Hva klarer du IKKE å spise akkurat nå..

Grovbrød, klarer bare loff
Pålegg, klarer bare litt smør, og på en god dag bittegrann syltetøy
Steke kjøttdeig er bare å glemme, eneste jeg klarer å spise med kjøttdeig, er taco og enchiladas, halv porsjon av vanlig
Fisk i alle former
Poteter
Grønnsaker, men klarer som regel litt stekt løk og mais
Sjokolade
Supper

Grovbrød, klarer bare loff
Pålegg, klarer bare litt smør, og på en god dag bittegrann syltetøy
Steke kjøttdeig er bare å glemme, eneste jeg klarer å spise med kjøttdeig, er taco og enchiladas, halv porsjon av vanlig
Fisk i alle former
Poteter
Grønnsaker, men klarer som regel litt stekt løk og mais
Sjokolade
Supper
Oi, så merkelig! For alt du skriver, utenom taco/enchiladas, klarer jeg å spise uten problem og vil helst ha! (Ikke prøvd fisk enda)

Kanskje vi venter motsatt kjønn av hverandre? :D

Oi, så merkelig! For alt du skriver, utenom taco/enchiladas, klarer jeg å spise uten problem og vil helst ha! (Ikke prøvd fisk enda)

Kanskje vi venter motsatt kjønn av hverandre? :D

Det kan være! Jeg blir skikkelig dårlig av all mat, men noe er mer krise enn annet, og stopper før jeg setter meg ved bordet.

Fant faktisk glede i en baconcheeseburger på Egon i dag, iallfall til jeg kom halvveis i måltidet.

Det kan være! Jeg blir skikkelig dårlig av all mat, men noe er mer krise enn annet, og stopper før jeg setter meg ved bordet.

Fant faktisk glede i en baconcheeseburger på Egon i dag, iallfall til jeg kom halvveis i måltidet.
Hørtes deilig ut <3 vi må nyte de små tingene <3

Haha ja her også!

Jeg trodde jeg skulle dø når jeg SÅ (altså hverken luktet eller smakte) at mamma spiste kebabrull via FaceTime her om dagen :p mens jeg selv har lyst på kyllingkebab (men KUN fra ETT sted.. 1 time unna :p vurderer å ta meg en tur snart..)

Haha :p Bestilte to små kylling kebabbrull i går skulle være ekstra spicy fra favoritt stedet mitt men I GÅR og sist var det tydeligvis feil folk som laget det :( Smakte kun kål? Og dressing og DETTE var noe jeg hadde drømt om i over ei uke :o Så forbanna skuffa :(

Min matlyst har akkurat kommet tilbake[emoji1] så jeg kommer ikke på noe jeg ikke klarer å spise.

Men jeg har til stadighet lyst på ting jeg ikke KAN spise. Som spekeskinke og brie med pepperkorn. Et glass prosecco hadde også smakt godt[emoji38] Men, det går helt fint å avstå, selv om jul uten spekemat blir en smule kjipt[emoji28]

Haha :p Bestilte to små kylling kebabbrull i går skulle være ekstra spicy fra favoritt stedet mitt men I GÅR og sist var det tydeligvis feil folk som laget det :( Smakte kun kål? Og dressing og DETTE var noe jeg hadde drømt om i over ei uke :eek: Så forbanna skuffa :(
Fy søren så kjipt!!! Jeg håper ikke jeg opplever det om jeg kjører en time til «mitt kebab» sted :( helt uaktuelt faktisk!! :P

Min matlyst har akkurat kommet tilbake[emoji1] så jeg kommer ikke på noe jeg ikke klarer å spise.

Men jeg har til stadighet lyst på ting jeg ikke KAN spise. Som spekeskinke og brie med pepperkorn. Et glass prosecco hadde også smakt godt[emoji38] Men, det går helt fint å avstå, selv om jul uten spekemat blir en smule kjipt[emoji28]
Jeg er LITT (bare litt...) glad i prosecco selv, så jeg kjenner jeg savner å ta noen glass. Men jeg har faktisk ikke sug på det (enda.. :P ) forrige svangerskap var jeg helt på gråten etter en smak med vin :P hadde SÅÅ Lyst på! Nå er ikke lysten kommet enda.. bare savnet etter kosen.

