Hva kan deres små?

Her rulles det, men bare fra rygg til mage. Hun strever enda med andre vegen, har fått det til et par ganger bare. Dreier seg rundt, men kommer ikke frem enda, bare hvis hun sparker fra meg. Hun holder også overkroppen godt oppe med armene når hun ligger på magen. Ligger og slår i gulvet, hehe. Sitter ikke enda, men jeg holder henne såvidt når hun sitter. Hun hermer så mye etter lydene vi lager nå, og "danser" når hun sitter. HELE tiden :p
 
Her rulles det, men bare fra rygg til mage. Hun strever enda med andre vegen, har fått det til et par ganger bare. Dreier seg rundt, men kommer ikke frem enda, bare hvis hun sparker fra meg. Hun holder også overkroppen godt oppe med armene når hun ligger på magen. Ligger og slår i gulvet, hehe. Hun var sen med å løfte hodet og i det hele tatt like mageleie pga låsninger i rygg og nakke..
Sitter ikke selv enda, men jeg holder henne såvidt når hun sitter. Hun hermer så mye etter lydene vi lager nå, og "danser" når hun sitter. HELE tiden :p
 
Samme her egentlig. Ruller hele tiden fra rygg til mage, men sjelden andre veien. Har gjort det noen ganger og dunket hodet i gulvet :rolleyes:

Ligger på mage og løfter seg på strake armer. Beina sparkes konstant i gulvet. Trekker beina (ett og ett) opp under seg, men får ikke til ålingen. Flytter seg bare rundt som en viser. Håper virkelig hun knekker koden snart, for hun blir så sur og utålmodig.

Sitter fint alene i tripp-trapp og vogn. Blir flinkere til å spise selv for hver dag som går (med fingre, ikke skje.. ;) ) og drikker av tutkoppen selv.

Ingen tenner...
 
Last edited:
Ruller begge veier, men mest fra rygg til mage. Klarer å bruke armene for å skyve seg rundt i ring, men kommer ikke fremover ennå. Sparker og spreller med beina, så han nærmer seg vel å forstå at de også må være med. Holder overkroppen godt på strake armer her også. Ingen tenner, krabbing eller sitting her heller.
 
Rulling fra mage til rygg hele tiden her. Kan rulle fra rygg til mage også, men en stund siden han har gjort det nå.

Blir fort frustrert når han ligger på magen; kommer ingen plass, bare snur seg rundt som en klokke, og vips så er han på ryggen. Han har krypebevegelsene og trekker bena opp men tror ikke han skjønner at øvelse gjør mester - han er over på ryggen rimelig kjapt :p

Sitter veldig stødig men tørr ikke "slippe" han helt enda. Vippestolen har vi satt bort, blir bare skriking, og han elsker å sitte i vanlig barnestol. Prøver å begrense det, da.

Ingen tenner.
 
Ruller fra rygg til mage, og liker seg helst på magen. Begynte for noen dager siden å åle seg fremover.. (=mye mindre klaging). Når hun først fikk teken på det, så går det fort unna altså. Trekker også beina opp under seg, og står i korte øyeblikk i krabbestilling. Er nok ikke så veldig langt unna. Kan også stå rett opp og ned alene mens hun holder seg i noe i noen få sekunder.
Sitter alene på golvet ganske lenge, men sitter alltid bak henne eller foran, så hun ikke deiser i bakken.

Sitter i tripp-trappstol, men har et håndkle foran for hun lener seg gjerne fremover. Kan bare glemme å gå tur med bagdelen på vogna, her skal det sittes i sportsdel. Drikker av tutekopp. Når det kommer til mat er hun litt vanskelig. Får ikke i henne mye av gangen.

I går fant jeg også ut at hun kunne "hvor stor er Mathilde?" - hvor hun strekker armene i været. Mammahjertet smeltet for hun gliser fra øre til øre når hun gjør det.

Ingen tenner, men det to kuler der nede, så tror ikke det er så alt for lenge til de kommer.
 
Her går det kjempeseint... Hun HATER å ligge på magen noe vi trener veldig på. Så derfor går det sent. Hun kan rulle fra mage til rygg, men gidder ikke rygg-til mage. Ser at hun kan det, men virker ikke som om hun har behov for å rulle mer. Flytter på seg noe urfrivillig med at hun snur seg til sidene og vrir seg etter ting men klare ikke krype. Hun har blitt god til å sitte, klarer ikke sitte uten støtte men det kommer seg.

Har en ganske bedagelig unge..
 
Her har hun knekt koden med krympingen og når fort det hun vil ha et stykke unna, så må virkelig begynne å passe på nå! Hender også hun trekker beina under seg også, men det er ikke ofte ennå! Hun sitter absolutt ikke selv og sitter ganske henslengt i stolen sin! Måtte bytte ut newborn-setet i påsken :)
 
Han ruller fra rygg til mage, vil helst ligge på magen! Han snur seg litt rundt som en viser, og strekker seg fremover, men kommer verken forover eller bakover! Han ligger å spreller som en fisk, så han har veldig lyst! Han har kun strukket seg oppe strak stilling ett par ganger..

Han var syk når han var nyfødt, så han har hatt litt "utfordringer" motorisk. Nå finner han snarveier til å gjøre ting, så vi øver på å få bort uvanene;) men er vel ikke lenge før han kommer seg bakover/fremover!!

