hva kan man si????

stineliten

Glad i forumet
hva hadde du sagt/gjort dersom hunden til foreldrene dine knurrer på barnet deres gjentatte ganger???

syns det er ubehagelig og liker ikke tanken på hva som kan skje, og klarer ikke slappe av når de passer datteren vår og jeg ikke kan passe på selv....

jeg vet, men det er ett delikat tema og, de syns hunden sin er topp, men kan jo ikke akkurat si jeg deler den oppfatningen..... 

Jeg VET hva jeg hadde gjort, for vi har vært i den situasjonen.
Vi gav beskjed om at vi ikke var komfertable med det i det hele tatt....Ba om at hunden kunne være i et annet rom mens vi er på besøk.
Måtte gå noen runder før de skjønte alvoret, men nå diskuteres det ikke lengre..[;)]

..

Da må man nesten sette hardt mot hardt...
Man må jo sette barnas sikerhet først, forde om kanskje ikke dem liker og høre det så må det jo til i en slik sitvasjon..

Ingenting.. men nå har både jeg og foreldrene hund og svigers hadde før. Gjør barnet noe for å "provosere" hunden?
Eldstemann her kunne jo finne på å dra hunden vår i pelsen og da knurra hun. (ikke så rart, liker ikke å bli lugga jeg heller)

hvis hunden knurrer uten å blir provosert av noe er det heller lurt å la ungen og hunden være adskilt om mulig. Hvis du er nervøs for at hunden skal gjøre noe mer. 

men hva når barna er på overnatting etc.... da kommer de sikkert til å slippe ut hunden når vi ikke er der og er "sære"...?? kan man stole på at de passer nok på?? 

ORIGINAL: stineliten

men hva når barna er på overnatting etc.... da kommer de sikkert til å slippe ut hunden når vi ikke er der og er "sære"...?? kan man stole på at de passer nok på?? 

jeg stoler hvertfall på mine foreldre, hvis ikke du stoler såpass på dem og tror at de ikke vil bry seg om det når dere ikke er der, så ville jeg kanskje latt være å sende ungene mine dit...

jeg har hatt hund hele livet og vet litt om det å ha hund, har hund selv nå også. men nå er datteren min 3 år hvert øyeblikk og man kan ikke alltid stole på at hun ikke rører hunden...

denne hunden knurrer uoppfordret og hvis datteren min klapper henne og det ikke passer for hunden. og hvis det er mat tilstede. jeg mener det er helt uakseptabelt at en hund knurrer for disse tingene.....

syns det er ett ubehagelig tema for vil ikke lage kvalm i familien heller, men jeg føler virkelig at det er ubehagelig og jeg stoler ikke på hunden dems... det er en vond følelse

ORIGINAL: ~Krissie~

Hadde rett og slett nektet å ha datteren min der til man evt. kom på en løsning som gjorde at hunden ikke var i nærheten av henne når hun var der! Skumle greier [&:]

enig med du

men hvis en rottweiler biter en 3 åring rett i fjeset så er det litt sent for min del å ta den til dyrlegen......
vil være trygg for barnet mitt og ikke ta noen sjanser

Jeg hadde blitt sinnsygt skeptiskt og stoler ikke 100% på en hund i det hele tatt, uannsett hvor snill og grei den har.. har lest og sett aaaalt for mangen uskyldige forsvarløse unger blitt anngripet av en familie hund helt uten grunn!!
Jeg hadde gitt klar beskjed om at jeg liker dette ikke og at de bør holde hunden langt vekke fra ungen min! hadde ikke vert snakk om noe annet..for hunder knurrer ikke av ingenting, det er når dem er usikkre, og da er da det skjer uheldigge ting

da sitter vi med samme følelser hvertfall og det er godt[:)] men hvordan sier man det?????

Jeg hadde gitt beskjed! Valpen til mamma og pappa knurrer om han har mat, og det liker jeg ikke. Han gikk til angrep på vår hund som er voksen, for han trodde vår hadde tatt snopen hans[&:] Pappa tok han kraftig da, men hva om han tror guttene våre skal ta maten i fra han?

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg aldri i livet hatt barnet mitt der hvis jeg ikke kunne stole på at de holdt barnet og hunden adskilt. Hadde ikke under noen omstendigheter tatt sjansen på at hunden skulle angrepet barnet.

ORIGINAL: ~Tintus~

Hvis jeg hadde vært i din situasjon, hadde jeg aldri i livet hatt barnet mitt der hvis jeg ikke kunne stole på at de holdt barnet og hunden adskilt. Hadde ikke under noen omstendigheter tatt sjansen på at hunden skulle angrepet barnet.

men hvordan går man fram????? problemet er at jeg syns ikke de tar det på alvor og holder ikke barnet og hunden adskilt. men hvordan sier man fra om dette? uten å g åtil angrep men samtidig være tydelig???

foreldrene dine skjønner vel at de må sette ungen sikkerhet først? både jeg og mamma har hund, og jeg vet at mamma aldri hadde latt hunden gå i nærheten av mini (sånn at han kunne bitt mini i ansiktet, etc)

ORIGINAL: stineliten

jeg har hatt hund hele livet og vet litt om det å ha hund, har hund selv nå også. men nå er datteren min 3 år hvert øyeblikk og man kan ikke alltid stole på at hun ikke rører hunden...

denne hunden knurrer uoppfordret og hvis datteren min klapper henne og det ikke passer for hunden. og hvis det er mat tilstede. jeg mener det er helt uakseptabelt at en hund knurrer for disse tingene.....

syns det er ett ubehagelig tema for vil ikke lage kvalm i familien heller, men jeg føler virkelig at det er ubehagelig og jeg stoler ikke på hunden dems... det er en vond følelse

du mååå ta det opp! tenk på konsekvensene detta kan få.. alle syns sine egne hundre er snille, vi har to supersnille hunder, men de er opprinnelig rovdyr, det må aldri glemmes, så vi lar ikke vesla være 2sec alene med de. uten unntak!!

Hmmm... vanskelig!

kommer litt ann på rasen... men skjønner det er Rottweiler?? Har rottis selv. Snakk med eieren. Finn ut om det er beskyttelsesknurring eller Go`lyd knurring[;)] Beskyttelsesknurring er ikke akseptert her i huset!!!! Da måtte nok bikkja funnet seg en annen plass å bo for vi har en 2 åring. En rottweiler har et ekstremt bitt i forhold til en eks. bichon frisee og man kan derfor ikke "tåle" så mye fra dem!!!

MEN husk... rottisen knurrer for mye... og det er på min aldri fordi den er sint. Knurrer når folk koooooser med henne[:D] Men når hun står i hundegård og det kommer folk så er det for hun skal skremme... Hun kan stå i vinduet å knurresamtidig som ungen står der... snur seg og ser på ungen og logrer for så å snu seg mot de som er utenfor å knurre... IKKE REDD FOR AT HUN SKAL GJØRE UNGEN NOE DA... Ungen tar også fra henne bein og gir henne mat[;)]

Så... snakk med besteforeldrene[;)]

Back
Topp