Ja, men i de tilfellene har da søsknene mine som regel ville hatt dem med og.
Nå snakket jeg i hovedsak om ekser på generell basis, der det ikke er barn med i bildet.
Men jeg har en ekssvoger som er far til min niese. Han var ikke snill mot søstra mi, og blir heller ikke invitert på noenting fra oss andre i familien. Men han er der når søstra mi avholder selskap for datteren.
Ikke snakk om at man ikke kan være siviliserte eller måtte ha to bursdagsfeiringer. Feks broren min bytter samboer årlig, vi avholder ikke et eget bursdagsselskap der de kan komme. Snakker selvsagt med dem når vi treffer dem, men ikke mer enn det. Familieselskap er for oss i hovedsak for familien, altså "blodsfamilie" og deres partnere og evt "bonusbarn". Selvsagt er eksene der dersom de selv er foreldre til barna, men med mindre noe annet er ønsket, så blir de ikke invitert til den utvidede familiens selskaper. Rett og slett fordi vi har hatt noen tilfeller med kompliserte brudd, og flere har giftet seg på nytt både en og to ganger

rolleyes

, så hadde blitt litt mye om alt av ekser og skulle blitt invitert. (Nå har jeg seks søsken + 3 stesøsken, vel og merke.)
Inviterer dere rubbel og bit? Eller kun dersom de har fått barn? Eller kun dersom de var gift? Hvor setter dere en evt grense?