Hva kan februarbabyene?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Min tar seg god tid til det meste. Foreløpig så kan hun åle og vinke :D

Hva kan deres?

Åler seg og drar seg opp etter bordet osv. Går litt rundt bordet.

Kryper på alle 4, sitter og reiser seg opp i stående stilling:) kan også klappe og nettopp lært å vinke. Hun kan også lage lyd ved å ta hånden foran munnen:p

Hun kan rulle og skyve seg bakover på magen men gjør ingen av delene bevisst. Hun sitter stødig og går over i krabbestilling. Hun har nettopp begynt å dra seg opp på kne, litt for tung i rompa til å komme seg lengre opp :p Hun har ikke vett til å holde seg fast da, slik som storebroren var, så hun er skummel om dagen. Hun kan vinke, peke, spille på slurva og gynge i takt med musikk. Hun sier hei, hadet, der og lys.

Gutte kan krabbe bakover og noen få skritt fremmover når han glemmer seg (Kommer seg dit han vil)
Kan ikke reise seg ennå, men prøver iherdig (kommet seg opp på kne)

Ellers er han veldig hermete om dagen.. Pappa tuller alltid med å være dinosaurus og lager skummel lyd når han jager, det har han også begynt med.
Pappan slafsa skikkelig med tyggis, plutselig sitter han sammen med oss og nii smatter helt likt..
Også liker han å danse med hode frem og tilbake når mor synger.. ordentlig tullegutt;)

Mini her kommer seg alle veier liggende på magen, øver seg på kryping ved å stå i krypestilling å rugge frem og tilbake (skikkelig komisk!). Han klarer også å sitte en liten stund om vi hjelper han opp. Vil tro han er ganske gjennomsnittlig motorisk utviklet, født i mars da så de andre februarbabyene her har et lite forsprang ;)

Åler -kryper nesten, klappe i hendene (når vi synger klappesøte), ruller og kan lage lyder ved å ta hånden foran munnen -det er skikkelig poppis for tiden :D

Kan å åle seg frem, kommet seg opp i krabbestilling i dag, reiser seg opp stående over alt! kan å sitte kun når han har reist seg og ender opp på rumpa når han skal ned :p ruller rundt, reiser henda i været når vi spør hvor stor han er:D prøver å vinke og får det til av og til:)

Krabber, spiller på slurva, vinker.. Også har han sånn "babypiano" han syns er så flott, det lager jo lyd når han trykker ned tangentene ;)
Han drikker av glass og av imsdalflasker og har blitt veldig flink til å spise brødskive selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Krabber, spiller på slurva, vinker.. Også har han sånn "babypiano" han syns er så flott, det lager jo lyd når han trykker ned tangentene ;)
Han drikker av glass og av imsdalflasker og har blitt veldig flink til å spise brødskive selv :)

Sent from my iPhone using BV Forum
Haha her drikker også mi av glass og imsdalflasker. Men ikke tåteflaske :p

Også er det mye dansing :P Han har veldig lyst til å reise seg opp også, han står på knærne.. Jeg syns han kan vente litt til!

Krabber, reiser seg opp og går rundt ting. Ingen ord enda, kan ikke vinke eller peke. Gynge"danser" til sang og musikk

Åle, rulle, stå i krabbestilling, klappe i hendene, dytte inn smokken selv og si mamma :)

Krabber, sitter, står, reiser seg over alt og klater over meg og opp noen trappetrinn.

Her krabber hun, sitter selv og reiser seg opp i knestående :-)

Krabber på alle fire, kan sette seg opp og sitte selv. Kan sitte på knærne. Reiser seg hele tiden opp ved bordet eller sofaen. Kan gå rundt bordet. Klarer å sette seg ned. Klarer å stå og kun holde seg fast i noe med en hånd. Når opp til stekeplata og kan skru den på (fant jeg ut i dag!!!). Kan blunke med ett øye. Haha!! Når jeg sier nei så rister hun på hodet. Vinker. Sier nam-nam, pa-pa, ma-ma og hei. Danser til musikk.

Fikk beskjed av helsesøstra i dag å begrense ståinga hans og heller få han til å øve på å krabbe. Var viktig at han kom seg opp i krabbestilling og var stabil der fordi det var slik han skulle lære seg å sitte. Så da får vi øve oss på det ;)

Fikk beskjed av helsesøstra i dag å begrense ståinga hans og heller få han til å øve på å krabbe. Var viktig at han kom seg opp i krabbestilling og var stabil der fordi det var slik han skulle lære seg å sitte. Så da får vi øve oss på det ;)

Hmm. Men hvis han vil stå hele tiden, skal man ikke la han få lov til det da?

Hmm. Men hvis han vil stå hele tiden, skal man ikke la han få lov til det da?
Nei, vi skulle ikke la han få lov til det sa hun.. Han kunne få stå litt et par ganger om dagen, men vi skulle få han til å være mest mulig på gulvet og helst øve på krabbing. Glad det er håvard som er hjemme, jeg har ikke tålmodighet til å ligge på gulvet og rulle HELE dagen :p

Nei, vi skulle ikke la han få lov til det sa hun.. Han kunne få stå litt et par ganger om dagen, men vi skulle få han til å være mest mulig på gulvet og helst øve på krabbing. Glad det er håvard som er hjemme, jeg har ikke tålmodighet til å ligge på gulvet og rulle HELE dagen :p

Hørtes spesielt ut... her blir hun iallfall dritsur om hun ikke får gjøre som hun vil :P hahaha!

Back
Topp