Hva kaller barna besteforeldrene?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet Opprettet
Mine foreldre er mormor og morfar, svigers er bestemor og bestefar. De har valgt det selv :)

Mine foreldre er bestemor og bestefar. Svigers er grandmum og granddad.

Mormor og morfar samt bestemor *navn*. Mine foreldre er skilt og pappa/morfar er gift på nytt.

På min side kommer vår(e) første til å bli første barnebarn, og jeg har et ønske om at mine foreldre blir bestemor og bestefar. Min pappa har en ny kone som jeg ikke vet hva vi skal kalle, men ønsker å ha et kallenavn på henne også for at hun skal føle seg inkludert som besteforelder :) Jeg håper at mamma og pappa syntes at det er greit.

På min mann sin side blir vi siste par som får barn, og der er hans foreldre allerede farmor/mormor og farfar/morfar, så da tenker jeg at de blir det til våre barn også. Min svigerfar har gjerne "en venninne" fra Asia, men hun blir nok bare kalt ved sitt navn av barnet, siden alle de andre bare bruker hennes/deres (de skiftes ut innimellom [emoji87]) navn...

Min mann og jeg har tre bestemødre som lever, hvorav min bestemor (mormor) blir kalt oldemor av mine søskenbarns barn, så da blir hun nok det også for vår(e). Min farmor har alltid blitt kalt mor av både barn, barnebarn og oldebarn, så der blir det også enkelt :) Min manns farmor blir kalt oldemor av de andre oldebarna, så da blir nok det også oldemor. Eventuelt at vi spesifiserer "oldemor på ... (også stedet de bor)", da de bor på hver sin kant av byen.

Men dette er mine ønsker, og jeg tenker at vi tar opp med de kommende besteforeldrene hva de vil kalles når spiren sitter og vi er så pass langt på vei at det er en naturlig prat å ta :)

På mi side er det besten og mormor, samt mosse :)(min stefar gjennom oppveksten, men mamma og han er skilt no)

På pappaen si side er det farmor og farfar :)

Personlig har jeg alltid kalt mine bestemødre for farmor og mormor og bestefedrene for bestefar og da bestefar *stedsnavn* for å skille dem [emoji14]

Når barnet kommer kommer vi til å lede inn på bestemor til min stemor og mormor til min mor, men bestefar på både min far og min stefar, om det ikke blir bestefar*navn*.
Desverre kommer ikke barnet til å ha besteforeldre på farssiden, og da føler jeg det er enda viktigere å inkludere bonusforeldrene mine, samtidig som de tross alt er en stor del av familien vår :)

Mormor og morfar
Farmor Og Farfar

Har bare blitt sånn da jeg har hatt det sånn selv, og det tror jeg mannen også har

Mamma og stepappa er Besta og Far.
Pappa og stemor er Bestefar og *nickname* (Hun er thai. Hun var bare 26 da jeg fikk første, synes bestemor ble feil..).
Eldste har ikke noen på "farsiden" som er i livet hennes.. Men svigermor kalles ved navn. For yngste, blir nok svigerforeldrene farmor og farfar.

Back
Topp