Hva kan jeg ta meg betalt...?

Wicked

Glad i forumet
Har blitt spurt om å ha hovedansvaret for serveringen i bryllupet til min venninnes lillesøster i Juni. Vi har ikke snakket om betaling enda, men jeg synes det er greit å være litt forberedt når spørsmålet kommer opp...
Middagen er klokken 17, så jeg må nok være der fra a 12 å forberede. Jeg skal ta imot cateringfolka når de kommer, legge opp alle forrettene, jeg skal holde styr på alle servitørene, og passe på at alle er på rett sted til rett tid. Jeg skal rett og slett arrangere ALT som har med servering av mat og alkohol å gjøre. Må nok bli der til selskapet er mer eller mindre over, for vi skal også servere drikke utover kvelden.

Hvor mye skal man kreve for dette da????
Jeg vet de har et ganske så begrenset budsjett, og hun er jo en bekjent, så jeg vil ikke overprise... Men allikevel så bruker jeg riiiiiiiiiimelig mange timer på å planlegge, organisere og utføre jobben.

Noen som har peiling???

Jeg aner ikke, men det kommer jo til og bli en del timers jobbing, så du burde ikke ta underbetalt bare fordi det er noen bekjente ihvertfall. Litt avslag i prisen går jo selvsagt:) Men du skal jo få litt igjen for all jobbingen også;) Og de som gifter seg burde vite at det koster og ha bryllup. Hehe

Hva er vanlig og få betalt når man serverer i bryllup da?:)

Specialized skrev:
minst 1000, tenkte 500-1000 dersom man ikke har ansvar for noe ekstra. 

Det syns æ hørtes litt lite ut utifra alle arbeidsoppgavan du har å alle timan du skal jobbe. Æ ville prøvd å finne en passende timelønn, regna ut ca kor mange timer du blir å jobbe + litt ekstra for alt ansvaret du har å utifra det gi dem et avslag i prisen pga at dem e bekjente. emoticon

Specialized skrev:
minst 1000, tenkte 500-1000 dersom man ikke har ansvar for noe ekstra. 

Oi, jeg hadde aldri giddi og gjort all den jobben bare for en tusenlapp!:S

Det første jeg tenkte på med tanke på alt ansvaret ditt var at du iallefall ikke burde få mindre enn 1500- 2000 kr hvis du skal si en fast pris. Det er tross alt innmari mye jobb du skal gjøre, og beregnet ut i fra alt ansvaret kan du gjerne ligge på en timelønn på ca 200 kr. Det er ikke mye!

MariaR83 skrev:
Det første jeg tenkte på med tanke på alt ansvaret ditt var at du iallefall ikke burde få mindre enn 1500- 2000 kr hvis du skal si en fast pris. Det er tross alt innmari mye jobb du skal gjøre, og beregnet ut i fra alt ansvaret kan du gjerne ligge på en timelønn på ca 200 kr. Det er ikke mye!

signerer denne. det er myye jobb du skal gjøre, så ville nok tatt ca 200- 250 kr i timespris

Jeg gjorde den samme jobben for et par år siden, og jobbet da fra ca kl. 12 på dagen til rett over 3 om natten. Jeg hadde ansvar for absolutt alt av mat og drikke, og det var ganske krevende å jobbe så lenge og ha ansvar for så mye. Nå hadde ikke de jeg jobbet for noe begrenset budsjett da, så jeg fikk 5000 kr for jobben.
Jeg hadde iallefall ikke gjort det for noe mindre enn 200 kr timen, og da er det inkl. ''avslag'' i prisen siden de er bekjente. Det er tross alt MYE jobb!!

ville ha satt meg 200-250 kr timen, hvist de skulle ha ansatt servitør i fra en bedrift ville det ha kostet 450-500 kr timen.. så de spare vel en sikkert halv parten av times lønnen da

Servitørene i bryllupet vår fikk 1000 kr hver, og de var der til kakene ble servert. Da kunne de gå hjem. De kom kl. 16 og var ferdige rundt 21- 22.
Så kan hvertfall ta 1500-2000,- mener jeg da. Du bruker jo tross alt din fritid.

som servitør fikk vi 150 kr timen når vi serverte :)
Det var svart da ;)

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg ble noe klokere! :)))

Fikk vite i dag at det skal serveres "velkomstmat" sammen med velkomstdrinken også (sikkert noe kanapeer eller fingerfood av noe slag), så da må jeg jo arrangere dette også. Tror ikke det blir så billig for dem å leie meg gitt!!! :P

har ikke orket lese gjennom svarene du har fått...men jeg tenker umiddelbart ihvertfall 200kr i timen..

Back
Topp