Hva jobber dere med?

Utdannet frisør men skiftet yrke etter 11 år, jobber nå som Tannhelsesekretær :) jobber deltid, det har gått fint til nå men begynner å merke at kvalmen kommer godt nå, spørs om jeg blir sykemeldt

Utdannet blomsterdekoratør, men nå jobber jeg på museum.
Enn så lenge går det bra. Har faktisk fortalt sjefen min at jeg er gravid. Sånn at hun vet hvis jeg en dag blir forsinket hvis jeg får en dårlig start på dagen.
Da jeg ventet nr 2 ble jeg plaget med bekkenet veldig tidlig. Så ville være føre var i tilfelle det skjer denne gangen også.

Jeg jobber som lærer, og det hadde vel i utgangspunktet gått tålelig greit tror jeg. Jeg har vært sykemeldt etter å ha gått på en liten smell tidligere i høst, så jobber nå kun 3 dager, og det er godt! På grunn av en god del fysisk utagerende adferd på trinnet mitt så har jeg også måttet si fra til rektor og fagleder tidlig. Jeg kan rett og slett ikke gå inn i de fysiske kampene mer!
Da jeg gikk med storebror så hadde jeg hyperemisis og klarte nesten ikke å jobbe i det heletatt. Jeg håper inderlig jeg slipper det denne gangen!

Jobber som lærer. Litt skummelt med manglene/lite smittevern nå i korona. Ellers greit..

Sykepleier. Fungerer veldig dårlig slik formen er nå og tror jeg blir sykemeldt til uka.

Jobber som lærer (lektor) i vgs. Heldigvis en del digital undervisning som jeg kan styre hjemmefra.

Jobber som ingeniør og er 50% sykemeldt pga risikosvangerskap.

Jobber som konsulent innen økonomi, så har ingen problemer så langt. Har litt hjemmekontor, og kommer nok til å bli litt mer av det om kvalmen kommer på dagtid i tillegg til ettermiddagen.
Sist gang ble jeg delvis sykemeldt pga carpal tunnelsyndrom mot slutten da jeg ikke klarte å yte 100% lenger, jobbet ca 80% i timer med 60% kapasitet.

Jeg jobber som innkrever i bank. Jeg har hatt hjemmekontor lenge og håper å fortsette med det. Deg går greit, men det er psykisk krevende fra før. Det hjelper ikke på å føle seg dårlig og hormonell.

Jobber som asfaltarbeider og kan ikke jobbe i det hele tatt pga gasser og stoffer kan være risiko samt ekstremt hardt fysisk arbeid. Litt kjedelig å sitte hjemme, men er på utkikk etter å gjerne finne et annet yrke da overtid ikke er helt ideelt når det kommer en liten:Heartred

Jobber i administrasjon, og sitter på helt eget kontor.
Deilig å kunne ta småpauser og småspise når det trengs uten at andre ser det.

Bibliotekar i videregående skole. Jeg er kanskje litt trøttere enn vanlig, men ellers synes jeg ikke jobben har blitt påvirket i det hele tatt.

Jobber som ingeniør og er mest på hjemmekontor om dagen... fungerer greit nok, men får se hvor lenge.
Hva kan eg si - har veldig mye hormoner, og kjenner mye på de i møter osv. Det er neppe veldig bra å ikkje klare å holde igjen der :p
Får se hva som kan gjøres med det.

Kvalmen er også tidvis slitsom, så er greit å kunne flate ut litt på sofaen ila dagen. Skal i hvertfall komme meg gjennom de siste dager før juleferie! :D

Museumsansatt her også, går greit når det er mye hjemmekontor, men denne uken er det varetelling og det gruer jeg meg til pga ryggen. Sagt i fra til nærmeste leder pga planlegging av 2021 (ikke alt jeg kan være med på), men håper jeg kan jobbe så lenge som mulig. Det er heldigvis mulig å tilpasse en del av arbeidet og ta hjemmekontor utenom sesongen og i selve sesongen er jeg så langt på vei at jeg tror de fleste vil kunne strekke seg til der jeg ev. trenger avlasting.

Økonom og sitter på hjemmekontor. Håper jeg kan fortsette med det og at kvalmen ikke tar helt av. Tar dag for dag, da nærmeste leder nå er informert. Var lenge sykemeldt sist pga kvalme.

Back
Topp