Hva har man rett på?

Dette lurer jeg også på. Blir ikke klok på å lese meg opp på det eller hva jeg skal søke på[emoji848]
 
Overgangsstønad, utvidet barnetrygd å det er om barna er opp til 3år. Så kan man også søke redusert bhgbetaling fra komune
 
Jeg er alene og har bare dobbel barnetrygd. Andre stønader er vel avhengig av inntekten din.
 
Du KAN ha rett på overgangsstønad. Er ikkje ei sjølvfølgje fordi ein er aleine. Har du inntekt på sida blir os redusert. Bidragsforskudd kan du søke på om du ikkje får barnebidrag. Dobbel barnetrygd og småbarnstillegg om du har full os (meinar eg). Kan få dekt 60% av BHg rekning av nav (usikker på kriteriene, men). Er du under utdanning kan du vel eventuelt søke om litt støtte der og [emoji1]
 
Spedbarnstillegg hvis barnet er under en viss alder, men lurer på om det kommer automatisk når en søker om utvidet barnetrygd?
 
Spedbarnstillegg hvis barnet er under en viss alder, men lurer på om det kommer automatisk når en søker om utvidet barnetrygd?
Nesten. Det kommer automatisk dersom man har utvidet barnetrygd og full overgangsstønad. Har man redusert overgangsdtønad, eller ikke i det hele tatt, får man dessverre ikke småbarnstillegg. Det er for øvrig fra 0-3 år, 600 kr måneden. :)
 
Noen som vet hva man får om barnet ikke har en far?
Alle steder jeg leser, så står det hva far skal bidra med. Får man noe som helst når man er aleine om omsorgen og far ikke eksisterer?
 
Noen som vet hva man får om barnet ikke har en far?
Alle steder jeg leser, så står det hva far skal bidra med. Får man noe som helst når man er aleine om omsorgen og far ikke eksisterer?

Så vidt jeg har forstått, så er det dette med utvidet barnetrygd, og mulighet for overgangsstønad, det er også noen andre stønader som er inntektsregulert. Men det er også skattelette som enslig forsørger som gjør ting litt lettere..

Bidrag får vi nok ikke, da det ikke er noe sted NAV kan kreve inn disse pengene...

Om jeg har misforstått noe, eller tar feil håper jeg noen kan korrigere :happy:
 
Back
Topp