Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Førstegangsfødende
Hva MÅ vi ha? Hva BØR vi ha
Til babyen, meg, oss?
Er så mye rart, nyttig, unyttig i jungelen av babyutstyr, og selvom jeg syntes det er tidlig å kjøpe er det greit å ha en formening (og budsjett) om hva vi må ha?
Tips?
Oi! Da har dere jo mye på plass Hvordan bestemte dere dere for den vogna? Føler det også er et umulig valgDenne skal jeg følge med på Vi har enn så lenge kjøpt en brukt Emmaljunga Edge duo, svart. Voksipose vant jeg her på babyverden Vi har allerede litt klær til å begynne med, det meste i str 56. Et par plagg i 50. Bilsete får vi i gave og seng arver vi
Jeg hadde ganske lik vogn til sønnen min som nå er 14 år Meget fornøyd med den. Denne var nyrenset, så vi slo til på den noen dager før jeg var 12 ukerOi! Da har dere jo mye på plass Hvordan bestemte dere dere for den vogna? Føler det også er et umulig valg
Det er veldig god plass i Emmaljunga vognene Og jeg liker utseende. Liker ikke vogner med tre hjul f.eks. Stokke vognene syns jeg er stygge (beklager hvis noen her har eller skal ha det). Det er jo en smakssak Smaken er som baken, todeltOi! Da har dere jo mye på plass Hvordan bestemte dere dere for den vogna? Føler det også er et umulig valg
Å, så liten Måtte dere ha prematurklær da? Mi var 50 cm men bare 2,7 kg da vi dro fra sykehuset, så jeg tror det tok kanskje 2-3 mnd før vi slutta med størrelse 50 og begynte med str 56. Hadde vinterbarn så hadde kjøpt bobledress i str 56 hun skulle ha på da vi dro fra sykehuset. Den passa ikke før hun var 4-5 mnd hahahJeg hadde bare kjøpt inn str 56 til nr en.. han var 43 cm Litt stort ja Lå på sykehus i 11 dager, så familie kom med mindre klær.
Det er veldig forskjellig fra person til person.
Vi likte ikke omslagsbodyer, lammeskinn brukte vi bare i vogna på vinteren, og vi hadde stellematte på vaskemaskinen. Brukte verken ammepute eller noen spesiell stol (ammet ikke).
Vi måtte også kjøpe mindre klær, til og med luer i prematurstørrelse, fordi hun hadde lite hode.
Nei vi kjøpte str 50 og brettet opp Brukte nok 50 til han var tre mnd ja så liten bare 12 dager før termin. Navlestrengen to ganger rundt hodet stakkar. Så han fikk ikke nok næringÅ, så liten Måtte dere ha prematurklær da? Mi var 50 cm men bare 2,7 kg da vi dro fra sykehuset, så jeg tror det tok kanskje 2-3 mnd før vi slutta med størrelse 50 og begynte med str 56. Hadde vinterbarn så hadde kjøpt bobledress i str 56 hun skulle ha på da vi dro fra sykehuset. Den passa ikke før hun var 4-5 mnd hahah
Huff! Stakkar! Frisk og rask nå?Nei vi kjøpte str 50 og brettet opp Brukte nok 50 til han var tre mnd ja så liten bare 12 dager før termin. Navlestrengen to ganger rundt hodet stakkar. Så han fikk ikke nok næring
Butikkene er åpne etter fødsel også. Brystpumpe har jeg gått på en smell, og kjøpt to ganger. Aldri fått bruk for de (ikke at jeg får ut så mye som en dråpe melk med pumpe uansett), og har vært totalt bortkastede penger for min del.Vi skal kjøpe vogn,seng og klær,kansje bare nok til første uker i str 50. Bleier,våt og tørr vaskeklut.Jeg tror jeg skal kjøpe mer en jeg tror nå Jeg skal sy babynest og ammepute,skal strikke lue og ullteppe. Hva tenker dere om brystpumpe?
Ja nå er han en frisk og rask gutt på 14 årHuff! Stakkar! Frisk og rask nå?
Enig! Brystpumpe og sånne ting venter jeg og ser om jeg trenger etterhvert gidder ikke å kjøpe noe jeg kanskje ikke har bruk for.Butikkene er åpne etter fødsel også. Brystpumpe har jeg gått på en smell, og kjøpt to ganger. Aldri fått bruk for de (ikke at jeg får ut så mye som en dråpe melk med pumpe uansett), og har vært totalt bortkastede penger for min del.
Butikkene er åpne etter fødsel også. Brystpumpe har jeg gått på en smell, og kjøpt to ganger. Aldri fått bruk for de (ikke at jeg får ut så mye som en dråpe melk med pumpe uansett), og har vært totalt bortkastede penger for min del.
Absolutt.Sniker fra desember.
..mens jeg hadde kjøpt pumpe på forhånd og er sjeleglad for at jeg ikke måtte ut og lete etter å kjøpe den på fullpris med en 3 dager gammel baby. Den har blitt mye brukt.
Jeg kjøpte forøvrig heller litt for mye enn litt for lite fordi jeg ikke orket tanken på å MÅTTE ut å lete og handle i barseltiden og det er jeg veldig glad for nå. Ingenting har vært overflødig så langt.
Folk er forskjellige