Hva har man rett på?

En tråd i 'Alenegravid / Aleneforeldre' startet av Jeanniiie91, 30 Jan 2018.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Jeanniiie91 Betatt av forumet Sommerfuglene

Hva har man rett på økonomisk om man blir alene om omsorgen? Kjenner jeg ikke blir helt smart på dette.

• Liker Liker x 1
  2. Hjertemor Gift med forumet Mailykke 2018 Himmelbarn Sommerfuglene

Dette lurer jeg også på. Blir ikke klok på å lese meg opp på det eller hva jeg skal søke på[emoji848]

• Liker Liker x 1
  3. Spire2 Betatt av forumet Julibaluba 2017 Sommerfuglene

Overgangsstønad, utvidet barnetrygd å det er om barna er opp til 3år. Så kan man også søke redusert bhgbetaling fra komune

4. Bliss_nr2 Glad i forumet Høsthjerter 2017 Sommerfuglene

Dobbel barnetrygd, barnebidrag og/eller bidragsforskudf

5. Mina Gift med forumet ♡Junigull 2016♡ Assistert-jentene Sommerfuglene

Jeg er alene og har bare dobbel barnetrygd. Andre stønader er vel avhengig av inntekten din.

6. Mammmak Forumet er livet Sommerfuglene

Du KAN ha rett på overgangsstønad. Er ikkje ei sjølvfølgje fordi ein er aleine. Har du inntekt på sida blir os redusert. Bidragsforskudd kan du søke på om du ikkje får barnebidrag. Dobbel barnetrygd og småbarnstillegg om du har full os (meinar eg). Kan få dekt 60% av BHg rekning av nav (usikker på kriteriene, men). Er du under utdanning kan du vel eventuelt søke om litt støtte der og [emoji1]

7. Lille hjerte Elsker forumet VIP Sommerfuglene

8. Lille hjerte Elsker forumet VIP Sommerfuglene

Dytter denne jeg :)

9. Tekanna Forumet er livet Sommerfuglene

Spedbarnstillegg hvis barnet er under en viss alder, men lurer på om det kommer automatisk når en søker om utvidet barnetrygd?

10. Mamma 22.08.18 <3 Elsker forumet August 2018 Sommerfuglene

Nesten. Det kommer automatisk dersom man har utvidet barnetrygd og full overgangsstønad. Har man redusert overgangsdtønad, eller ikke i det hele tatt, får man dessverre ikke småbarnstillegg. Det er for øvrig fra 0-3 år, 600 kr måneden. :)

• Liker Liker x 1

Del denne siden