Hva hjelper deg til å gjøre kloke valg både når det gjelder mat og bevegelse?

Pusern

Gift med forumet
Tenkte lage denne tråden så kan vi tipse hverandre om hvordan greie å stå løpet ut.
 
Jeg blir hjulpet av å være endel her inne på forumet (har dere sikkert merket :) :smiley-ashamed008 :finger:
Både fordi jeg leser om andres "flinke valg" og nedgang og fordi jeg da er her istedefor å fyse på noe godt. Blir ikke så stas å snoke når man nettopp har lest her på forumet.
 
Greier jeg trene minst som planlagt og gjerne tidlig på dagen, blir jeg ofte extra flink med maten - føles "teit" ødelegge med feil mat/snop.
 
Det hjelper meg å tenke at jeg vil være en sunn og frisk mor. Og gi datteren min en god start på livet kostholdsmessig.
 
Jeg vil trene 4 dager i uka, det hjelper å skrive her inne, føler da jeg har en plikt på en måte :p Selv om det ikke er det.

Det hjelper meg å se at jeg kan gå fjellturer uten å føle døden nær. Å ta med barna på det.

Hjelper også i kosten og for barna våre, er mer obs på hva man trykker i munnen.

Men viktigst er det at jeg kan følge opp barna og være med de på det som behøves ♡
 
Jeg vil trene 4 dager i uka, det hjelper å skrive her inne, føler da jeg har en plikt på en måte :p Selv om det ikke er det.

Det hjelper meg å se at jeg kan gå fjellturer uten å føle døden nær. Å ta med barna på det.

Hjelper også i kosten og for barna våre, er mer obs på hva man trykker i munnen.

Men viktigst er det at jeg kan følge opp barna og være med de på det som behøves ♡

Enig i alle punkt.
 
Ja, vi voksne har et stort ansvar. Og det ansvaret syns jeg er motiverende i seg selv.
 
Jeg blir motivert av åbruke min polar 360 som sitter på håndleddet og måler både puls, km, skritt og kcal forbruk. Lager mine egne utfordringer med den.
 
Hvis jeg ser noen foran meg blir jeg motivert til å holde farten oppe når jeg er ute å går. Litt på sida av det du spurte om, men det holder i hvertfall motivasjonen på topp når jeg først har kommet meg ut.
 
Hvis jeg ser noen foran meg blir jeg motivert til å holde farten oppe når jeg er ute å går. Litt på sida av det du spurte om, men det holder i hvertfall motivasjonen på topp når jeg først har kommet meg ut.
Meg også. Sånn når jeg ror. Skal ro helst raskere jeg da :p
 
Som jeg har skrevet før. Når jeg har lyst på noe godt går jeg foran speilet og drar opp genseren. Det er ikke ett syn jeg liker, så da er det å ta ned genseren igjen og det er enkelt å si nei takk fristelsen!
 
Hvis jeg ser noen foran meg blir jeg motivert til å holde farten oppe når jeg er ute å går. Litt på sida av det du spurte om, men det holder i hvertfall motivasjonen på topp når jeg først har kommet meg ut.

Ikke på siden. Jeg tenkte faktisk nettopp på slike små tips og ikke bare på de litt større massive motivasjons faktorene.
 
Som jeg har skrevet før. Når jeg har lyst på noe godt går jeg foran speilet og drar opp genseren. Det er ikke ett syn jeg liker, så da er det å ta ned genseren igjen og det er enkelt å si nei takk fristelsen!

Smart:) eller titte på bilder hvor alt det extra vises godt.
 
Jeg blir veldig motivert av å tenke på de små målene jeg setter meg for hver uke. Det å tenkte på at "okei til fredag skal jeg klare å komme ned til det tallet på vekta" og da setter jeg opp tempo litt på tur, får opp pulsen, klarer å la søtsaker og unyttig mat ligge til lørdag osv :) også når jeg har Vært flink med bevegelse og trening en dag så vil jeg ikke kaste bort den energien jeg har lagt idet med dårlig matvalg. I tilegg har jeg en fitbit som virkelig hjelper til med motivasjonen til mer og mer bevegelse :D er så glad for at jeg fikk den av kjæresten I våres :D helt hekta :p
 
Har printa ut et googlebilde av en "fat bride" og hengt på kjøleskapet. :p
 
Jeg blir veldig motivert av å tenke på de små målene jeg setter meg for hver uke. Det å tenkte på at "okei til fredag skal jeg klare å komme ned til det tallet på vekta" og da setter jeg opp tempo litt på tur, får opp pulsen, klarer å la søtsaker og unyttig mat ligge til lørdag osv :) også når jeg har Vært flink med bevegelse og trening en dag så vil jeg ikke kaste bort den energien jeg har lagt idet med dårlig matvalg. I tilegg har jeg en fitbit som virkelig hjelper til med motivasjonen til mer og mer bevegelse :D er så glad for at jeg fikk den av kjæresten I våres :D helt hekta :p

Enig med deg i alt du skriver her egentlig. Små skritt/valg av gangen.
 
Enig med deg i alt du skriver her egentlig. Små skritt/valg av gangen.
Det er litt enklere dag :) I det streng det hele så gjelder det jo å legge om livsstilen. Men det føles my mindre "brutalt" og er mye lettere å gjennomføre når man begynner I det små. Litt er bedre enn ingenting :)
 
Back
Topp