hva kan man si????

En vekker for dem er at du tar en hvit løgn en gang og forteller dem forskrekket at hunden knurret på dattera[;)](men bare hvis du vet det har skjedd før[;)]) Sjekk reaksjonen deres[;)] Hadde noen sagt det til meg så...fyyy å jeg hadde fulgt hundens minste bevegelse og gjett om jeg hadde trengt bekreftelse på bekreftelse fra hunden før jeg hadde vært trygg på den igjen[:o] 

ORIGINAL: sjæfsTRØLLET

En vekker for dem er at du tar en hvit løgn en gang og forteller dem forskrekket at hunden knurret på dattera[;)](men bare hvis du vet det har skjedd før[;)]) Sjekk reaksjonen deres[;)] Hadde noen sagt det til meg så...fyyy å jeg hadde fulgt hundens minste bevegelse og gjett om jeg hadde trengt bekreftelse på bekreftelse fra hunden før jeg hadde vært trygg på den igjen[:o] 

skjønner ikke helt hva du mener her??? hunden knurrer jo på datteren min hver gang. og det er ikke koseknurring.... hører forskjell fra koselyder og knurring. hun knurrer på alle som nærmer seg maten hennes og uansett, til og med de som eier henne[:@] syns det er ubehagelig.

ORIGINAL: stineliten

ORIGINAL: sjæfsTRØLLET

skjønner ikke helt hva du mener her??? hunden knurrer jo på datteren min hver gang. og det er ikke koseknurring.... hører forskjell fra koselyder og knurring. hun knurrer på alle som nærmer seg maten hennes og uansett, til og med de som eier henne[:@] syns det er ubehagelig.

Men da hadde jeg tatt det opp for lengst!!! Eller kanskje sønnen burde gjort det[>:]

ORIGINAL: ~Krissie~

Hadde rett og slett nektet å ha datteren min der til man evt. kom på en løsning som gjorde at hunden ikke var i nærheten av henne når hun var der! Skumle greier [&:]

Hadde forlangt at hunden skulle være i bur eller på et annet rom når datteren din er der... Elsker hunder, og har huset fullt selv, men man kan ALDRI stole på de i forhold til barn.....
hadde en av mine hunder knurret gjentatte ganger på noen av barna her i huset, så hadde de ikke vært her ihuset lenge for å si det sånn.....

sagt at enten så stenger de inne bikkja når dere er i nærheten, eller så får de ikke se barnebarnet!

Jeg hadde ikke pakket det så veldig inn egenig, spesiellt siden du er usikker på om de tar det seriøst nok til å holde hunden unna når dere ikke er der med barnet selv.

Kanskje si at; Du ønsker at jenta deres skal få være der med dem, for det er så viktig at barna og besteforeldrene får et godt forhold. Men at det er vanskelig for deg som mor å gå ifra henne der når du er så usikker på hunden og så usikker på om de tar bekymringene dine seriøst. Be dem respekere ditt ønske om å holde hunden unna barnet, og at de lover å holde det som et løfte.
Om de ikke er villige til det er det leit, for da vil ikke komme å være hos dem på egenhånd. Det er et valg du har tatt for din egen sinsro og hva de velger i forhold til det må være opp til dem.

En matsint hund er DRITSKUMMELT oh jeg hadde alidri latt barnet mitt være i nærheten av en sånn hund. Sånne hunder innbiller seg at de har noe de skulle sagt og de er ofte usikkre på hvor de er på rangstigen...Jeg hadde ikke utfordret skjebnen.

