Hva kommer nå? ❤️ Gravid etter MA/BO

Gravid 13+3
(etter ultralyd 13+6??)


Før jeg starter, skal jeg nå beregne etter egen utregning eller bruke det som jordmor sa?

TOUL vel overstått! Jeg er så utrolig lettet! Jeg måtte gråte noen tårer da jeg fikk se den livlige lille, for jeg har vært så utrolig redd!

IMG_0867.jpeg


Først da vi satt igang og jordmor fant babyen, lå den helt stille. Jeg holdt pusten og tenkte bare «nei, nei, nei! Den er jo helt stille jo, hva skjer nå?!» Men så sa jordmoren «se her ja, og her ser dere hjertet som slår så fint». Jeg brøt ut forskrekket «Gjør det?!» og så begynte tårene å trille. Etter kort tid ville lille vise seg frem litt ekstra, så det ble myyyyye romsteringer, men heldigvis fikk jordmor tatt alle målene hun skulle ta. Så sier hun lekent «dette blir ikke et rolig hjem», og jeg er egentlig litt glad hvis det stemmer, for sønnen vår er skikkelig rolig og grei. Hadde vært litt morsomt å få oppleve en som klatrer i gardinene og hopper på bordet og griser med maten liksom.

Jordmor lette etter kjønn, men kunne ikke se noe som antyder hverken det ene eller det andre, så da må vi vente 6 uker til før vi får vite det. Men det aller viktigste er jo at lille ser ut til å være frisk og rask og alt er som det skal være :Heartred
 
Gravid 13+3
(etter ultralyd 13+6??)


Før jeg starter, skal jeg nå beregne etter egen utregning eller bruke det som jordmor sa?

TOUL vel overstått! Jeg er så utrolig lettet! Jeg måtte gråte noen tårer da jeg fikk se den livlige lille, for jeg har vært så utrolig redd!

Vis vedlegget 432816

Først da vi satt igang og jordmor fant babyen, lå den helt stille. Jeg holdt pusten og tenkte bare «nei, nei, nei! Den er jo helt stille jo, hva skjer nå?!» Men så sa jordmoren «se her ja, og her ser dere hjertet som slår så fint». Jeg brøt ut forskrekket «Gjør det?!» og så begynte tårene å trille. Etter kort tid ville lille vise seg frem litt ekstra, så det ble myyyyye romsteringer, men heldigvis fikk jordmor tatt alle målene hun skulle ta. Så sier hun lekent «dette blir ikke et rolig hjem», og jeg er egentlig litt glad hvis det stemmer, for sønnen vår er skikkelig rolig og grei. Hadde vært litt morsomt å få oppleve en som klatrer i gardinene og hopper på bordet og griser med maten liksom.

Jordmor lette etter kjønn, men kunne ikke se noe som antyder hverken det ene eller det andre, så da må vi vente 6 uker til før vi får vite det. Men det aller viktigste er jo at lille ser ut til å være frisk og rask og alt er som det skal være :Heartred
Så fint :Heartred
Pass på hva du ønsker deg, for jeg har en av hver :hilarious:
Jenta er rolig, gutten har vært fullstendig apekatt. Derfor har han smelt ut en fortann, brukket av et stykke av den andre fortanna, litt arr her og der, deriblant over øyet :bag::hilarious:
 
Så fint :Heartred
Pass på hva du ønsker deg, for jeg har en av hver :hilarious:
Jenta er rolig, gutten har vært fullstendig apekatt. Derfor har han smelt ut en fortann, brukket av et stykke av den andre fortanna, litt arr her og der, deriblant over øyet :bag::hilarious:
Ånei! :hilarious: Kjente jeg angret med en gang jeg skrev det:hilarious:
 
Gravid 13+3
(etter ultralyd 13+6??)


Før jeg starter, skal jeg nå beregne etter egen utregning eller bruke det som jordmor sa?

TOUL vel overstått! Jeg er så utrolig lettet! Jeg måtte gråte noen tårer da jeg fikk se den livlige lille, for jeg har vært så utrolig redd!

Vis vedlegget 432816

Først da vi satt igang og jordmor fant babyen, lå den helt stille. Jeg holdt pusten og tenkte bare «nei, nei, nei! Den er jo helt stille jo, hva skjer nå?!» Men så sa jordmoren «se her ja, og her ser dere hjertet som slår så fint». Jeg brøt ut forskrekket «Gjør det?!» og så begynte tårene å trille. Etter kort tid ville lille vise seg frem litt ekstra, så det ble myyyyye romsteringer, men heldigvis fikk jordmor tatt alle målene hun skulle ta. Så sier hun lekent «dette blir ikke et rolig hjem», og jeg er egentlig litt glad hvis det stemmer, for sønnen vår er skikkelig rolig og grei. Hadde vært litt morsomt å få oppleve en som klatrer i gardinene og hopper på bordet og griser med maten liksom.

