Hva jobber dere med/som?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Trives dere i jobben? :) Blir det tilrettelagt for dere i svangerskapet? Eller har du kanskje en jobb hvor tilrettelegging ikke er mulig?

Har todelt stilling. En fast deltidsstilling som renholdsleder, og et vikariat i deltid som kjøkkenassistent, hvor jeg også har elev en dag i uka.

Begge jobbene innebærer å gå, stå og løfte, samt mye "bøy og tøy" hele dagen, og kan dermed ikke tilrettelegges for meg, når problemet er invalidiserende bekkenløsning. Jeg er helt avhengig av krykker for å kunne gå noen skritt, så både vasking og matlaging utgår.

Assistent på skole. Kunne ikke tilrettelegges da det er utagerende unger jeg jobber med. Gikk fult ut i sv.penger i uke 20(vært delvis inn å ut av jobb før dette med sm)

Jeg er fulltidsmamma, for to ei på 3 og ei på 18 mnd :D Kan ikke sykemeldes, eller tilrettelegge så mye da :taunt014
Før det var jeg assisterende butikksjef

Jeg er servitør, som innebærer mye gåing, bøying og tøying. Bekkenet er medgjørelig enn så lenge, og siden jeg har valgt å holde det hemmelig for alle andre enn sjefen, er det ikke tilrettelagt noe særlig enda. Kjenner at det snart er på tide, og etter kjempebra OUL i går, er det nå på tide og gå ut med det også [emoji4] Håper å stå i jobb så lenge som mulig, men merker det er mer utfordende for hver dag. Så tar én dag av gangen [emoji4]

Forskningstekniker i marin sektor :) Jeg har fått god tilretteleggelse :happy: Jeg har gitt beskjed når oppgaver har blitt for fysisk krevende utover i svangerskapet og har blitt møtt med forståelse for dette :)

Deltid som kontormedarbeider og renholder. Har svangerskapspenger for renholder-delen, og ellers tilrettelegger jeg sjøl etter behov. Er et lite firma, og jeg tar mye hjemmekontor og styrer arbeidstiden sjøl (har noen frister å forholde meg til bare, men det går veldig bra). :)

Kontorrotte jeg ja :P har en veldig selvstendig stilling og en super sjef som har sagt jeg får styre dagene som jeg vil. Så om jeg har sovet dårlig, er det helt Ok å komme litt utpå dag, eventuelt gå tidlig om jeg føler for det :)

Enda en kontorrotte. Akademiker med mastergrad, jobber som saksbehandler, med mye autonomi i jobben. Fatter vedtak og veileder en del. Med kjernetid og fleksitid er det mye fleksibilitet.

Jobber som ergoterapeut og faget mitt er tilrettelegging. Legger opp store deler av arbeidsdagen selv. Har noen møter å stille på med kollega og pasienter. Bestemmer arbeidstempo mm selv.

Marketing Manager i IT-selskap. Jobben har vært fantastisk snille, og jeg styrer arbeidsdagen min som jeg vil :)

Jeg er både student, og jobber med markedsføring / sosiale medier for min samboer samt at jeg driver en nettbutikk. Alle disse tingene kan jeg gjøre hjemmefra i sofaen :p men studiene er utsatt til høsten (de er veldig fleksible på noroff) og både nettbutikken og markedsføringsjobben jeg gjør gjør jeg når det ikke er dårlige dager <3 det begynner nå å bli veldig tungt med tvillingene, og jeg føler meg veldig «full» av baby :p veldig deilig å kunne styre egen hverdag.

Prosessoperatør på oljeraffineri.

Jobben har tilrettelagt så godt de kan, så jeg ikke er i kontakt med kjemikalier og farlige stoffer. Men skiftplanen/ stressmengden kan de ikke gjøre så mye med, da blir det gradert sykemelding for å få ting til å gå:dead:

Sykepleier, tung jobb til vanlig men tilrettelagt med bare administrativt arbeid nå :) 20 prosent sykemeldt siden uke 24, det fungerer bra.

Sykepleier i hjemmesykepleien, jobber fortsatt 100%, og har fått mye tilrettelegging. Slipper de tyngste stellene, og slipper å gå til de som røyker mye. Er mye inne på medisinrom, svarer på legehenvendelser og annet. Synes det er tungt i helgene, jobber hver tredje helg, og er mye å gjøre da, så skal til legen på torsdag og skal snakke med henne om hun har noen tips. I tillegg har jeg hatt student noen uker nå, som også har gjort det enklere for meg. Er 28 uker nå, så er jo en del uker igjen.

Back
Topp