Hva jobber dere med?

Psykiatrisk hjelpepleier :) Jobber bare natt. Ringte jordmor i kommunen her om dagen, det var fullstendig uaktuelt å jobbe flere netter. Satt opp til trekantsamtale med henne og leder på tirsdag hvor vi skal søke svangerskapspenger.
 
Lærer for en førsteklasse og håper jeg kan fortsette med de inn i andreklasse :)
 
Spesialsykepleier, 100%.
Gått vekk fra nattevaktene mine med engang jeg fikk positiv test, da jeg ikke får utført alle oppgaver, siden det kan skade den lille. Høy aktivitet dag og natt på min avdeling, så blir nok redusert stilling etter hvert. Tar det som det kommer Nå er det tiden for å tenke på seg selv og den lille :Heartbigred
 
Er ufør, drevet med hest tidligere og akkurat kommet i gang igjen når testen ble positiv så sånn sett ikke helt perfect timing! Men siden formen denne gangen er mye bedre enn tidligere håper jeg å kunne ri lengst mulig.
 
Og går det greit å være i jobb nå som dere er gravide? :happy:

Selv jobber jeg som maler :happy10 Går foreløpig greit, men jeg blir nok ikke i full jobb helt til termin tror jeg
Jeg som egentlig skal male barnerom og vårt soverom.. kan gravide stå i malingslukt? :D
 
Barnehagelærer. Er usikker på om jeg klarer å stå i den jobben som gravid nå (som sikkert flere her har fått med seg :laughing002 :smiley-ashamed004 ).
 
Er ufør, drevet med hest tidligere og akkurat kommet i gang igjen når testen ble positiv så sånn sett ikke helt perfect timing! Men siden formen denne gangen er mye bedre enn tidligere håper jeg å kunne ri lengst mulig.
Åh jeg har ikke ridd siden sist gang jeg var gravid, oktober 2016! :sad010Jeg må begynne igjen etter minstemann er født ❤️ tydelig at noe mangler i livet etter jeg sluttet med hest!
 
Jeg som egentlig skal male barnerom og vårt soverom.. kan gravide stå i malingslukt? :D
Ja, så lenge du bruker vannbasert maling så går det helt fint :happy: Du kan også bruke oljemaling så lenge det bare er et par rom som skal males, men er ikke anbefalt å male mye og lenge med oljemaling når du er gravid. Men de fleste malinger som selges til innendørs bruk er vannbasert :happy:
 
Ja, så lenge du bruker vannbasert maling så går det helt fint :happy: Du kan også bruke oljemaling så lenge det bare er et par rom som skal males, men er ikke anbefalt å male mye og lenge med oljemaling når du er gravid. Men de fleste malinger som selges til innendørs bruk er vannbasert :happy:
Er ikke maling til dører/vinduer/lister o.l stortsett oljebasert ? Eller gjelder det bare til utendørs bruk? Man kan vell male med vannbasert som gravid, men man blir vell rådet til å bruke feks Jotun Sens ☺️
 
Ja, så lenge du bruker vannbasert maling så går det helt fint :happy: Du kan også bruke oljemaling så lenge det bare er et par rom som skal males, men er ikke anbefalt å male mye og lenge med oljemaling når du er gravid. Men de fleste malinger som selges til innendørs bruk er vannbasert :happy:
Åååh så bra!!!! Ble veldig lettet akkurat nå, for det er ikke snakk om at mannen får lov til å ta på seg den jobben uansett :smiley-ashamed004 :laughing002 Da hadde det ikke sett ut
 
Er ikke maling til dører/vinduer/lister o.l stortsett oljebasert ? Eller gjelder det bare til utendørs bruk? Man kan vell male med vannbasert som gravid, men man blir vell rådet til å bruke feks Jotun Sens ☺️
Jo mange er oljebaserte. Vi bruker mye jotun lady supreme finish, den er vanntynnet olje
Mood Professional Finish er kun vannbasert tror jeg
Og lady interiør finish.

Jotun sens skal også være helt trygg å bruke :happy:
Har ikke satt meg helt inn i alle de forskjellige malingstypene ifht graviditet, da det ikke har vært et tema før nå :p

Men som sagt, så skal det ikke være skadelig å bruke litt oljemaling i korte perioder (som å bare male noen rom hjemme), men jeg som driver med det hver dag bør ikke male for mye med oljebasert over lang tid :happy:

Vannbasert har jeg fått høre at skal være helt trygt å bruke :happy:
 
