Hva irriterer deg mest som gravid?

Er litt som Soulshine og trives med det hele. Å kjenne på magen må folk gjerne :) Bare ikke totalt ukjente! Men én kommentar, som kom i starten, irriterte meg "Det må ha klaffet med en gang for dere!" kan ha noe med skivebommen - prøving i 2 år, SA og MA, men mao - wtf?! Hvorfor "MÅ" det ha klaffet med en gang?? Nei, tenk!
 
Folk som tror magen er allmannseie. Det er min kropp. Tar jeg på din kropp uten tillatelse? Nei! Så hva i alle dager gir deg retten til å ta på min kropp?

Kommentarer som "Hun kan komme når som helst." eller "Hun kommer ikke før langt etter termin."

Folk som ikke tror på at jeg sliter med det og det, for det gjorde ikke de når de gikk gravid. Og folk som ikke forstår at kroppen påvirkes av å gå gravid, og som er overbevist om at jeg bare er vanskelig når jeg sier jeg ikke klarer en dagstur til danmark, men trenger en overnatting.

Eller når folk krangler om magen min er liten eller stor i forhold til hvor langt på vei jeg er. Min kropp, min graviditet. Så lenge jenta mi vokser som hun skal er det vel ett fett om jeg ser ut som jeg har basketball under genseren eller bare noen kilo for mye?
 
Det som irriterer meg er at venner ikke tror at gravide kan være sosiale.
Iløpet av mine 8 måneder som gravid har jeg ALDRI blitt invitert med på en fest, fordi de tenker at vi ikke kan..
"Hun er gravid.. kan ikke drikke alikavel" osv..
Mister venner av dette, og det er veldig synd. Det samme blir jo når vi får babyen også.. Da blir vi ikke invitert med pga vi har en liten en..
Men det er tanken som teller! Hva om vi kunne bare ha fått invitasjonen?? Så har vi kunnet avgjort selv om vi vil bli med eller ikke..
 
Det som irriterer meg er at venner ikke tror at gravide kan være sosiale.
Iløpet av mine 8 måneder som gravid har jeg ALDRI blitt invitert med på en fest, fordi de tenker at vi ikke kan..
"Hun er gravid.. kan ikke drikke alikavel" osv..
Mister venner av dette, og det er veldig synd. Det samme blir jo når vi får babyen også.. Da blir vi ikke invitert med pga vi har en liten en..
Men det er tanken som teller! Hva om vi kunne bare ha fått invitasjonen?? Så har vi kunnet avgjort selv om vi vil bli med eller ikke..


Kjenner meg så igjen... Detta var noe av det som irriterte meg mest i svangerskapet. Ble lei meg osv..

Og når lille frøkna kom til verden begynte noen å ta kontakt å spørre om besøk osv, men det var alltid etter 10 på kvelden, så da kunne jeg ikke..
 
Kjenner meg så igjen... Detta var noe av det som irriterte meg mest i svangerskapet. Ble lei meg osv..

Og når lille frøkna kom til verden begynte noen å ta kontakt å spørre om besøk osv, men det var alltid etter 10 på kvelden, så da kunne jeg ikke..
Ikke sant.. Det er litt sårende, men jeg tenker det er de som taper på det. vi får nå se hvem som er venner eller ikke.. :)
 
Det som irriterer meg er at venner ikke tror at gravide kan være sosiale.
Iløpet av mine 8 måneder som gravid har jeg ALDRI blitt invitert med på en fest, fordi de tenker at vi ikke kan..
"Hun er gravid.. kan ikke drikke alikavel" osv..
Mister venner av dette, og det er veldig synd. Det samme blir jo når vi får babyen også.. Da blir vi ikke invitert med pga vi har en liten en..
Men det er tanken som teller! Hva om vi kunne bare ha fått invitasjonen?? Så har vi kunnet avgjort selv om vi vil bli med eller ikke..
Huff ja, det er ikke morsomt nei! Jeg har heldigvis ikke opplevd det.
Men jeg har jo lagt merke til at noen ikke tar kontakt lenger eller at det bestandig er meg som tar kontakt. Og nei, jeg snakker ikke bare om baby, mage, fødsel når jeg møter venner. Er faktisk glad for når jeg kan slippe å snakke om det hele tida. Vi får se åssen det blir når Mini har kommet seg ut av hybelen sin,
 
Back
Topp