Ellers kunne jeg sikkert dødd av salami.. bare lukta i kjøleskapet får meg til å fly på badet :P savner ikke spekemat ett sekund!! Nå skal det sies at jeg ikke har lyst på salte ting What so ever.. BARE søtt :P

Jeg har veldig saltcrave. Ligger og drømmer om all spekematen jeg skal kjøpe når jeg begynner å nærme meg termin, sånn at jeg har kjøleskapet fullt når jeg kommer hjem fra sykehuset [emoji23]

Jeg har veldig saltcrave. Ligger og drømmer om all spekematen jeg skal kjøpe når jeg begynner å nærme meg termin, sånn at jeg har kjøleskapet fullt når jeg kommer hjem fra sykehuset [emoji23]
Haha så deilig :P spekeskinke i ovnen er skikkelig godt og salt da! Og det kan du spise :D

Kom på en del pålegg jeg heller ikke klarer å spise:
- ost (kanskje litt brunost med syltetøy på)
- leverpostei
- skinke
- servelat
- egentlig alt utenom skinkeost, Sjokade, HAPÅ og syltetøy :p haha..!

Klarer sånn ca ingenting stekt. Med en gang jeg kjenner matlukt løper jeg på badet. Hvitløk er spesielt ille!
Så det går mye i brødmat. Og kakemenn! Kakemenn har vært redningen de siste månedene, noe av det eneste som roer kvalmen.

Klarer sånn ca ingenting stekt. Med en gang jeg kjenner matlukt løper jeg på badet. Hvitløk er spesielt ille!
Så det går mye i brødmat. Og kakemenn! Kakemenn har vært redningen de siste månedene, noe av det eneste som roer kvalmen.
Åh, kakemenn! Nam!!

Stekelukt er døden her også. Men det går noen dager. Det værste er ovnslukt.. om man har grisa inni ovnen (typisk mista ost fra pizza) og man setter på ovnen etterpå :hungover::hungover:

Jeg er LITT (bare litt...) glad i prosecco selv, så jeg kjenner jeg savner å ta noen glass. Men jeg har faktisk ikke sug på det (enda.. :P ) forrige svangerskap var jeg helt på gråten etter en smak med vin :P hadde SÅÅ Lyst på! Nå er ikke lysten kommet enda.. bare savnet etter kosen.

Ellers kunne jeg sikkert dødd av salami.. bare lukta i kjøleskapet får meg til å fly på badet :P savner ikke spekemat ett sekund!! Nå skal det sies at jeg ikke har lyst på salte ting What so ever.. BARE søtt :P

Åhhh salami[emoji173]️ Jeg spiste faktisk salami hele svangerskapet med førstemann. Var ikke klar over at det var spekemat [emoji51][emoji849] Og jeg fikk helt mani etter salami. Spiser det egentlig ikke ofte ellers.

Jul uten spekemat blir et savn ja!

Åhhh salami[emoji173]️ Jeg spiste faktisk salami hele svangerskapet med førstemann. Var ikke klar over at det var spekemat [emoji51][emoji849] Og jeg fikk helt mani etter salami. Spiser det egentlig ikke ofte ellers.
Hehe ja, men det er jo noen som sier at noen salamier er trygge? Skal finne link :D

Ikke sikkert du syns dette er en verdig kilde eller link, men Helene Ragnhild er ernæringsfysiolog, og skriver om dette med salami (og litt andre ting i dette innlegget.) http://heleneragnhild.blogg.no/1502209222_du_skader_babyen_din.html

Du kan lese hvis du vil, og se hva du tenker :)
Jeg holder meg unna fordi jeg spyr bare av tanken.. men om man virkelig vil ha salami, så kan man jo gjøre seg opp litt flere tanker eventuelt :)

Brød takler jeg ikke. Kaffe jus og brus greier jeg heller ikke.... Har egentlig ikke lyst på noe... og skal jeg drikke vann må d være isbiter oppi.... Gleder meg til matlysten kommer tilbake....

Back
Topp