Hva kom først, vannet eller riene?

Hva kom først?

  • Rier begge gangene

    Votes: 32 43,8%
  • Vannet gikk begge gangene

    Votes: 10 13,7%
  • Rier første gang, vannet gikk andre gang

    Votes: 14 19,2%
  • Vannet gikk første gang, rier andre gang

    Votes: 17 23,3%

  • Antall som har svart
    73

Anni94

Elsker forumet
Vårspirene 2021
For dere som har minimum to fødsler bak dere, hvordan startet fødsel de to første gangene?
 
1: delvis vannavgang med påfølgende rier
2: rier
3: rier
 
1: vatnet gjekk. Måtte settast i gang etter 1 døgn då eg ikkje fekk rier naturlig.
2: rier. Vatnet blei tatt på sjukehuset.
 
Nr 1: vannet gikk først
Nr 2: rier først
Nr 3: vet ikke enda (kommer i juni)
 
Startet med rier, og vannet gikk ikke før under pressingen på begge to :happy:
 
Begge startet med rier, de tok vannet rett før pressfasen med begge. :)
Spent på nr 3 nå, men ser for meg at jeg får sterke fosterhinnene som må pirkes hull på :p
 
Hos meg gikk vannet først, og så kom riene en god stund etterpå (mange timer). Dere hvor de tok vannet, hvordan var det? :)
 
Hos meg gikk vannet først, og så kom riene en god stund etterpå (mange timer). Dere hvor de tok vannet, hvordan var det? :)
Her tok de vannet på 10 cm første gangen, merket verken at de tok det eller at det rant, var vell litt i fødemodus! :hilarious:
 
Alle seks startet med rier, vannet gikk/ble tqtt langt uti forløpet.
 
Her tok de vannet på 10 cm første gangen, merket verken at de tok det eller at det rant, var vell litt i fødemodus! :hilarious:
Nokså det same her. Eg "stoppa opp" på 8 cm. Blei tøya og vatnet gjekk/blei tatt mens dei tøya. Merka ingenting til vatnet. Var i fødemodus og tøyinga var vond :wtf:
 
Begge fødslene startet med vannavgang her
 
Hos meg gikk vannet først, og så kom riene en god stund etterpå (mange timer). Dere hvor de tok vannet, hvordan var det? :)

Kjente ikke spesielt til det :p følte meg litt mindre full i magen bare :p
 
Hos meg gikk vannet først, og så kom riene en god stund etterpå (mange timer). Dere hvor de tok vannet, hvordan var det? :)

Det var helt nydelig, hadde et sinnsykt nedpress før de tok vannet fordi vannblæra stod i åpningen og presset :nailbiting: Det ble tatt på 10 cm!
 
1. Rier, vannet ble tatt underveis
2. Rier, vannet ble tatt underveis
3. Rier, vannet gikk spontant rett før full åpning. Så endelig fikk jeg kjenne på den berømte "kneppe-følelsen" :p
 
Nr 1: rier
Nr 2: vannet ble tatt for å starte fødsel.
Nr 3: rier. Vannet gikk når hodet kom, og han ble født med "hette"
 
Back
Topp