Hva koster det å arrangere dåp/navnefest???

Vi bestilte mat til 23 (var 25-27) personer og det kostet 3600 kr. Kjøpte brus for 1000 kr. Vi hadde det hjemme, hadde enkel pynt og hortensia, det kostet kanskje 6-700 kr.
 
Uff ja, her må vi bestille mat i tillegg, kaker baker vi nok selv:p blir nærmeste her også, værste er at 15 av de er min familie, resten hans :eek:
Ja baker nok kaker selv vi også :) hehe. 15 er dine ja, jaja. Her er det ganske jevnt fordelt på begge sider :) store familier ja!
 
Godt under 5000kr :)
 
Første forsøk kostet oss ca 2500,-. med lokale, mat som mamma og svigermor laget, og kaker.
Men da pappa døde brått kvelden før dåpen, ble den utsatt.

Forsøk 2 valgte me buffet på hotell, og lagde kakene selv. Svigermor betalte for hotellet. 5600,- for 19 stk.

Kjolen har mamma strikket som familiekjole, så den kostet oss ingenting.
 
Spørs vel helt hvordan du velger å gjøre det og hvor mange gjester du skal ha :) Vi betalte nok 30000, synes egentlig det er ALT for mye, men hadde en veldig fin fest da.
 
3500,- for lokale, 4000,- for snitter, 400,- for brus og kaffe, 800,- for dåpskaken, 1000,- for kjolen, 800,- for blomster, 300,- for duk, 500,- for pynt og 500,- for en liten gave :) Vi hadde 32 gjester.
 
Mellom 2000 - 3000 kr totalt...


Navnefestseremoni 750kr
Med yngste hadde vi festen hjemme og laget mat og kaker selv. 500kr kanskje? Med eldste leide vi lokale og fikk servert mat, bakte kaker selv. Tror det kostet rundt 1500...
Kjøpte inn servietter, løper, lys, blomster, pynt osv. 500-1000kr.
Mamma sydde drakt og kjole til barna.
 
Det kostet oss 6500.

Avgift for navnefesten: 1350
Leie av lokale: 1500 (egentlig 2500, men det var dårlig vasket, så vi fikk tilbake noe av pengene)
Middagen ble betalt av svigers
Dessert+kaker+drikke: ca 1000
Jeg tok litt av på pynten (ebay <3) og bordkortene, ca 2000
Invitasjoner+porto: 650

Takkekortene har jeg ikke prisen på lengre.

Vi var ca 40 stk.
 
Her blir det cirka 20 gjester:
- Lokale 500 kr
- Bestilt koldtbord cirka 2000 kr, men kjøper brød/rundstykker utenom, så blir litt mer..
- Dåpskjole har vi i familien
- Kaker baker vi selv, så regner det ikke med i prisen, selv om det jo krever litt ingredienser :p

Så blir det litt fortløpende utgifter i form av intivasjoner og pynt, men håper og tror da det kommer under 500 kroner, hvertfall under 1000.

Så tror ikke det blir så galt. Og så har vi en veldig snill farmor som ønsker å bidra til utgiftene :)
 
Tipper på at det ble i overkant av 5000. Vi leide lokaler 1000, , kjøpte noen blomsterdekorasjoner og kake for rundt 1500, mat og drikke for underkant av rundt 2500 tenker jeg. Bordkort, lys, servietter, papirduk og annen pynt ble ikke store greiene, toppen et par hundrelapper. Dåpskjolen går i familien så den hadde vi heller ikke noe utgifter på.
 
Vi hadde selskapet hjemme.
20 gjester.
Hadde kun kaker og kaffe. Kakene laget vi/familie selv. Kjøpte en kake med bilde av jenta på, ca 500kr.
Blomstene laget mor og stemor.
Servietter og lys, ca 150kr.
Dåpskjolen ble laget av min mor. Kjolen etterpå hadde min far kjøpt i Canada.
Og kaffe da, ca 100kr.
Tilsammen ca 800 kr (i tilfelle det er noe jeg har glemt :))

Redigert: Brus ja :) så da sier vi vel 1000kr tilsammen :)
 
Vi fikk veldig mye av mams og de. De ønsket spandere mye.
Fam.medlem lagde alt av snitter-det var gave. Flotte med karbonader, roastbeef, laks og eggerøre etc.
Mams betalte for dåpskaken-1800(veldig stor kake, pyntet med bilde av han og mye annet stæsj. Formet som en bok, bamser på etc etc).
Mesteparten av pynt kjøpte vi på løiten lys-ca 500kr. + vi fikk noe av min svigerinne som ikke ble brukt i tantebarnet sin dåp.
Hvite flotte duker fikk vi låne av svigers.
Dåpslys med navn og bilde- 400kr.
Øvrige kaker og cup cakes- bakte jeg selv og andre i fam.
Dåpsdress-500kr.

Hadde selskapet hjemme. Lånte 1 ekstra bord av fam.medlem.
Blomsteroppsatser betalte mams så aner ikke ka de kostet.

Hadde også et lite selskap når vi kom hjem til min by med noe familie der, og det var gratis. Det vil si mams styrte på.

Så med 2 selskaper og en del gjester til sammen kom vi veldig billig ut. Mams slo på stortromma gitt. Første barnebarnet og syns det var så gøy. Veldig takknemlig<3:)
 
Vi hadde ca 20 gjester og hadde navnefest på restaurant hvor vi fikk lokalet alene pga tidspunktet (12-15). Slapp unna med under 4000kr for hele sulamitten, og det ble en kjempefin feiring. :)
 
Tror vi havnet på ca 7000 sist da var vi 42 stykker. nå blir vi 26 stykker å har arvekjole. å lager dekorasjoner selv. lager mye av maten selv. å familien hjelper til litt bestiller kransekake og Stor bløtkake med bilde. tror jeg klarer meg med ca 4000 dennegang. håper iallefall det.
 
1200 for lokalet, 2000 for mat (4500 med de to andre barna) blomster og dekorasjoner ca 1000kr. Drikke/ kaffe 2-300kr og kaker ca 1000 for hovedkake ( ber familie bake i tillegg)

Vi har vært 25-30stk
 
For en bra tråd :) har tenkt masse på dette, vi har ikke plass til alle så må ha lokale og alt.
Men når begynte dere å planlegge dåpen osv? :)
 
For en bra tråd :) har tenkt masse på dette, vi har ikke plass til alle så må ha lokale og alt.
Men når begynte dere å planlegge dåpen osv? :)
Vi startet tidlig med planlegging (ungen er fortsatt inni magehulen her), men det er mest pga. tilreisende familie. De får god varsel, så de kan bestemme seg før de søker sommerferie fra jobb, og før billettprisene er helt i været. Nå som lokalet og kirke er booket, og familien informert om dato blir det ikke så mye planlegging på en stund tenker jeg ;)
 
Back
Topp