Åh jeg har ikke ridd siden sist gang jeg var gravid, oktober 2016! :sad010Jeg må begynne igjen etter minstemann er født ❤️ tydelig at noe mangler i livet etter jeg sluttet med hest!
Det synes jeg absolutt du skal gjøre!❤️ jeg hadde egen hest, samt trente andres hester når jeg ble gravid i 2018. Måtte desverre avlive min i januar 2020. Høsten 2020 begynte gutten min i bhg og jeg begynte å trene hester igjen, men ikke lenge etterpå ble jeg gravid og dårlig form så det ble kortvarig. Når minste kom i 2021 har jeg liksom hatt fult fokus på å være mamma, har vært redd for å fokusere på andre ting utenom fordi jeg har vært redd for at det skal gjøre meg syk og ikke kunne ta meg av barna mine på best mulig måte! Nå er jeg så glad for at jeg prøvde meg tilbake igjen i stallen i høst og ser at jeg har funnet tilbake til en identitet jeg hadde mistet, og det gjør meg bare til en enda bedre og gladere mamma med mer overskudd❤️ veldig bestemt på at det denne gangen ikke skal bli noe opphold i å dra i stallen, på tross av at jeg naturlig nok må slutte å ri en periode :hilarious:
 
Jeg som egentlig skal male barnerom og vårt soverom.. kan gravide stå i malingslukt? :D
Jeg målte flere rom som gravid sist, og for å være helt sikker gikk jeg for jotun sens. Også fordi vi skulle oppholde oss i rommene samtidig :laughing002
 
Det synes jeg absolutt du skal gjøre!❤️ jeg hadde egen hest, samt trente andres hester når jeg ble gravid i 2018. Måtte desverre avlive min i januar 2020. Høsten 2020 begynte gutten min i bhg og jeg begynte å trene hester igjen, men ikke lenge etterpå ble jeg gravid og dårlig form så det ble kortvarig. Når minste kom i 2021 har jeg liksom hatt fult fokus på å være mamma, har vært redd for å fokusere på andre ting utenom fordi jeg har vært redd for at det skal gjøre meg syk og ikke kunne ta meg av barna mine på best mulig måte! Nå er jeg så glad for at jeg prøvde meg tilbake igjen i stallen i høst og ser at jeg har funnet tilbake til en identitet jeg hadde mistet, og det gjør meg bare til en enda bedre og gladere mamma med mer overskudd❤️ veldig bestemt på at det denne gangen ikke skal bli noe opphold i å dra i stallen, på tross av at jeg naturlig nok må slutte å ri en periode :hilarious:
Å finne tilbake til en identitet du hadde mistet, ja… Det er akkurat sånn det føles :( Jeg har aldri hatt egen hest, men har jobbet i stall og trent hester. Har veldig lyst på en egen, men jeg er heldig som kan låne når jeg vil mot litt stallarbeid :) Må definitivt tilbake ❤️
 
Å finne tilbake til en identitet du hadde mistet, ja… Det er akkurat sånn det føles :( Jeg har aldri hatt egen hest, men har jobbet i stall og trent hester. Har veldig lyst på en egen, men jeg er heldig som kan låne når jeg vil mot litt stallarbeid :) Må definitivt tilbake ❤️
Er veldig kos å ha egen,og før jeg fikk barn hadde jeg opptil flere samtidig. Hadde "heldigvis" kun ei igjen når jeg ble gravid med eldste, mye dårlig samvittighet for at hun ble stående mye osv! Og etter han ble født var han skikkelig klistremerke og jeg sleit med å få tid til pliktene i stallen, samt arbeidet med min egen og det å være mamma, pappaen har alltid vært lite til stede så hatt med meg barna hele tiden. Vil gjerne ha egen hest igjen, men ønsker ikke det før jeg er ferdig med små barn! Er også så heldig at de ringer/sender melding når de trenger noen til å ri/bakkearbeid/innslipp/stallarbeid osv☺️
 
Jeg jobber på kontor. Var en del sykemeldt i forrige svangerskap, men da hadde jeg en annen jobb og det var jo også under korona med en del begrensninger. Er spent på om jeg orker å stå i jobb hele veien denne gangen, føler litt på at jeg «svikter» arbeidsplassen ved å bli gravid:angelic:

Skal forøvrig også male litt i løpet av de neste månedene, men tror mannen får ta en del. I alle fall kvist- og sperregrunn av trepanel i takene:joyful:
 
Pedagogisk leder i barnehage. Håper formen kommer seg slik at jeg kan følge de i overgangen mellom avdelingene og at jeg holder i jobb lengst mulig mot termin :Heartred Håper å kunne ta ut et par uker ferie rett før termin i tillegg:)
 
Pedagogisk leder i barnehage. Håper formen kommer seg slik at jeg kan følge de i overgangen mellom avdelingene og at jeg holder i jobb lengst mulig mot termin :Heartred Håper å kunne ta ut et par uker ferie rett før termin i tillegg:)
Er sinnsykt mange pedagoger her inne. Tenker da på alle som jobber i bhg og skole. Utdannet eller ikke. Men halvparter her jobber med barn eller?? ❤️❤️❤️
 
Back
Topp