Hva har dere kjøpt til baby?

Vi har jo alle de store tingene. Muuuulig jeg kjøper nytt understell til vogna, det er fortsatt oppe til intern diskusjon :p Og vi må ha en tripp trapp til. Ellers er det bare kommende storebror som stadig vekk utbryter «vi må kjøpe en sånn til lillebror!!!». Så langt har lillebror fått seg paw Patrol-pysj :p
Da er lillebror godt rustet høres du ut til :) :)
 
Vi har kjøpt seng ( sebra sengen i dus beige fra illums, ) Barnevogn fra Uppababy vista i jake. Med bilstol og base fra samme merke( veldig fine of brukervennlige. Kan enkelt brukes på vognen også ( bilsetet) Ikke tung vogn, og litt smalere, og enkelt å sette på søsken del dersom man skal ha barn nr 2. Dundyne og pute. Litt sengetøy, pledd, lammeull. Lekegrind fra fisher. Noen tre leker til over sengen og for vogn fra Kaj boyesen ( elsker dansk design) . Ikke kjøpt noen klær enda. Men er i uke 20, så har god tid. Nå skal vi se etter stellebord, og sidebed ( tror det blir side bed fra Chicco next 2me magic, mange jeg kjenner som har vært fornøyd med den. Ellers kom med anbefalinger alle sammen? Kjenner at det er så godt å høre litt forskjellig fra folk som har erfart ulike ting til baby. Venter vårt første barn❤️
Du er sikkert klar over det, men for sikkerhets skyld: Det anbefales ikke å bruke pute til baby før de er 1 år, fordi det medfører en økt risiko for krybbedød.
 
Vi har kjøpt (og arvet) ganske mye egentlig. Har vogn, seng, dyne, litt sengetøy, stellebord, badebalje, bilstol... Og ganske nye klær i de minste størrelsene. Vognen kjøpte vi ny, bilsetet har vi fått av noen venner, alt det andre har vi arvet eller kjøpt brukt når det har passet sånn. Er veldig tidlig ute, så vi har jo god tid enda, men jeg er fortsatt så kvalm, så har ordnet sånt når jeg har hatt overskudd til det.
Har bare kjøpt bedsidecrib da, sprinkelseng tenkte vi kunne vente litt.
 
Overhode ingenting enda :laughing025 #allverdenstid
 
Kun et badekar og noen klær :) vært å sett på vogn men ikke landet noe enda. Tenker bedside seng og en kommode med stellematte oppå, et babynest og en tripp trapp stol med babysete. Ellers vet jeg ikke om vi trenger så mye mer:happy3 må kjøpe kluter og bleier og alt sånt da:happy:
 
Ikke kjøpt noen ting enda :playful:
 
Ikke kjøpt noen ting enda :playful:
Ikke kjøpt noe her heller. Blir i underkant av 2år og 2 mnd mellom brødrene og vi føler vel at vi har alt. Må mulig fikse babycall med to baby units, men det ser vi litt an.
 
Ikke kjøpt noe her heller. Blir i underkant av 2år og 2 mnd mellom brødrene og vi føler vel at vi har alt. Må mulig fikse babycall med to baby units, men det ser vi litt an.
Er 17 mnd mellom våre to første så der hadde vi også alt. Gikk for en neonate med kamera med to babyuniter til dem så nå kan vi bare kjøpe en tredje babyunit :biggrin

Yngste blir 3 nå når babyen kommer og vi kvitta oss med en del etter han ble født for vi tenkte vi var ferdige :angelic: Må ha ny babybilstol, badebalje, nye smokker og lekegrind iallefall! Klær har vi heldigvis nok av ☺️
 
Venter første å er i uke 20+1, har litt småtteri som jeg har fått i gratispakker, ellers har jeg kjøpt en kommode til å ha klær i, og akk bestilt en bedsidecrib. Så fort jeg får engangsstønad så kommer jeg nok til å kjøpe vogn og sete til baby! <3
 
Her er min liste Er 23+2, men står midt i flytting også, så for å klare å stresse ned er det godt med alt som kan settes ✔️

Forøvrig er det øverste (med ✔️ bak) det jeg har ordnet (mye som er på vei i posten og ikke har kommet enda). Det med uthevet skrift er det jeg vil ha på plass før fødsel, det i vanlig skrift tenker jeg kan vente.

