På min side kommer vår(e) første til å bli første barnebarn, og jeg har et ønske om at mine foreldre blir bestemor og bestefar. Min pappa har en ny kone som jeg ikke vet hva vi skal kalle, men ønsker å ha et kallenavn på henne også for at hun skal føle seg inkludert som besteforelder

Jeg håper at mamma og pappa syntes at det er greit.
På min mann sin side blir vi siste par som får barn, og der er hans foreldre allerede farmor/mormor og farfar/morfar, så da tenker jeg at de blir det til våre barn også. Min svigerfar har gjerne "en venninne" fra Asia, men hun blir nok bare kalt ved sitt navn av barnet, siden alle de andre bare bruker hennes/deres (de skiftes ut innimellom [emoji87]) navn...
Min mann og jeg har tre bestemødre som lever, hvorav min bestemor (mormor) blir kalt oldemor av mine søskenbarns barn, så da blir hun nok det også for vår(e). Min farmor har alltid blitt kalt mor av både barn, barnebarn og oldebarn, så der blir det også enkelt

Min manns farmor blir kalt oldemor av de andre oldebarna, så da blir nok det også oldemor. Eventuelt at vi spesifiserer "oldemor på ... (også stedet de bor)", da de bor på hver sin kant av byen.
Men dette er mine ønsker, og jeg tenker at vi tar opp med de kommende besteforeldrene hva de vil kalles når spiren sitter og vi er så pass langt på vei at det er en naturlig prat å ta