Hva kler du på babyen på vei fra sykehuset?

Steph87

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Som overskriften beskriver.. Hva har babyen på seg? Er det sånn at alle har hentesett? Dere som ikke har det, hva skal dere bruke, og er det nødvendig med flere skift på sykehuset?
Pakker fødebagen og er altså litt usikker på dette :)

Jeg tar med ekstra mye skift, har ei venninne som måtte være på sykehuset i fem dager, pga forskjellige årsaker, pluss at babyen gulpa hele tiden :p så tar med litt ekstra i både strl 50 og 56. Som "hentesett" så tar jeg med en ullbody, strømper og en tjukk flisdress (med teddyører :D ) også en lue selvfølgelig :)

med forrige hadde jeg ikke noen kles skift til baby med for bruk på sykehuset (brukte det sykhuset hadde), men det er valgfritt om man vil ha egne babyklær med. noen ønsker jo det.
kommer ikke til å ha det med denne gangen heller.
men denne gangen skal jeg pakke klær som er store nok til baby. til forrige hadde jeg pakket klær i str 50 og det var i minste laget, så gubben måtte ta med større størrelse når han kom for å hente oss.
heller litt stort enn for lite tenker jeg.
til hjemreise tenker jeg, body, strømpebukse, litt tykk fleecedress eller strikke klær, ullsokker eller noe andre sånne varme tøffelsokksko, ullvotter og ei god lue. ellers så har jeg ett godt strikkepledd for å kunne ha over i bilstolen om det skulle være nødvendig. ellers så er bilen god og varm når vi blir hentet og skal hjem.

Jeg har pakket ett antrekk i 50 og ett i 56 ;) bruker bare sykehus bodyene man får på sykehuset når vi er der alene.
Har med ett hjemmestrikket hentesett i ull som er selebukse, jakke og lue, men det kommer litt an på været og hvor kaldt det er. Har også med teddy flisdress.

Jeg pakker ned body, sånn løs bukse med føtter på (liker ikke strømpebukse til de aller minste) og strikketøy. Vi har bilstolpose, så trenger ikke kle på så veldig mye. :)

Jeg tar med noen bodyer og strømpebukser (+et par med bittesmå ullsokker etter første tuppa), samt ei tynn ull-lue fra Name it. De er geniale, og babyen må jo ha lue. Så blir det tynn, rosa ulldress fra Lillelam som jeg bestilte i går, også har vi kjørepose i maxicosien som vi åpner i bilen :)

Har med ein del skift, vil ha på egne klèr på han :) So e da endo uvisst om da blir setefødsel ( må på eit anna sjukehus då) so tebake på da lokala:) Greit å ha litt ekstra då;) Heimøve blir da ett tradisjonelt hentesett :)

Tusen takk for mange svar jenter! Ser jeg har tenkt det samme som fler av dere, er jo ikke noe fasit her, men godt å se jeg ikke er helt på bærtur :) jeg går for body og bukse med føtter i ull, ulltøfler og tynn fleecedress, samt tynn ull lue og votter (hvis det er veldig kaldt..)
Så blir hun satt inn i ferdig oppvarmet bil i hjemmestrikket bilstolpose i ull :) posen kan åpnes hvis det blir for varmt, så da er vi sikra ;)

Da vi var på fødselsforberedende på Ullevål viste det seg at de bare har en body (denne siden opp-body) som man får der, resten av tøyet må man ha med selv. Jordmora anbefalte å ta med seks (!) bodyer, så her blir det pakket ned endel bodyer (ull og bomull), strømpebukser, inneluer, sokker og så en tykk ulldress til hjemreisen.

Skal ha med endel bodyer i ull, en tynn ullPysj, noe i bomull og et tynt ullpledd som jeg bruker isteden for helseteppe når vi er på føden. Så hentesett som mamma holder på å strikke:) De to første fikk jeg også strikke sett til:) Så har di hver sitt til de selv evt får barn hvis de vil bruke det da:)

Skal ha med hentesett som min bestemor har laget :) pakker også med litt klær som han skal bruke når vi er på barsel, vil ha på han egne klær :) har også bilstolpose så blir nok med hentesettet i ull.

Jeg tror ikke det blir noe hentesett den her gangen. mamma strikka til storesøster, men det var alt for stort. Så satser vel på et pent ullsett fra lille lam eller noe:)

Jeg hadde så godt som kun klær til lille å reise hjem i med nr 1.. Og et par bodyer og "joggebukser" til nr 2 utenom bamsedress til å reise hjem i .. :) Blir vel d samme nå tenker eg. Men vil ta med eget helseteppe til lille :)

Her blir det ullbody, strømpebukse og hentesettet, altså ulljakke og ullbukse. Tenker også å ta med sånne tøfler/sko sånn at han holder seg varm på beina. Har bilsetepose han skal oppi også.

Back
Topp