Hva klarer du IKKE å spise akkurat nå..

Miiniputt

Glad i forumet
Junilykke2018
litt interresant å se hva andre «dør av» å spise nå :P

Her er det fullstendig nekt å spise noe som helst som inneholder taco / meksikansk / fajita eller tomatbaserte ting (spaghetti og kjøttdeig= glem det!!)

Jeg dør bare av lukten og tanken faktisk :p

Sist var det kylling jeg ikke hadde mulighet til å tenke på engang..

- kylling..... kan spise tandori kylling.. Men... næh.
- hvitløk, krydder, tacokrydder... Er nok hovedsaklig reflux sin feil. For da kaster jeg opp.
- okserull
- kan spise men ikke åpne en pakke med skinke xD
- mye frukt jeg ikke kan spise på grunn av gjæring og syre i magen på grunn av reflux, halsbrann, sure oppstøt.
- her om dagen klarte jeg ikke å spise kjøttdeigen...
- leverpostei
- meksikansk gryterett lukte helt for jævlig
-

- kylling..... kan spise tandori kylling.. Men... næh.
- hvitløk, krydder, tacokrydder... Er nok hovedsaklig reflux sin feil. For da kaster jeg opp.
- okserull
- kan spise men ikke åpne en pakke med skinke xD
- mye frukt jeg ikke kan spise på grunn av gjæring og syre i magen på grunn av reflux, halsbrann, sure oppstøt.
- her om dagen klarte jeg ikke å spise kjøttdeigen...
- leverpostei
- meksikansk gryterett lukte helt for jævlig
-
Signerer meksikansk gryte og leverpostei :P

Fiskegrateng, eller noen annen form for grateng... ikke stor fan av taco... :(

Kyllingvinger.... æsj klarer ikke lukta!!
Og i går spiste jeg tandoori kylling, den kom rett opp igjen....
sliter også med kaffe, og yogurt.... og bananer... :depressed:

Jeg har dårlig appetitt/matlyst og aversjoner mot det meste.

Men noen eksempler på det jeg ikke klarer å spise nå:
Grovbrød. Brød generelt er kjempevanskelig å spise, men i såfall litt loff (når jeg ikke er gravid spiser jeg aldri loff!)
Pølser (har ikke klart siden jeg kastet opp helt sykt etter å ha spist pølser for 4-5 uker siden) og kjøtt generelt.
Frukt, grønnsaker
Krydder
Og mer

Det er lettere å si hva jeg klarer å få i meg.

Og det morsomme er at det er litt motsatt av deg @miniputt ! Fordi det eneste omtrent jeg spiser nå er pasta... klarer å spise den der Toro (ferdigretter til å varme i mikroen) med kjøttboller. Det er det eneste kjøttet jeg får i meg..Ellers blir det pasta med litt rød pesto, eller pasta med LITT kjøttsaus.

Mannen min har dessuten lagd lasagne et par ganger i det siste og det gikk det bra å spise!

Men jeg har ikke lyst på noe egentlig og må presse i meg de tingene også. Driiitlei av pasta men alt annet er verre så da blir det det :p

Skal sies at jeg ikke har luktesans! Så lukt er ikke noen issue for meg.

Uff det Meste :o

Men jeg holder på, og dø når mannen min åpner/spiser Ost&løk chips!
Og når barna lager en bestemt noodle pakke asj :o
Og hvitløksbagutter lukter så fæææælt.
Uff kunne fortsatt i det uendelige :(

Før jeg ble gravid elsket jeg eplejuice, nå kan jeg ikke tenke meg noe verre!
Men epler spiser jeg gjerne:D

Jeg har dårlig appetitt/matlyst og aversjoner mot det meste.

Men noen eksempler på det jeg ikke klarer å spise nå:
Grovbrød. Brød generelt er kjempevanskelig å spise, men i såfall litt loff (når jeg ikke er gravid spiser jeg aldri loff!)
Pølser (har ikke klart siden jeg kastet opp helt sykt etter å ha spist pølser for 4-5 uker siden) og kjøtt generelt.
Frukt, grønnsaker
Krydder
Og mer

Det er lettere å si hva jeg klarer å få i meg.

Og det morsomme er at det er litt motsatt av deg @miniputt ! Fordi det eneste omtrent jeg spiser nå er pasta... klarer å spise den der Toro (ferdigretter til å varme i mikroen) med kjøttboller. Det er det eneste kjøttet jeg får i meg..Ellers blir det pasta med litt rød pesto, eller pasta med LITT kjøttsaus.

Mannen min har dessuten lagd lasagne et par ganger i det siste og det gikk det bra å spise!

Men jeg har ikke lyst på noe egentlig og må presse i meg de tingene også. Driiitlei av pasta men alt annet er verre så da blir det det :p

Skal sies at jeg ikke har luktesans! Så lukt er ikke noen issue for meg.
Haha så morsomt. Her er det helt nekt på alt tomatbasert! Jeg kan godt spise pasta, alene uten noe :P Hahah.. er så rart hvordan kroppen er nå altså.

Sist ville jeg heller ikke ha kjøtt.. ikke i det heletatt faktisk. Fikk i meg lite. Men skulle ha fiskeboller .. og suppe.. og gulrøtter.. og appelsin :P denne gangen går det nesten bare i søte ting. Det går faktisk som regel an å spise.

Uff det Meste :eek:

Men jeg holder på, og dø når mannen min åpner/spiser Ost&løk chips!
Og når barna lager en bestemt noodle pakke asj :eek:
Og hvitløksbagutter lukter så fæææælt.
Uff kunne fortsatt i det uendelige :(
Haha ja her også!

Jeg trodde jeg skulle dø når jeg SÅ (altså hverken luktet eller smakte) at mamma spiste kebabrull via FaceTime her om dagen :P mens jeg selv har lyst på kyllingkebab (men KUN fra ETT sted.. 1 time unna :P vurderer å ta meg en tur snart..)

Kyllingvinger.... æsj klarer ikke lukta!!
Og i går spiste jeg tandoori kylling, den kom rett opp igjen....
sliter også med kaffe, og yogurt.... og bananer... :depressed:
Sist var jeg heeeeeelt i mot kylling.. værste ever!! Denne gangen går det helt fint :p kaffe vil jeg ikke ha.. bananer er godt da :D

Fiskegrateng, eller noen annen form for grateng... ikke stor fan av taco... :(
Åh.. fiskegrateng! Det fikk jeg faktisk lyst til å prøve :P haha unnskyld!! Men takk for tanken (kjøpe kjøpe...)

Ellers vil jeg heller ikke ha grateng.. for det meste jeg lager grateng med er med tomat/ketsjup/hermetiske tomater eller liknende.. og DET går ikke :P

Back
Topp