Hva jobber dere med?

Så ja, det går helt fint! Usikker på hvordan jeg redigerer innlegg på mobilen, så da ble det to.
 
Jeg er assistent øå et omsorgssenter. Er for tiden sykmeldt. Har vært det siden jeg ble gravid (8+4 nå) . Ryggen har vært ille pga tidlkgere hendelse på jobb og nå kan jeg ikke ta sterke smertestillende.. så nå får vi se etter en god runde hos fysio hva det hjelper.. tenkte å fortelle svangerskapet og ryggproblemene (noe hun vet) til lederen rundt den 10 mai...for kanskje å tilrettelegge noe. Ønsker å komme tilbake til jobb men ikke for enhver pris.
 
Jeg jobber som sykepleier på thoraxkirurgisk avdeling :Heartred Er sykemeld pga av ekstrem svangerskapskvalme, men håper på å komme tilbake snart. Savner å jobbe!
 
Jobber som UX-designer. Spent på hvordan det går med kontorjobb ut svangerskapet. Er såå trøtt på jobb on dagen at jeg sliter med å holde meg våken foran pcen
 
Pedagogisk leder i barnehage. Håper formen kommer seg slik at jeg kan følge de i overgangen mellom avdelingene og at jeg holder i jobb lengst mulig mot termin :Heartred Håper å kunne ta ut et par uker ferie rett før termin i tillegg:)
Jeg er barnehagelærer og er dessverre sykemeldt. Blir så misunnelig på alle som klarer å jobbe under svangerskap (i relativt krevende yrker) :happy090 :love017 Du har ingen plager?
 
Jeg er barnehagelærer og er dessverre sykemeldt. Blir så misunnelig på alle som klarer å jobbe under svangerskap (i relativt krevende yrker) :happy090 :love017 Du har ingen plager?
Jeg er 100% sykmeldt frem til jeg er rundt uke 12. Sliter veldig med kvalme og brekninger. Og med bekken/korsrygg. De sier det pleier å bli bedre etter uke 12, så jeg håper det, for jeg savner jobben.
Jeg håper også hvis jeg er i jobb ut i svangerskapet at jeg får tatt ut noen uker ferie før permisjonen starter, da jeg tenker jobben vil kreve mye mot slutten av svangerskapet.
 
Jeg er 100% sykmeldt frem til jeg er rundt uke 12. Sliter veldig med kvalme og brekninger. Og med bekken/korsrygg. De sier det pleier å bli bedre etter uke 12, så jeg håper det, for jeg savner jobben.
Jeg håper også hvis jeg er i jobb ut i svangerskapet at jeg får tatt ut noen uker ferie før permisjonen starter, da jeg tenker jobben vil kreve mye mot slutten av svangerskapet.
Ja ikke sant. Samme plager jeg har nå. Ikke lyst til å tvinge meg tilbake før jeg faktisk er i form. Sist slet jeg veldig med bekkenet, men også kynnere. Ble 100% sykemeldt fra uke 20 den gang og ut det svangerskapet. Men jordmor fortalte meg nå sist, som er nytt for meg, at hvis man har mye kynnere som kan stresse barnet så kan man få svangerskapspenger og dermed slippe å bruke sykemelding, fordi jobben er for krevende/for mye påkjenning på kroppen som gjør at man feks får kynnere som ikke er bra for barnet.
Men er det ikke domt å bruke ferieuker til det hvis det er pga dårlig form? Du burde jo heller spare hvis du kan ta de etter permisjonen sånn at du får «lengre tid» med baby hjemme. Er litt usikker selv hvordan det gjøres hvis jeg nå blir sykemeldt frem til ferien jeg skal ha i sommer, om den egentlig ikke regnes som ferie fordi jeg er sykemeldt og kan ta den ekstra til neste år?:confused004
 
Ja ikke sant. Samme plager jeg har nå. Ikke lyst til å tvinge meg tilbake før jeg faktisk er i form. Sist slet jeg veldig med bekkenet, men også kynnere. Ble 100% sykemeldt fra uke 20 den gang og ut det svangerskapet. Men jordmor fortalte meg nå sist, som er nytt for meg, at hvis man har mye kynnere som kan stresse barnet så kan man få svangerskapspenger og dermed slippe å bruke sykemelding, fordi jobben er for krevende/for mye påkjenning på kroppen som gjør at man feks får kynnere som ikke er bra for barnet.
Men er det ikke domt å bruke ferieuker til det hvis det er pga dårlig form? Du burde jo heller spare hvis du kan ta de etter permisjonen sånn at du får «lengre tid» med baby hjemme. Er litt usikker selv hvordan det gjøres hvis jeg nå blir sykemeldt frem til ferien jeg skal ha i sommer, om den egentlig ikke regnes som ferie fordi jeg er sykemeldt og kan ta den ekstra til neste år?:confused004
Hvis du er 100% sykmeldt i ferien din, så kan du kreve den tilbake, mener jeg. Er du sykmeldt i redusert grad, må du ta ut ferien som er satt opp..
Jeg tenker hvis formen er god og jeg jobber 100% mot slutten av svangerskapet så kunne jeg tenke meg litt ferie før permisjonen for å ha god tid til alt som må gjøres. Hvis jeg er sykmeldt og fortsatt har dårlig form kommer jeg nok ikke til å ta ut ferie, da vil jeg se på muligheten for å spare til året etter.
Jeg var hos jordmor i går og hun mente jeg allerede hadde godt merkbare kynnere som hun var spent på å følge utviklingen på (er ca 10uker), selv om det er helt normalt med kynnere gjennom hele svangerskapet, som var ny informasjon for meg. Godt å ta med seg hvis formen skulle fortsette slik som dette.
Håper formen din blir bedre snart :Heartred
 
Jeg er offiser i Forsvaret. Forrige svangerskap var helt supert og formen var nesten helt fin hele veien. Største plagene var tett nese og trøtt så håper på det samme denne gangen! :angelic:
 
Sykepleier, jobber innen rus og psykiatri og har 3 bedrifter på si
 
Jobber som lærer på VGS. Har heldigvis mye fleksibilitet og snart ferie♥️
 
Back
Topp