Hva heter avdelingene i barnehagen deres?

*blomsterpia*

Forumet er livet
Juli13-jentene
Barnehagen her har nå fått egen småbarnsavdeling () og da trenger de egne avdelingsnavn. Vi kan komme med forslag så jeg tenkte jeg skulle levere inn noen[:)]

tja.. vet ikke om jeg vil skrive spesifikt om vår barnehage. men her er noen jeg vet om fra byen her.

en som ligger på et område det var skytebane for 30 år siden.
der heter avdelingene kruttlappen, dynamitten og blinken. lekeskuret heter arsenalet, kjøkken og fellesrom heter treffet.

vet en annen barnehage her i byen ligger på eiendommen til en gammel bondegård, og der er alt oppkalt etter steder som har med det å gjøre.. eks: personalrommet heter hønsegården, kjøkkenet heter stabburet, og plattingen utenfor stabburshella. avd. heter smia, løa, mølla og bua.

ellers er det jo vanlig å bruke både eventyrfigurer, farger, tall, navn på kjente personer fra området/byen, navn på blomster eller dyr og stedsnavn i området.
eks: per, pål og askeladden, rød, grønn, blå, navn på fjell i nærheten.

Vet ikke om du ble klokere jeg..

jeg syne jo navnet på avdelingene bør speile evt navnet på barnehagen.. at alt har et tema for eksempel..

I bhg hvor jeg jobber er navnet på avdelingene: omsorg, glede, humor og kreativitet! Syns det er noen flotte navn som betyr mer en bare noe tull [:D]

i vårres barnehage heter noen av avdelingene, hestehoven,blåklåkka, rødkløvern, hvitveisen osv

er mange avd i mini sin bhg

bygg asia med avd;leopard,elefant og panda, mini skal gå på elefant
bygg afrika med avd; løve,giraff og zebra
bygg australia med avd; dingo,kenguru og koala
bygg europa med avd;ekorn,pinnsvin,bever,bjørn,mulvarp,grevling og gaupe!

Her har vi de minste på apekatten, mellomste på løven og de største på sjiraffen[:D]

Noen forslag fra her:

Sjarmtroll-avdelinga
Klatremusene
Pytten
Krabbekrølle
Kråkebolle
Karius og Baktus
Knoll og Tott
Blåbærfjell
Gullhår og Blåmann
[:D]

vil ikke sio hvem snuppa går i akkurat....

men, her har de barnehage med:

grønn, gul, blå, rød,
tusenbeinet,
marihøna,  sommerfugl, frosk, ekkorn.
askeladden, rødhette, tyrihans, bukkene bruse,nøtteliten, tommeliten, gullhår

Her har dei tatt navner fra plasser her på karmøy!
Så Emil Andre går på avdeling Salvøynå [8D] *Litt kosligt siden me bor på salvøyne o[8D]*

Lille my - 0-2 år
Fragleberget - 2-4 år
Trollungen - 4-6 år
Det er avd i vår barnehage [:)]

Storesnuppa sin barnehage har Tyrihans, Ole Brumm, Hompetitten og Noahs Ark

I barnehagen til mamma har de Tommeliten, Østenfor Sol, Vestenfor Måne, Himmel og Hav, Soria Moria, Veslefrikk og en til som jeg ikke husker. I tillegg brute de farger før, så det skulle være lettere for de minste barna, men det forsvant da hele barnehagen ble samla på ett bygg.

Ene bhg jeg jobbet i var sortert etter blomster.
Andre bhg jeg jobbet i var sortert etter planetene i vårt solsystem [:)]

De tre småbarnsavd på snuppas bhg heter Skarven, Vipa og Spoven.[:D] Storbarnsavd vet jeg ikke...[8|]

Avd. heter Lokris og hele barnehagen har lokale navn fra øya og nærområdet vi bor i

Utsikten
Utforskeren
Undreren

I barnehagen jeg gikk i da jeg var bitteliten het avdelingene Blåbær og tyttebær

Back
Topp