Jordmor lette etter kjønn, men kunne ikke se noe som antyder hverken det ene eller det andre, så da må vi vente 6 uker til før vi får vite det. Men det aller viktigste er jo at lille ser ut til å være frisk og rask og alt er som det skal være :Heartred
Hipp hurra for vellykket ultralyd og en fiiiin liten sprellende tass inni magen :love017 :Heartred :joyful: første vår er også kjemperolig, får se hvordan denne neste blir :laughing002
 
Gravid 13+3
(etter ultralyd 13+6??)


Før jeg starter, skal jeg nå beregne etter egen utregning eller bruke det som jordmor sa?

TOUL vel overstått! Jeg er så utrolig lettet! Jeg måtte gråte noen tårer da jeg fikk se den livlige lille, for jeg har vært så utrolig redd!

Vis vedlegget 432816

Først da vi satt igang og jordmor fant babyen, lå den helt stille. Jeg holdt pusten og tenkte bare «nei, nei, nei! Den er jo helt stille jo, hva skjer nå?!» Men så sa jordmoren «se her ja, og her ser dere hjertet som slår så fint». Jeg brøt ut forskrekket «Gjør det?!» og så begynte tårene å trille. Etter kort tid ville lille vise seg frem litt ekstra, så det ble myyyyye romsteringer, men heldigvis fikk jordmor tatt alle målene hun skulle ta. Så sier hun lekent «dette blir ikke et rolig hjem», og jeg er egentlig litt glad hvis det stemmer, for sønnen vår er skikkelig rolig og grei. Hadde vært litt morsomt å få oppleve en som klatrer i gardinene og hopper på bordet og griser med maten liksom.

Jordmor lette etter kjønn, men kunne ikke se noe som antyder hverken det ene eller det andre, så da må vi vente 6 uker til før vi får vite det. Men det aller viktigste er jo at lille ser ut til å være frisk og rask og alt er som det skal være :Heartred
Har fulgt med i kulissene i det siste. Så godt å høre at alt så bra ut :Heartred

Når det gjelder urolige barn er første her veldig rolig. Irriterende rolig, faktisk:hilarious: lillesøster var derimot helt gal fra jeg kunne kjenne sparkene hennes, og jeg sa hele graviditeten at hun er blir helt annerledes! Nå er hun bare 6mnd, men hun er over alt. Snudde fra rygg til mage 2,5mnd, ålet før hun ble 5mnd… så vi har virkelig fått det denne gangen:hilarious:
 
Har fulgt med i kulissene i det siste. Så godt å høre at alt så bra ut :Heartred

Når det gjelder urolige barn er første her veldig rolig. Irriterende rolig, faktisk:hilarious: lillesøster var derimot helt gal fra jeg kunne kjenne sparkene hennes, og jeg sa hele graviditeten at hun er blir helt annerledes! Nå er hun bare 6mnd, men hun er over alt. Snudde fra rygg til mage 2,5mnd, ålet før hun ble 5mnd… så vi har virkelig fått det denne gangen:hilarious:
Oh no, det hørtes travelt ut!! :nailbiting:
 
Oh no, det hørtes travelt ut!! :nailbiting:
Det er supertravelt!! Kunne ønske hun var liten baby litt lenger :hilarious: men samtidig er hun supersosial og forguder storesøsteren sin. Utrolig moro å se at hun vil være med og gjøre det samme som henne.

Når man har en fra før er det litt enklere å henge med når utviklingen går raskere (synes jeg) :cool:
 
Gravid 15+1

Et lite livstegn etter gammelt. Jeg har det fint, rent fysisk. Sliten bare. Jobber 80%, har gjort det i to uker og fortsetter med det nå i mai. Da blir det noen ekstra fridager, så i praksis jobber jeg da mindre enn 80%, men kjenner at jeg trenger det. Har null overskudd og sovner på sofaen på kveldene igjen, bare litt senere enn tidligere i svangerskapet.

Jeg har begynt å bruke utregningen fra TOUL, det føles bedre siden det var det de målte baby til. Jeg kjente meg mye roligere rett etter ultralyden, men nå har søren meg bekymringene begynt å komme igjen. Magen er ikke like stor som den var på dette tidspunktet med storebror, jeg får kommentarer på at jeg ser tynn ut og om jeg får i meg nok mat, jeg kjenner ikke tydelige bevegelser enda. Med storebror kjente jeg bevegelse mellom uke 14-16 men også veldig svakt, samboer er flink å minne meg på det. Jeg hadde liksom likevel forventet å kunne kjenne det mer igjen denne gangen, men det gjør jeg ikke… Jeg har også begynt å sove dårligere, så det tapper nok også for krefter, men. Jeg gjør så godt jeg kan.

Jeg har også endelig kjøpt garn til to prosjekter til babyen, men av en eller annen grunn så klarer jeg ikke å motivere meg til å strikke det enda. Jeg har liksom en sperre. Jeg har gått gjennom klærne etter storebror, men ikke mer enn det. Kjøper ikke inn noe enda, strikker ikke noe enda.

Lurer på når jeg kommer til å virkelig tro på at dette går bra… :smiley-angelic001 :Heartred
 
Back
Topp