Hva har du forsaket/vil savne mest under graviditeten?

Vet ikke, men forsøker å Holde meg til en kaffe og ett glass/boks pepsi max om dagen. Drikker mer te. Savner at kaffen smaker godt. Kanskje salami, men er fra før sær på at kjøttet skal vøre ihjelstekt og liker ikke spekemat, så ikke lye forandringer her i grunn

Generell spekemat, fårepølse, salami+++

Du kan visst spise salami hvis du steker den først [emoji6]

Kan det med spekemat og viss jeg har skjønt det rett :) Men blir ikke helt det samme.. :P

Kan det med spekemat og viss jeg har skjønt det rett :) Men blir ikke helt det samme.. :P

Hehe, nei [emoji6] det er sant.
Trooor man kan fryse spekemat osv også en ukes tid eller noe så kan man spise det. Men har ikke prøvd selv.

Trooor man kan fryse spekemat osv også en ukes tid eller noe så kan man spise det. Men har ikke prøvd selv.

Får bare holde ut tenker jeg. Er verdt det uansett :D

Det må varmebehandles for å bli kvitt Listeria-bakterien hvis kjøttet har det. Da hjelper det ikke å fryse. Mener det gjaldt Listeria. Var en av de skumle bakteriene i allefall.

Det må varmebehandles for å bli kvitt Listeria-bakterien hvis kjøttet har det. Da hjelper det ikke å fryse. Mener det gjaldt Listeria. Var en av de skumle bakteriene i allefall.

Okay, ja da har jeg misforstått. Har ikke undersøkt så nøye siden jeg ikke orker slik mat selv nå uansett.

Det går an å spise spekemat så lenge det har vert fryst først, det gjorde eg i mine to forrige svangerskap da jordmor sa det gikk fint... Så eg kosa meg med fårepølse og salami som eg e så glad i [emoji6]
Frysing dreper ikke alle bakterier. Da må det i tilfelle stekes / varmebehandlea først!

At mat smaker godt og som før. Ingenting er like godt lenger

kontroll over blæra. den blir jo sprengt bare jeg tenker at jeg er tørst.... så jeg er på do hele tiden da, for er jo tørst konstant å

Klarer ikke holde meg unna sukker :( har så sykt søtsug...

Back
Topp