Sitter i tripp trapp stol når han spiser, men sitter ikke selv enda.. Babler veldig mye og smiler hele tiden:D høres nesten ut som om han kjefter litt innemellom:p
 
Ruller fra rygg til mage (kun mot høyre, noe vi må jobbe med), sitter selv med rak rygg i tripptrappen og på fanget, hun dytter seg bakover, åler seg ikke ennå. Kjefter og smeller! Bruker gråtelyd og gråteansikt bevisst for å få det som hun vil, hun har oppdaget seg selv i speilet også. Jeg syns det skjer så mye! Snart flytter hun vel ut :(
 
Ruller fra mage til rygg, og omvendt.
Åler seg rundt/dytter seg bakover.
Sitter med støtte.
Fått en tann.
Bruker pinsettgrep og klarer å spise selv med fingrene.
Straks 6 mnd.
 
Krabber, setter seg opp selv og eksperimenterer nå med å reise seg ved bord og sofaen :) jeg trodde jeg kom til å bare være glad hun var så ekstremt tidlig ute men hun er blitt en selvmordskandidat! Skal finne, spise og tryne på alt! Jeg er et nervevrak, men veldig veldig stolt!
Spiser smoothier og babyostepop selv <3 :)
 
Samme her egentlig. Ruller hele tiden fra rygg til mage, men sjelden andre veien. Har gjort det noen ganger og dunket hodet i gulvet :rolleyes:

Ligger på mage og løfter seg på strake armer. Beina sparkes konstant i gulvet. Trekker beina (ett og ett) opp under seg, men får ikke til ålingen. Flytter seg bare rundt som en viser. Håper virkelig hun knekker koden snart, for hun blir så sur og utålmodig.

Sitter fint alene i tripp-trapp og vogn. Blir flinkere til å spise selv for hver dag som går (med fingre, ikke skje.. ;) ) og drikker av tutkoppen selv.

Ingen tenner...
Min og tar beina under seg, men skjønner ikke at hun må bruke armene også :p
 
Ruller fra rygg til mage (kun mot høyre, noe vi må jobbe med), sitter selv med rak rygg i tripptrappen og på fanget, hun dytter seg bakover, åler seg ikke ennå. Kjefter og smeller! Bruker gråtelyd og gråteansikt bevisst for å få det som hun vil, hun har oppdaget seg selv i speilet også. Jeg syns det skjer så mye! Snart flytter hun vel ut :(
Det gjør vår og, kun til høyre... Kjefter og smeller når hun ligger på magen her :p får ikke til å rulle tilbake på rygg. Godt de kan si fra ;)
 
Ruller fra rygg til mage. Ruller motsatt vei også, men da hyler han, så er nok ikke meningen :p Vil helst ligge på mage, både dag og natt.

Har lenge stått på fire med rompa til værs, og har også kommet seg frem på et vis. Nå i påsken løsnet det skikkelig og nå krabber han rundt her :)

Tar tak i møbler, folk og div for å reise seg. Forflytter seg også litt stående, men er veldig ustø. Har forstått at han må holde seg fast for å ikke falle nå ihvertfall, men glemmer det innimellom :p Har blitt mye knall og fall siste uka.

Sitter fint i tripptrappen og i sittedelen på vognen, men ikke stødig nok på gulvet uten støtte.

Synes han har begynt å "prate" mer i det siste. Lager lyder som tydelig er for å tilkalle oppmerksomhet. Har blitt helt vill etter pappaen i påska, og hvis han ikke gir gutten oppmerksomhet hører vi "øøh øhhh ØØØH", og når pappaen da snur seg ler han hysterisk <3 Han forsøker seg på natt mot pappaens rygg noen ganger også :p

Spiser helst mat selv og begynner å bli ganske flink. Må uansett få på skje for å mettes.

Vanvittig utvikling siden midten av januar, da han rullet for første gang! Morsomt å følge med på <3
 
Krabber, setter seg opp selv og eksperimenterer nå med å reise seg ved bord og sofaen :) jeg trodde jeg kom til å bare være glad hun var så ekstremt tidlig ute men hun er blitt en selvmordskandidat! Skal finne, spise og tryne på alt! Jeg er et nervevrak, men veldig veldig stolt!
Spiser smoothier og babyostepop selv <3 :)

Haha! Samme her! Stolt, men fy d er skummelt! Har falt x antall ganger siste uken, til tross for at jeg konstant passet på :/ Dagene oppsummert: jeg snur ryggen til - mini krabber bort til sofa og reiser seg..dunker hode i bord, slenger seg litt tilbake hvis han ser noe gøy på bordet, sklir sidelengs osv :p
 
Hun ruller rygg til mage, og mage rygg. Noen ganger etter hverandre så hun ruller til andre siden av gulvet. :rolleyes: Får ikke taket på ålingen, så det går stort sett bare bakover når hun leker på gulvet. Hun kommer seg opp i krabbestilling nå, men aner ikke hvordan hun skal komme seg videre derfra. Har nettopp lært seg å vinke og å klappe. Spiser selv, og det blir lettere og lettere å få tak på matbitene ser jeg. Ingen tenner her heller.
 
Back
Topp