Hva mener dere barn må ha av vinterutstyr?

Skøyter synes jeg er unødvendig, jeg har aldri eid skøyter hvertfall! De få gangene jeg har stått på skøyter har jeg leid.

Ski og akebrett synes jeg er fint å ha:)
Det kommer vel an på hvor man bor,her brukes det mye skøyter på skolen/sfo ,kjenner ingdn som ikke har skøyter rundt her faktisk

Skøyter synes jeg er unødvendig, jeg har aldri eid skøyter hvertfall! De få gangene jeg har stått på skøyter har jeg leid.

Ski og akebrett synes jeg er fint å ha:)
Det kommer vel an på hvor man bor,her brukes det mye skøyter på skolen/sfo ,kjenner ingdn som ikke har skøyter rundt her faktisk
Ikke alltid mulighet å leie heller. Ser for meg det bare er mulig på en "betjent" skøytebane. Her spyler brannvesenet en grusbane og en gressslette, ikke noe innendørs, ikke noe kunstis osv.

Ikke alltid mulighet å leie heller. Ser for meg det bare er mulig på en "betjent" skøytebane. Her spyler brannvesenet en grusbane og en gressslette, ikke noe innendørs, ikke noe kunstis osv.
I ishallen som er åpen hver søndag her, får man låne gratis, det synes jeg er supert)

Ski, skøyter og akebrett også har de spark ....Men pga minimalt med snø , så blir det lite brukt ...

Akebrett :p

Her har eldste det meste hos faren sin, slalomski, langrennsski, snowboard. De drar ofte på fjellet. Jeg har selv aldri stått på ski, det er sjelden snø her :p så derfor er det ikke så viktig å ha masse vinterutstyr i boden, får liksom ikke bruk for det. Men om vi finner ut vi drar på fjellet engang så får guttene bruke det som eldstemann har vokst i fra eller så låner vi av andre venner :)

I ishallen som er åpen hver søndag her, får man låne gratis, det synes jeg er supert)
Ja det er topp :) Men her er det ikke noe sånt, da må man kjøpe selv. De må også ha med i bhg og i gyntime på skolen.

Her har vi vel hatt kanskje totalt ei veke med snø dei siste to sesongane. Ikkje særleg økonomisk å kjøpe ski (og kjøpe nye når ungane veks ut av ski og sko etter 1-2 sesongar) når vi heller ikkje har hytte på fjellet eller andre skimuligheter utan fleire timar kjøring.

Her har ungane rompeakebrett og sånne "akematter" som er heilt glatte under. Dei funkar nemlig like godt på slaps og is og (i motsetning til mange andre akebrett og kjelkeliknande innretningar).

Guttungen arva eit par ski og skisko ein gong og fekk brukt det 5-6 gongar (det var nemlig passe stor ein vinter vi faktisk hadde snø i 2 veker i strekk!), lillesøster passa i skoene i fjor, men då var ho opptatt med andre aktivitetar dei to dagane det var snø (for å sette det litt på spissen).

Eg prioriteter ikkje hundre- eller tusenvis av kroner på skiutstyr før vi nærmar oss neste istid, trur eg.

Ski og et arva akebrett, og romperacer ;) skia har egentlig vært helt bortkastet, men han har jo noen veldig skientusiaster av besteforeldre ;)

Gutten på snart 8 år har ski, skøyter, rattkjelke, akematte og rumpeakebrett.
Det holder i massevis.

Her vi bor er det knapt snø så ski har ikke blitt prioritert! Vurderte og kjøpe i fjor men da vi våknet og skulle kjøpe var snøen vekk igjen :/
Men han har fått skøyter og har akebrett. Neste år blir det slalåm ski for da planlegger vi og være mer på fjellet :)

Back
Topp