Jobber med regnskap i offentlig sektor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er barnehagelærer og er dessverre sykemeldt. Blir så misunnelig på alle som klarer å jobbe under svangerskap (i relativt krevende yrker) Du har ingen plager?Pedagogisk leder i barnehage. Håper formen kommer seg slik at jeg kan følge de i overgangen mellom avdelingene og at jeg holder i jobb lengst mulig mot termin Håper å kunne ta ut et par uker ferie rett før termin i tillegg
sykmeldt 40 % siden feb pga hofte vondt, ikkje bekkenløsning seff...Barnehagelærer
Jeg er 100% sykmeldt frem til jeg er rundt uke 12. Sliter veldig med kvalme og brekninger. Og med bekken/korsrygg. De sier det pleier å bli bedre etter uke 12, så jeg håper det, for jeg savner jobben.Jeg er barnehagelærer og er dessverre sykemeldt. Blir så misunnelig på alle som klarer å jobbe under svangerskap (i relativt krevende yrker) Du har ingen plager?
Ja ikke sant. Samme plager jeg har nå. Ikke lyst til å tvinge meg tilbake før jeg faktisk er i form. Sist slet jeg veldig med bekkenet, men også kynnere. Ble 100% sykemeldt fra uke 20 den gang og ut det svangerskapet. Men jordmor fortalte meg nå sist, som er nytt for meg, at hvis man har mye kynnere som kan stresse barnet så kan man få svangerskapspenger og dermed slippe å bruke sykemelding, fordi jobben er for krevende/for mye påkjenning på kroppen som gjør at man feks får kynnere som ikke er bra for barnet.Jeg er 100% sykmeldt frem til jeg er rundt uke 12. Sliter veldig med kvalme og brekninger. Og med bekken/korsrygg. De sier det pleier å bli bedre etter uke 12, så jeg håper det, for jeg savner jobben.
Jeg håper også hvis jeg er i jobb ut i svangerskapet at jeg får tatt ut noen uker ferie før permisjonen starter, da jeg tenker jobben vil kreve mye mot slutten av svangerskapet.
Hvis du er 100% sykmeldt i ferien din, så kan du kreve den tilbake, mener jeg. Er du sykmeldt i redusert grad, må du ta ut ferien som er satt opp..Ja ikke sant. Samme plager jeg har nå. Ikke lyst til å tvinge meg tilbake før jeg faktisk er i form. Sist slet jeg veldig med bekkenet, men også kynnere. Ble 100% sykemeldt fra uke 20 den gang og ut det svangerskapet. Men jordmor fortalte meg nå sist, som er nytt for meg, at hvis man har mye kynnere som kan stresse barnet så kan man få svangerskapspenger og dermed slippe å bruke sykemelding, fordi jobben er for krevende/for mye påkjenning på kroppen som gjør at man feks får kynnere som ikke er bra for barnet.
Men er det ikke domt å bruke ferieuker til det hvis det er pga dårlig form? Du burde jo heller spare hvis du kan ta de etter permisjonen sånn at du får «lengre tid» med baby hjemme. Er litt usikker selv hvordan det gjøres hvis jeg nå blir sykemeldt frem til ferien jeg skal ha i sommer, om den egentlig ikke regnes som ferie fordi jeg er sykemeldt og kan ta den ekstra til neste år?