Hva med en mat-tråd?

Jeg som til vanlig er glad i sjokolade og godteri, har også null lyst på det. Like greit :p Her må også maten planlegges fra dag til dag nå. Ritzkjeks og appelsiner er godt for å holde blodsukkeret nok stabilt til at jeg får litt kontroll på kvalmen. Har gulrøtter og dip på lur! :D I dag har jeg vært flink til å spise veeeeldig regelmessig, mange små måltider. Det har faktisk vist seg å funke på kvalmen!
Ja mange små måltider funker for meg å, men har ikke blitt så flink til det enda:rolleyes:
 
Anbefaler smoothie:
1. blandingen fra Rema med melon, ananas og banan. Dette, vanilje yoghurt og eplejuice i blenderen.

2. frosne jordbær, en halv banan, yoghurt og eplejuice er veldig godt.

3. Blanding fra Rema med blåbær, skogsbær, bringebær og banan, vanilje yoghurt og eplejuice. Toppes med musli, halv banan og honning.

Dersom dere vil det skal være mer mettende kjør litt havregryn i blenderen først, slik at det blir smuldret, og erstatt yoghurt med mager cottage cheese:D:D Godt og lett å drikke Jeg liker når det er litt tykkelse på smoothien.
 
Last edited:
Anbefaler smoothie:
1. blandingen fra Rema med melon, ananas og banan. Dette, vanilje yoghurt og eplejuice i blenderen.

2. frosne jordbær, en halv banan, yoghurt og eplejuice er veldig godt.

3. Blanding fra Rema med blåbær, bringebær og banan, vanilje yoghurt og eplejuice. Toppes med musli, halv banan og honning.

Dersom dere vil det skal være mer mettende kjør litt havregryn i blenderen først, slik at det blir smuldret, og erstatt yoghurt med mager cottage cheese:D:D Godt og lett å drikke Jeg liker når det er litt tykkelse på smoothien.
Takk for tips! Dette skal prøves ut :) :)
 
Middagstips for den kvalme?? Må være veldig veldig enkelt å lage.
 
Jeg spiser en del sodd! Tror det er buljongen som gjør nytten. Det er lett for meg å fordøye og kvalmen holder seg borte en stund.
Når jeg vil at den skal mette litt ekstra så slenger jeg oppi noen kokte gulrøtter, pastinakk, kålrabi. Så bruker jeg gastromat! Synes den fremhever smaken, og pluss for at det er et salt krydder. Bruker Trondhjems sodd på boks, den tar liten plass i skapet. Kjekt å ha når kvalmen er på det verste.

Ellers spiser jeg en loffskive til frokost med hvitost og paprika.

Smoothie hjelper også, veldig lett å få ned.
Favoritten min der er rema 1000 sine blandinger. Gjerne jordbær og bringebær og blåbær sammen. Enten noen ss med vanilje kesam eller vanilje yoghurt. Noen ganger byttes det ut med tropisk juice.

Også går det endel i oboy! Da får jeg kjøpt meg litt næring om andre ting gjør meg kvalm.
 
Back
Topp