hun burde respektere.

Respektløst sier jeg bare. Hadde blitt dugelig forbanna hadde det vært min svigermor. Orker ikke tanken på å bruke /kjøpe klær på loppis- synes det er æsj æsj liksom. Vet det er vaska og ordna, men tanken byr meg i mot.[:'(]
Arveklær  som jeg får av kjente er en helt annen sak.[:D]

sign'er denne jeg
ORIGINAL: ElisabethRB

Jeg ser vel det på to forskjellige måter: Jeg kjøper ikke loppemarked klær selv, men hvis jeg hadde måtte, økonomisk sett, så ville jeg nok gjort det...

Hun burde jo respektert det du mener da.. Dine barn, din avgjørelse spør du meg...
Jeg liker det ikke selv... Liker å kjøpe nytt. [:)]

Mnjaaa.. HAr selv funnet meg ett og anna plagget fra Loppis, men er heller ikke noen storfan av å gå i d hele tiden nej..
Arveklær blir noe helt annet..[;)]

ORIGINAL: carina marie

Hun burde jo respektert det du mener da.. Dine barn, din avgjørelse spør du meg...
Jeg liker det ikke selv... Liker å kjøpe nytt. [:)]

ORIGINAL: Tasmain

Er ikke så veldig fan av det jeg heller...
Greit med arvede klær fra familien det er en ting som kan være gøy å ha:) Men klær fra loppemarkeder er litt stusslig synes jeg :P

sign denne[:)]dessuten har vi råd til å handle nye ubrukte klær[;)]Arveklær tar[;)] jeg i mot,og sorterer ut d jeg vil ha,men har aldri vært på loppis nei[;)]

usj.. det er noe med loppemarked altså... man vet jo aldri hvor klærne kommer fra.. Å arve klær fra familie er en helt annen ting, da vet man hvem som har brukt det! Kunne aldri tenkt meg til å kle babyen min i klær kjøpt på loppemarked, hadde konstant tenkt på hvor det kom fra!

Kjøpte faktisk litt klær på loppemarked til førstemann. Er mye fint der selv om altfor mye er utslitt og ekkelt. Det meste av det vi kjøpte hadde fremdeles merkelappen på, og var klær fra f.eks Benetton og Timberland. [:)]

Men skjønner godt at du synes det er ekkelt når din svigermor kler opp med utslitte klær på loppemarked. Antar hun vasker de, men hun burde virkelig ta hensyn til hva du vil. Er dine barn!

Har en svigermor selv som elsker loppemarkeder og bruktbutikker. Hun hadde f.eks kommet over en vogn som bare var sååå fin at hun måtte kjøpte den. Viste seg at den var så utslitt at den ikke trillet rett engang, så vi tok den med til Spania og lot den stå igjen der. [:)]

Har ikke noe imot klær fra loppemarked, men det viktigste her er jo DIN mening som hun burde respektere!

ORIGINAL: metro

Har ikke noe imot klær fra loppemarked, men det viktigste her er jo DIN mening som hun burde respektere!

Signerer denne.

Jeg har ikke vært på loppemarked på veldig mange år, og har vel ikke hatt noe fra loppis siden jeg var liten, men jeg syns ikke det er ekkelt, og hadde jeg funnet et scoop der kunne jeg like gjerne kjøpt og gått med det som klær fra Fretex eller nye klær. Gjenbruk er jo positivt. Så jeg ser ikke på det å gå på loppemarked som noe som bare de som ikke har råd til noe annet må "nedverdige seg" til å gjøre. Men at svigermoren din bør respektere deg, det er det ingen tvil om. Si fra[:)]

Takk for mange svar jenter[:)][:D]

Back
Topp