Hva mener dere barn må ha av vinterutstyr?

Ah.... sparken hadde jeg glemt.... Den er en selvfølge her... Har fått arvet etter hvert som barna til søsteren min har vokst fra sine og her blir de mye brukt........ :-)

Trollungen (6,5 årkr har snowboard, langrennsski, rattkjelke, akematte, jetski, snøsparkesykkel (..eller hva det heter) og skøyter.. Og hjelm selvfølgelig :)
Føler han egentlig bruker alt, men om det er ytterst nødvendig er jo en annen sak..

Vi har vel 2 akebrett til gutten vår, og det er det foreløpig :) Han er bare 3 år da, så vi tenker å kanskje kjøpe ski til han neste vinter :)

Det jeg mener de MÅ ha av vinterutstyr er varme klær slik at de ikke fryser.
Andre ting kan de evt låne av andre.

Her kommer vi uansett til å kjøpe akebrett og miniski. Hvis hun liker miniski og bruker dem og får til det så kjøper vi andre ski, av den typen hun vil.
Jeg hadde både langrenn og slalåmski, men foretrakk miniskiene. Jeg hater å stå på ski egentlig :P Skøyter likte jeg heller ikke, men rulleskøyter var gøy.
Synes det er viktigere at de får det de interesserer seg for enn å ha diverse utstyr stående i boden.

Snuppa har kun ski, har lyst på en akematte også etterhvert.
Men hun er jo kun 2,5 år så trenger ikke så mye mer enda ;-)

synes vel egentlig at et minimum er en eller annen form for akeutstyr (rompeakebrett, akematte, vanlig akebrett eller rattkjelke/snowracer) og ski fra ca 3-4 år :-)

Min eldste på 4 år har ski, skøyter, rompeakebrett og snowracer :-) lille snuppa har ingenting nå, men blir vel til neste vinter :-) Det meste han har er fått i gave, begge mine er født på høsten så med både bursdag og jul høst/vinter så er det nok anledning til å ønske seg vinterutstyr i alle fall :-)

I år har eldstemannen vokst fra alt og vi har ikke prioritert å kjøpe nytt.
For så lenge vi ikke har mulighet til å dra på fjellet og det regner og regner her så er det verken nødvendig med ski, skøyter eller akebrett..
Veldig synd for han var go på både alpint og langrenn!

Her er de 3 og 5 år.

De har

langrennski
skøyter
snowracer fra stiga
romperacer
en akematte

Slalomski har vi leid når vi har vært noen steder

Eldste har ski.
Og så har vi noen akebrett.
Vi er ikke vintermennesker og det er ikke ungene heller.

Begge mine har ski, diverse akebrett, rattkjelke og sånn sparkesykkel. Eldste har også snowboard, og tenkte at han skulle få skøyter snart.

Når man bor i et land som har flere måneder med vinter enn sommer bør man i hvert fall ha noen akebrett og et par ski.

Last edited:
Det jeg mener de MÅ ha av vinterutstyr er varme klær slik at de ikke fryser.
Andre ting kan de evt låne av andre.

Her kommer vi uansett til å kjøpe akebrett og miniski. Hvis hun liker miniski og bruker dem og får til det så kjøper vi andre ski, av den typen hun vil.
Jeg hadde både langrenn og slalåmski, men foretrakk miniskiene. Jeg hater å stå på ski egentlig :P Skøyter likte jeg heller ikke, men rulleskøyter var gøy.
Synes det er viktigere at de får det de interesserer seg for enn å ha diverse utstyr stående i boden.
Her brukes langrennski og skøyter både i bhg og på skole... Går av å arve eller få gratis eller kjøpe billig på finn, trenger ikke være dyrt men greit å ha.

Man bør, etter min mening, ha langrennsski og akebrett.

Vår datter har
Langrennsski
Slalomski
Akebrett/rattkjelke
sparkeski (ligner på sparkesykkel men er et ski med handtak)
Skøyter

Bortkasta i grunn med så masse om man ikke bruker det, men her er alt gaver da, har ikke kjøpt noe av dette selv. Og jenta elsker å leke i snøen!

Her i huset har guttene:
Langrennski
Alpintutstyr
Skøyter
Akebrett

Alt brukes jevnlig hele vinteren i gjennom..

MInsten på 1 år har kun akebrett, neste år håper vi å kunne prøve han i alpintbakken :)

Vi bor i vinter wonder land så de har langrennski og skøyter med seg i bhg hver dag fra november til mars.
5åringen har slalåmski, 4åringen kommer vi til å leie slalåmski til i år.

Alle tre har hver sin kjelke, rumpeakrebrett og akematte. Vi har i tillegg en barnespark.

Vanlige ski og skøyter.

Her er det ski, akebrett, snowracer, akematte, skøyter og spark .

Er helt avhengig av alder og interesser.

Seksåringen har langrennski og akebrett. Jeg står selv på slalåm, så må vel prøve på det etterhvert også.

Lillingen på 1 år har kun akebrett. Han blir snart to da, så han arver nok de minste skiene til storesøster neste år.

Vi har aldri hatt skøyter. Er ikke noe is i nærheten her, så om vi skulle prøvd en gang og to hadde det holdt i massevis å låne.

Hva er viktig å ha til barna:
Selv har vi til kengubarnet:

Langrennski (1 par)
Slalåmski
Skøyter
Snowboard(arver av fetteren)
Akebrett
Akematter

Men alt det trenge rman ikke. Ski og skøyter mener jeg man bør ha egentlig.
Skøyter synes jeg er unødvendig, jeg har aldri eid skøyter hvertfall! De få gangene jeg har stått på skøyter har jeg leid.

Ski og akebrett synes jeg er fint å ha:)

Her har de akebrett hjemme og slalom utstyr hos faren. Bor midt i havgapet på Vestlandet, så er så og si aldri snø her i mer en toppen 2-3 dager i strekk. Og det skjer kanskje 2-3 ganger i året Max. Er milevis til fjellet og en fergetur, så skjelden vi gjør det, men faren er kjempe flink å ta de med å stå slalom ofte da :)

Back
Topp