Hva irriterer deg mest som gravid?

Jeg sier også tydelig ifra på jobben åssen jeg har det. Har vært en del borte pga kontroller, blodprøver, andre prøver, så da synes jeg at det er greit at folk vet hvorfor jeg ikke sitter på kontoret mitt.

Det som jeg synes er litt problematisk noen ganger er at folk sier at jeg ser så frisk og rask ut at det sikkert går veldig bra med meg. Men det stemmer jo ikke bestandig, men da får man jo heller ikke lyst til å si, nei, jeg sliter faktisk med trøtthet, dårlig kondis etc.
 
Irriterer meg grønn når folk sier"Gud å stor du har blitt" å jeg svarer sikkert litt kjipt tilbake å de påpeker"men bare magen altså" jeg er ikke dum liksom! Vet at hele meg har blitt stor,men hvorfor er d liksom greit å si d til en hormonell gravid?!?!?!
 
Irriterer meg grønn når folk sier"Gud å stor du har blitt" å jeg svarer sikkert litt kjipt tilbake å de påpeker"men bare magen altså" jeg er ikke dum liksom! Vet at hele meg har blitt stor,men hvorfor er d liksom greit å si d til en hormonell gravid?!?!?!
Det er da du bør svare med "jeg har hvertfall en grunn til det" ;)
 
At folk faktisk tror det er greit å ha all verdens meninger (eller i alle fall at det er greit å si dem høyt) om gravide: "Oi, så stor/liten du er", "Hvor mange kilo har du egentlig lagt på deg?", "Bare vent - det kommer til å bli travelt" (næh? Virkelig?)...Og at man tar for gitt at du er interessert i å høre om gravidsymptomer/plager DE hadde da de var gravide.
 
Signerer den pin-up!!!

hvordan har det seg at folk tror det er greit å diskutere seg imellom om hvordan kroppen MIN ser ut????! Jeg står å hører på mens de samenligninger meg med dattera til.(.....)?! " Får du en stor baby? Vet du det? Hun må nok være stor for datteren min har nettopp fått en liten kul på magen og hun er jo 2 uker foran deg......" DET DRITER vel jeg i!!!!!!!!!!!!!!! hun er lav og tynn, jeg er høy og normalvektig til vanlig.... lurer på om de hadde likt om jeg sammenlignet de med andre, "ja du er blitt litt epleformet nå.....min mor er ganske tynn enda.... :p

som gravid er vi visst allemannseie og alle har lov til å snakke om oss og tafse på oss, og vi må bare godta det for det er jo bare sånn det er og de mener jo ikke noe vondt med det...... :(


phju, godt å få det ut jah ;)
 
Magen min er stor den, når jordmpr måler er den over det grønne feltet.
Derfor blir jeg snurt når folk sier, nei så liten mage du har da.

Men samtidig har jeg bare gått opp 2 kg, så det er kun magen som har vokst.
Men regner med en hurtig vektøkning de siste ukene nå
 
Jeg begynner å bli lei av alle som bare vil snakke om magen. HALLO, JEG ER HER JEG OGSÅ! Jeg har fremdeles et liv og meninger som handler om meg og andre ting enn babyutstur, gravidplager. Størrelse, og antall uker igjen. ;-) . Heldigvis gjelder ikke dette de gode vennene mine. :) men ALLE på jobben skal plutselig småprate i gangen.


Barbamamma
 
Derfor blir jeg snurt når folk sier, nei så liten mage du har da.
Hehe, ja, kjenner meg litt igjen der.
Det samme gjelder når mødre kommer med dette her: "Nei, men det kan da vel ikke være slik, du har jo ikke kommet så langt enda!" Jo, det er slik og jeg finner nok ikke bare på det...
eg har fremdeles et liv og meninger som handler om meg og andre ting enn babyutstur, gravidplager. Størrelse, og antall uker igjen. ;-) .
Nettopp!
 
Spørsmålet hva venter dere. Det er noe med den formuleringen som gir meg lyst til å komme med ett tulle svar som valp eller lignende. Hadde folk spurt om det var gutt eller jente ville jeg synes det var helt greit. Folk jeg ikke kjenner som tar meg på magen. Men det frekkeste jeg har opplevd var sjefen min som spurte om det var planlagt eller et uhell.
 
Men det frekkeste jeg har opplevd var sjefen min som spurte om det var planlagt eller et uhell.

Min er av samme ulla. Ble litt paff... Endte med at jeg svarte sånn passe spydig: "jeg er 27 år, ferdig utdannet, gift, jobber med barn hver dag men har ingen selv.. You do the math..." :D

I går var det faktisk TO stykker som uavhengig av hverandre sa "Ja NÅ ser jeg at du er rett rundt hjørnet!!" Jeg bare: "ehm... ja, to måneder går nok fort." Også ble de veldig stille. :rolleyes:
Jeg har faktisk ikke lagt på meg så mye mer enn magen, og symfysemålet er helt ok. Så jeg skjønte ikke helt hvor den kom fra. Må ha sett over gjennomsnittet gigantisk ut akkurat i går?
 
Sjefen min sa også "jeg må sende damene her på prevansjonskurs, de går jo gravide hele tiden!"
Da svarte jeg: "Du har 3 barn. La kona di egg? Eller kom de med storken?"
(ja, jeg kan være litt frekk.. men han er en usedvanlig uprofesjonell sjef..)
 
Må også legge til at jeg synes det er utrolig frekt når folk spør om det var planlagt eller et uhell. Gjør meg ingenting om nære spør om dette, men bekjente og kolleger har da ingenting med det å gjør!

Også irriterer det når svogeren min sier: nå begynner du å bli svær altså! Det synes kjempe godt nå!!
 
Kanskje jeg som er "rar" eller noe. Men syntes det er hyggelig jeg at fokuset er magen min. Jeg har en stund vært litt kraftig. Å magen er det jeg har hatet mest. Men nå er fokuset på magen min fordi jeg har ei fantastisk lita tulle inni der. (Liker ikke at folk bare tar på magen uten å spørre først) men jeg liker at kollegaer, venner og familie spør hvordan "vi" har det og at de syntes magen har blitt stor. For første gang elsker jeg magen min. Er stolt av at den vokser :D

Det er ikke mye jeg irriterer meg over så langt. Nyter alt. Eneste jeg savner er å sovne behagelig. Men hun er verdt det, så null problem. :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Syns det er litt plagsomt at folk vi ikke kjenner stopper opp å spør hvilket kjønn vi venter, å om vi har funnet navn. Javisst har vi funnet navn, men har ikke lyst til å dele det til alle og enhver :p
Sniker litt fra Oktober jeg :p
 
Irriterende at jeg ikke kan ligge å sove på magen, da jeg alltid sov på magen før.. Så det gledes til det kan gjøres!!
Pluss det at folk både kjente og ukjente tar seg til rette og tar på magen min uten å spørre! ingen god følelse... :)
 
Jeg irriterer meg over at andre som tideligere har gått gravid skal fortelle meg hvordan jeg har det.. Med kommentarer som "Ja, NÅ er det tungt på deg" "Nå kjenner du halsbrannen" "Nå kjenner du det i ryggen" "Nå begynner bekkenet å bli vanskelig" "Nå er det vanskelig å finne klær".. for NEI, selv om du var plaget med dette så betyr ikke det at det plager meg..

Men det som er mest irriterende er folk som skal stryke på magen min. Som f.eks min sjef og min samboer sine kollegaer som jeg aldri har møtt før. Lurer på hvordan de hadde følt det om jeg plutselig begynte å stryke de på magen eller ryggen eller noe..
 
Back
Topp