L-40441875
Blir kjent med forumet
Jeg driver gård sammen med mannen, kuer og korn samt jobber i butikk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg driver gård sammen med mannen, kuer og korn samt jobber i butikk.

Du har helt rett , jeg presser meg i stor grad for å klare 50%, og er helt utkjørt etter jobb. Sover mye, og får en veldig hodepine. Så må hvile mye dagen etter jobb. Er relativt ny i jobben, jobbet der i 7-8 mnd så kjenner nok litt på presset. Mangler jern og vitaminer, og sliter med opptaket .. Ja, hadde tenkt jeg skulle nyte dette svangerskapet , fortsette med trening og holde den gode formen jeg hadde før graviditet .. Nå er jeg veldig fornøyd med en tur på 45 min hver nesten hver dag, så ikke alltid alt går etter planenSyns jeg ikke du skal være lei for, jeg er også sykemeldt, har vært så dårlig at jeg var 100% sykemeldt en periode. Jeg tvang meg på jobb i et tidligere svangerskap og angret på det i etter tid… Ta vare på deg selv og ikke slit deg ut, man er jo ikke gravid for evig. Heldigvis![]()
Det har jeg også! Har bare ikke somlet meg inn i læreryrket
kan jeg spørre hva du jobber med? Kunne gjerne tenke meg å prøve en jobb utenfor skolen, men jeg føler liksom ikke jobbene vokser på trær akkurat 
Jeg jobber som naturforvalter. Det går mye i å gi uttalelser om naturmangfold, konsekvenser av utbygginger, nydyrking og nye gjødslingsområder, gi dispensasjoner, bestille skjøtselstiltak, lage planer og skrive politiske saker. I min kommune er min avdeling også grunneierrepresentant for grøntarealer/parker/skolegårder/barnehager osv, og det er rundt 1/4 av kommunen. Det er også knyttet mye arbeid til dialog med innbyggere om ting de er misfornøyde med og vil gjøre noe med, og det er veldig ofte ting som ikke er bra for naturen.Hehe, vet ikke helt om jeg kan anbefale det egentlig..kan jeg spørre hva du jobber med? Kunne gjerne tenke meg å prøve en jobb utenfor skolen, men jeg føler liksom ikke jobbene vokser på trær akkurat
![]()
Jobbet med byggesak tidligere, og sluttet mye pga det siste du beskriver!Jeg jobber som naturforvalter. Det går mye i å gi uttalelser om naturmangfold, konsekvenser av utbygginger, nydyrking og nye gjødslingsområder, gi dispensasjoner, bestille skjøtselstiltak, lage planer og skrive politiske saker. I min kommune er min avdeling også grunneierrepresentant for grøntarealer/parker/skolegårder/barnehager osv, og det er rundt 1/4 av kommunen. Det er også knyttet mye arbeid til dialog med innbyggere om ting de er misfornøyde med og vil gjøre noe med, og det er veldig ofte ting som ikke er bra for naturen.
Det er 95% kontorarbeid og alltid alt for mye å gjøre. Begynner å bli litt lei, da det ikke gir meg så mye glede. Som oftes handler jobben om å være vaktbikkje og si nei til diverse ting folk vil gjøre. Dvs, du er sjelden en populær person å ha med på befaring og møter.
Det forstår jeg veldig godt! Jeg har glimt innimellom med fornøyde innbyggere, eller kjekke samarbeider med organisasjoner, men ingen syns noengang det er kjekt å søke byggetillatelseJobbet med byggesak tidligere, og sluttet mye pga det siste du beskriver!
Skjønner, takk for grundig forklaring! er vel fordeler og ulemper med alle jobber.. noe av det du beskriver får du som lærer også - alltid for mye å gjøre, og er ofte upopulærJeg jobber som naturforvalter. Det går mye i å gi uttalelser om naturmangfold, konsekvenser av utbygginger, nydyrking og nye gjødslingsområder, gi dispensasjoner, bestille skjøtselstiltak, lage planer og skrive politiske saker. I min kommune er min avdeling også grunneierrepresentant for grøntarealer/parker/skolegårder/barnehager osv, og det er rundt 1/4 av kommunen. Det er også knyttet mye arbeid til dialog med innbyggere om ting de er misfornøyde med og vil gjøre noe med, og det er veldig ofte ting som ikke er bra for naturen.
Det er 95% kontorarbeid og alltid alt for mye å gjøre. Begynner å bli litt lei, da det ikke gir meg så mye glede. Som oftes handler jobben om å være vaktbikkje og si nei til diverse ting folk vil gjøre. Dvs, du er sjelden en populær person å ha med på befaring og møter.
og så synes jeg det er litt slitsomt at «alle» jeg møter skal mene noe om hvordan jeg (og andre lærere) gjør jobben min, og at vi har så lite tillit i samfunnet (hver gang noen prøver å si at nååå burde noe kanskje endres i skolen får man bare «hold kjeft dere har så mye ferie»-kortet i fleisen) Men når det er sagt får man en veldig variert hverdag, og arbeidet er sjeldent kjedelig. De fleste elevene er også hyggelige og høflige, og noen av de er i tillegg kjempe engasjerte og nydelige <3 så alt i alt trives jeg godt altså