Hva jobber dere som?

Hvordan går det på natt for deg? Jeg er fullstendig dau for tiden så merker jeg sliter godt med nattevaktene. Har ikke spesielt lyst til å bli lagt om til dag så håper å holde ut lengst mulig :)

Vi holder på med et race uten like på hjemmebane nå, og er helt i avslutningsfasen på å bygge huset vårt (kjøpte råbygg og mannen og jeg har hatt alle tømrerarbeidene selv).
I tillegg studerer jeg 50% og jobber 60% natt.

Så vel. Jeg er egentlig rimelig gåen døgnet rundt! Hahah.
Vet ikke om det er nattevaktene eller arbeidsmengden sånn generelt som gjør det sånn, men ja, jeg er gørrsliten!

Har "fått lov" å jordmor (har jordmorsamtaler på jobb) å stå i nattarbeid til 15-16 uker, pga risikosvangerskap så bør jeg tilrettelegges over på dagtid etter det. Desverre så er ryggen kranglete allerede, så jeg har egentlig en følelse av at jeg holder i arbeid så lenger jeg får gå natt, så blir det nok en sykemelding etterhvert. Orker ikke halte rundt hele tiden når jeg har en treåring hjemme som også trenger meg.

Hvordan går det med dere andre? Skal jeg opprette en liten "nattarbeidertråd"?

Vi holder på med et race uten like på hjemmebane nå, og er helt i avslutningsfasen på å bygge huset vårt (kjøpte råbygg og mannen og jeg har hatt alle tømrerarbeidene selv).
I tillegg studerer jeg 50% og jobber 60% natt.

Så vel. Jeg er egentlig rimelig gåen døgnet rundt! Hahah.
Vet ikke om det er nattevaktene eller arbeidsmengden sånn generelt som gjør det sånn, men ja, jeg er gørrsliten!

Har "fått lov" å jordmor (har jordmorsamtaler på jobb) å stå i nattarbeid til 15-16 uker, pga risikosvangerskap så bør jeg tilrettelegges over på dagtid etter det. Desverre så er ryggen kranglete allerede, så jeg har egentlig en følelse av at jeg holder i arbeid så lenger jeg får gå natt, så blir det nok en sykemelding etterhvert. Orker ikke halte rundt hele tiden når jeg har en treåring hjemme som også trenger meg.

Hvordan går det med dere andre? Skal jeg opprette en liten "nattarbeidertråd"?
Uff det hørtes slitsomt ut. Er nok som du sier ikke bare nattevaktene som er slitsomme men alt tilsammen. Får håpe det roer seg litt for deg og at trøttheten snart slipper.
Hvor langt er du på vei nå?

Jeg hadde min første nattevakt i natt(etter at trøttheten og kvalmen fant meg), heldigvis gikk det over all forventning ;) Jeg hadde grua meg veldig og var redd for å bli så sykt kvalm.

Jeg er 9 +1 (tror jeg) :) Plutselig så blir det bedre! Et par uker til så har vi flyttet, og plutselig er uke 12 her også. Blir godt å komme over det.

Første svangerskap gikk jeg kun natt frem til ca uke 30, og det gikk fint :) Synes egentlig det var bedre enn dag/kveld pga kvalmen og mindre løping/gåing.

Ps. ritz-kjeks med jevne mellomrom, eller litt salt potetgull funker for meg når kvalmen kommer.

Jeg er 9 +1 (tror jeg) :) Plutselig så blir det bedre! Et par uker til så har vi flyttet, og plutselig er uke 12 her også. Blir godt å komme over det.

Første svangerskap gikk jeg kun natt frem til ca uke 30, og det gikk fint :) Synes egentlig det var bedre enn dag/kveld pga kvalmen og mindre løping/gåing.

Ps. ritz-kjeks med jevne mellomrom, eller litt salt potetgull funker for meg når kvalmen kommer.
Ukene går fort nå :)
Har med meg både ritz kjeks og sørlandschips i små poser uansett hvor jeg skal ;)

Dagvaktene har jeg helt gitt opp nå, sier bare ja til å jobbe ekstra på kveld eller natt nå :p

Jeg er midt i en nattevaktsuke nå, sliter skikkelig med og holde meg våken når klokken blir over tre! Er heldigvis ikke plaget med kvalme, men kan kjenne tendenser når jeg blir stup trett på slutten av vakten!
Håper i det lengste og kunne jobbe på natt fremover! Både med tanke på lønn og fri mellom nattevaktsukene!
Nå er det mangen år siden sist jeg gikk gravid og mener jeg da også var ganske trett i begynnelsen av svangerskapet! Men att det ble bedre etter tre mnd..? Håper håper :) Eller så blir det tunge vakter fremover :P

Jeg er midt i en nattevaktsuke nå, sliter skikkelig med og holde meg våken når klokken blir over tre! Er heldigvis ikke plaget med kvalme, men kan kjenne tendenser når jeg blir stup trett på slutten av vakten!
Håper i det lengste og kunne jobbe på natt fremover! Både med tanke på lønn og fri mellom nattevaktsukene!
Nå er det mangen år siden sist jeg gikk gravid og mener jeg da også var ganske trett i begynnelsen av svangerskapet! Men att det ble bedre etter tre mnd..? Håper håper :) Eller så blir det tunge vakter fremover :p

Du har krav på tilretteleggingstilskudd om det blir best for deg å gå dag og kveld. Dvs at jobben sender skjema til nav, også dekker nav opp mellomlegget (i ditt tilfelle nattillegget) :) Du skal ikke tape noe lønn på tilrettelegging i graviditeten :)

Jeg fikk det forrige svansvangerskap. Da begynte jeg på dagtid rundt uke 30, men det holdt bare en måneds tid så ble jeg sykemeldt pga bekkenløsning :(

Var student og ansatt på Staples, men måtte si opp jobben for å kun fokusere skolen.
Ble litt for mye for helsen med begge deler :) Studerer Interiør forressten, veldig kjekt!

Brukerstyrt personlig assistent for en gutt på 8 år her, er med på skolen og nattevakter osv :)

Back
Topp