Kan man spise røkelaks i sandwicher fra butikken? Jeg vet vi kan spise fersk røkelaks, men enn de ferdigsandwichene?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da er den trygg, tenker jegVarmebehandlet spekemat går bra, som f.eks pepperoni som blir gjennomstekt på pizza. Men hva med oppvarmede pizzarester, er pepperonien trygg fremdeles da, eller bør man styre unna? Har prøvd å google, uten å finne noe sikkert svar
Tenker også den er trygg, det som ev. skulle ha vært der ble jo drept da pizzaen ble stektVarmebehandlet spekemat går bra, som f.eks pepperoni som blir gjennomstekt på pizza. Men hva med oppvarmede pizzarester, er pepperonien trygg fremdeles da, eller bør man styre unna? Har prøvd å google, uten å finne noe sikkert svar
Jeg er svært glad mannen ikke kjøpte en sånn til meg selv om pulled pork var kvalmende ...sandwichen med laksen hadde nemlig mugg på fant han ut!!Kan man spise røkelaks i sandwicher fra butikken? Jeg vet vi kan spise fersk røkelaks, men enn de ferdigsandwichene?
Om det ikke var greit så ville nok ingen middagsrester være greit. Grunnen til at spekemat ikke er greit er jo fordi det essensielt er rått kjøtt som bare har blitt behandla med salt/røyk og det dreper ikke alle bakterier og parasitter som kan være farlig for oss. Etter gjennomsteking så er jo det problemet løstVarmebehandlet spekemat går bra, som f.eks pepperoni som blir gjennomstekt på pizza. Men hva med oppvarmede pizzarester, er pepperonien trygg fremdeles da, eller bør man styre unna? Har prøvd å google, uten å finne noe sikkert svar
Ja dette er det værste for meg også.. jeg har kjøpt den gravid trygge salamien for å teste i dag, som om det er det samme..Det som var mest nedtur var at jeg tydeligvis ikke kan spise spekemat
Da er den trygg, tenker jeg
Tenker også den er trygg, det som ev. skulle ha vært der ble jo drept da pizzaen ble stekt
Tusen takk for svar damer, da nyter jeg rester med god samvittighetOm det ikke var greit så ville nok ingen middagsrester være greit. Grunnen til at spekemat ikke er greit er jo fordi det essensielt er rått kjøtt som bare har blitt behandla med salt/røyk og det dreper ikke alle bakterier og parasitter som kan være farlig for oss. Etter gjennomsteking så er jo det problemet løst
Stek på minst 70° i minst 10 min så er det bare å kose seg med spekematDet som var mest nedtur var at jeg tydeligvis ikke kan spise spekemat
Fant ut jeg var gravid dagen etter jeg kjøpte 2 store pakker spekeskinke, haha. Så har blitt mye osteskiver med spekeskinke i ovnenStek på minst 70° i minst 10 min så er det bare å kose seg med spekemat