Hva koster det å arrangere dåp/navnefest???

Ikke så ille her:D
Hadde selskapet hjemme, 20 gjester..
Betalte 4000,- for maten:) Koldtbord.
Familie og jeg bakte kaker, kjøpte en stor bløtkake til 500,-
Brukte ikke andre klær på barnet enn dåpskjolen...body og strømpebukse resten av dagen:)
Ei venninne laget borddekorasjoner for 200,-;)
 
Maten var vel det eneste vi brukte penger på, har hatt grillmat en gang og spekemat den andre. Vært rundt 15 gjester og vært hjemme. Ordner/lager maten og kakene selv.
 
Jeg brukte nesten ikke noe. Hadde det hjemme hos mamma, var bare de nærmeste. Mamma ordnet Snitter selv, så bakte vi kaker og bestilte dåpskake. Ble noen få kroner på bordpynt og blomster.

Blir nok litt dyrere neste gang, men satser på billigst mulig da og :)
 
Vi betalte 1200 for lokalet, ca 2000 for maten, kanskje en tusenlapp for pynt, invitasjoner og bordkort, 800 for lua og 400 for personlig bånd til kjolen.
 
Uff gruer meg.. Vi blir 60 stykker da samboer har fryktelig stor familie og får ikke hatt det hjemme :p
 
Uff gruer meg.. Vi blir 60 stykker da samboer har fryktelig stor familie og får ikke hatt det hjemme :p
Gruer meg jeg også! Vi blir 50 stykker og det er bare de aller nærmeste:eek: Foreldre, besteforeldre og søsken med følge og barn.. Tror vi kommer å havne på ca 10 000 kr og da lager mannen maten selv siden han er kokk. 4000 kr i lokale, 3000 kr i mat og drikke ++..
 
Ikke heilt sikker på hvor mye vi brukte men kanskje 6000kr??
 
Tror kanskje det landa på rundt 6000 her og, 20-25 gjester :)
 
Jeg heklet dåpskjole selv så der var det kun garn som kostet, var vel 250kr for garn tror jeg. Ellers så kostet det 2000kr for lokal og ca 1500kr for mat. Kjøpte blomster og endel pynteting. To bestillingskakee og noen hjemmelaget.Så ble vel ca 5000kr tipper jeg.
 
trur vi brukte ca 5000kr for lokalt, mat, kaker, folk som serverte, pynt, dessert. til ca 50 gjester :)
 
Gruer meg jeg også! Vi blir 50 stykker og det er bare de aller nærmeste:eek: Foreldre, besteforeldre og søsken med følge og barn.. Tror vi kommer å havne på ca 10 000 kr og da lager mannen maten selv siden han er kokk. 4000 kr i lokale, 3000 kr i mat og drikke ++..

Uff ja, her må vi bestille mat i tillegg, kaker baker vi nok selv:p blir nærmeste her også, værste er at 15 av de er min familie, resten hans :eek:
 
Vi hadde det hjeme jos mine foreldre, naboer/amilie bakte kaker, mamma betalte koldtbord..
Dåpskjole hadde vi fra før, kjøptebare en dress som han kunne ha når dåpskjolen forsvant.
 
Vi brukte vel totalt ca 10 000 tror jeg:)
 
Tror vi brukte ca 15000 tot. Mamma strikka kjolen så slapp unna med litt der :)
 
2000 for maten.
Arvet kjole fra pappaen, hadde festen på jobb gratis (kulturhus), bestemor, oldemor, to tanter og jeg bakte kaker, pyntet med greiner og blomster fra hagen :)

Nei, 2050kr, kjøpte papirduk og hadde med fargestifter hjemmefra så ungene kunne tegne på duken når de kjedet seg :p
 
Back
Topp