ORIGINAL: stineliten

hva hadde du sagt/gjort dersom hunden til foreldrene dine knurrer på barnet deres gjentatte ganger???

syns det er ubehagelig og liker ikke tanken på hva som kan skje, og klarer ikke slappe av når de passer datteren vår og jeg ikke kan passe på selv....

lurer på om vi er i familie! er slik hos meg også!

men nå har jeg nettopp sagt min mening og er ikke på talefot med henne

Da hadde jeg fått andre til å passe barnet og hvis ikke så hadde jeg droppet å lat ungen min være borte fra meg. Jeg er ganske streng på slike ting. Har hund selv og hatt flere hunder tidligere. Du skal si ifra til dem som passer barnet ditt det du ser av oppførsel på hunden og tar dem deg ikke på alvor så er det bare til å si at du krever at det sperrer av mellom barn og hund, om ikke så lar du ikke barnet være der. Dyr er dyr. Du har ansvaret for at det ikke skjer barnet ditt noe, og ikke la folk blåse deg av om du er engstelig. Men det ordentlig og si ifra skikkelig. 

ORIGINAL: Tinkers :P

foreldrene mine har også en hun som knurrer når sønnen min nærmer seg. jeg gjorde ikke noe for hun viste ingen tegn til å gjøre annet enn å knurre. hun gikk sin egen vei stort sett. men nå som han har vokst har hun fatkisk blitt mer usikker. denne gangen med halen mellom bena, da er hun faktisk redd og da kan det bli farlig. så hunden må ligge i bur når vi kommer på besøk. å ligge i bur er egentlig ikke den beste løsningen heller. men nå er hun så gammel og vi er sjeldent på besøk lenger. så vi gjør ikke noe med det.

jeg ga klar beskjed hjemme. moren min ble fornærmet seff og hun tror at hunder er mennesker (noe som er jævlig slitsomt)
men hun har godtatt at hun tar feil og sett selv oppførselen til bikkja. så du må gi klar beskjed og forklare. ellers må du droppe besøke de rett å slett[;)]
Hvorfor er ikke bur løsningen? om en hund er utrygg vil den gått et sted hvor den er trygg. Har hunden fått et bur den er godt trent opp til så er faktisk bur den beste løsningen, men se til at du eller andre ikke tar fra hunden tryggheten i buret ved å stikke fingre eller hilse på den når den ligger der. Det er fri-sted for hunden. Slik fungerer det hos oss, og det går stålende. Hunden vår går inn selv for å hvile. Vi har teppe over tre sider av buret slik at det blir en hule.

Hadde det vært mine foreldres hund hadde de nok ikke hatt den hunden så mye lengre. De ville nok satt mine barns sikkerhet først enn en hund.

Hmm... Mamma har to hunder, en blandingshund (elghund og labrador) og en dachs. Dachsen er veldig snill og skal bare kose, men jeg er mer usikker på blandingsbikkja. Han liker best å ligge alene i en krok i grunn, uten at småbarn skal "plage" han. Når jeg har sønnen min der VET jeg at mamma er ekstra påpasselig så ikke Benjamin går bort til hunden. Hvis jeg ikke hadde vært sikker på at mamma hadde passet på han hele tiden tror jeg rett og slett ikke jeg hadde tørt å ha Benjamin der.

Bikkja til mormoren min liker ikke småunger så der tørr jeg rett og slett ikke å ha Benjamin uten at jeg er der. i tillegg er jo hun (mormoren min altså) snart 70  år så hun er litt for sliten/treig til å forhindre noe hvis benjamin løper bort til bikkja.

da hadde ikke hun fått vært sammen med hunden.
og ville di ha besøk av oss måtte di stenge inn hunden eller gi den bort til noen andre.

[:'(]syns det er helt tragisk at du må ta det opp i det hele tatt,  at de ikke skjønner dette selv!![:@] Hadde det vært pappa og hunden  hans knurra til noen av oss eller ikke minst en unge så er det ikke snakk om noe annet enn rett ut!
Skjønner ikke at de tørr, det er jo barnebarnet dems![:@][:@] kan vel ikke være så farlig om den hunden er i et rom eller bur mens barnet er der.. Hadde ikke mine foreldre forstått dette hadde jeg hvertfall bare sagt rett ut hva jeg hadde ment, så får det heller bare være med familiekonflikter!

Back
Topp