Her er min lille liste:
  • barnevogn ✔️7k
  • bamser ✔️gave
  • Bedside crib✔️1200
  • Stellematte ✔️200
  • Stellesekk✔️500
  • Matstol ✔️250
  • Gåstol ✔️200
  • Babynest ✔️1300
  • Tøy ✔️3k
  • Vippestol ✔️200
  • Liggestøtte til badebalje ✔️gave
  • Vær/myggbeskyttelse til vogn✔️650
  • Nattpose✔️600
  • Negleklipper✔️50
  • Organizer vogn✔️250
  • Nesesuger✔️50
  • temp. Måler bad ✔️170
  • Gulpekluter✔️200
  • Vaskekluter✔️200
  • Babygym✔️700
  • Silverette brystskjold✔️600
  • Bleiebøtte korbell✔️300 refill 200
  • Babycall✔️1300
  • Stikkontaktbeskyttelse✔️100
  • Gulvmatte✔️200
  • Vognpose✔️1600
  • Leandervugge✔️1000
= 22.020

  • Bilsete (arver)
  • Bæresele (arver)
  • Bleier
  • Kjølebind
  • Tepper
  • Termometer
  • Ammeinnlegg
  • Balje
  • Babyhåndklær
  • Våtservietter
  • Sengetøy
  • Stellebord
  • Inotyol
  • D-vitamin dråper (+ sprøyte)
  • Håndklær til å ha under stell
  • Badeolje
  • Smokker
  • Flasker

  • Dyne
  • Leker
  • Brystpumpe
  • Medisinsk kull
  • Førstehjelpsmappe
  • Vognleke
  • Nattlampe
  • Lekegrind
 
Det kløøør i fingrene. Jeg ser på ting daglig, og har lyst til å kjøpe alt jeg ser :laughing002
Hittil har jeg kun handlet klær.

Nå ser jeg på de litt større tingene, som vogn, bilstol, stellebord, seng etc. Synes det er så gøy! Samtidig er jeg jo bare i uke 23, og har veldig god tid enda.
Men sånn er det vel å være førstegangs!:hello2
Jeg sier bare "go for it!" Her er alt kjøpt inn så og si og er i uke 23 jeg også
 
Her er min liste hvor jeg krysser ut ting ettersom vi har fått gaver og kjøpt ting selv. Er flere ting her vi ikke nødvendigvis trenger eller som kan vente til etter fødsel (f.eks. ting til barnet skal begynne å spise litt). Men liker å ha en liste over alt så kan jeg gå gjennom hva jeg føler vi har behov for og ha litt oversikt :)
 

Vedlegg

  • C7F0D18F-554F-4A3F-A9B8-5E240C277F14.png
    C7F0D18F-554F-4A3F-A9B8-5E240C277F14.png
    724,7 KB · Visninger: 55
  • 6734C55F-12AF-44C6-A6BB-56AF5C0E6BFC.png
    6734C55F-12AF-44C6-A6BB-56AF5C0E6BFC.png
    651,8 KB · Visninger: 55
  • 4111F123-CDE0-4088-9179-D8766D1C829A.png
    4111F123-CDE0-4088-9179-D8766D1C829A.png
    514,2 KB · Visninger: 56
  • 047AE250-4E30-4264-AD10-3FBD1A9D558C.png
    047AE250-4E30-4264-AD10-3FBD1A9D558C.png
    566,7 KB · Visninger: 53
  • 95751E2E-E4BB-4A4B-B4D9-2D216E370194.png
    95751E2E-E4BB-4A4B-B4D9-2D216E370194.png
    561,9 KB · Visninger: 45
  • 52B46B57-BDB5-4762-9945-2FA293443C18.png
    52B46B57-BDB5-4762-9945-2FA293443C18.png
    594,4 KB · Visninger: 43
  • 8DEAA6B9-563D-4326-B3D5-250D781DE460.png
    8DEAA6B9-563D-4326-B3D5-250D781DE460.png
    592,3 KB · Visninger: 55
Så langt har vi bestilt vogn - fikk beskjed om at det kunne ta 8 uker med levering, så like greit å få det gjort :) også har jeg bestilt babyteppe hos søsteren min som hekler. Men, jeg må bare spørre. Dere som allerede har kjøpt inn masse greier, hvor har dere alt? :smiley-ashamed005 Aner ikke hvor vi skal oppbevare ting før det tas i bruk, tror vi må rydde/selge og kaste mye i boden vår før vi kan anskaffe så mye mer.
 
Sniker fra mars. Vi begynte å handle inn de større tingene etter OUL. Dette for å spre de store utgiftene. Nå er vi i mål med alle de store tingene og det er to måneder til termin. Da kan vi bruke den siste tiden på å få alt på plass og kjøpe inn de siste små tingene. Nå kan jeg nevne at vi venter vårt første barn og har nok kjøpt inn mer enn vi trenger :hilarious: :D
 
Så langt har vi bestilt vogn - fikk beskjed om at det kunne ta 8 uker med levering, så like greit å få det gjort :) også har jeg bestilt babyteppe hos søsteren min som hekler. Men, jeg må bare spørre. Dere som allerede har kjøpt inn masse greier, hvor har dere alt? :smiley-ashamed005 Aner ikke hvor vi skal oppbevare ting før det tas i bruk, tror vi må rydde/selge og kaste mye i boden vår før vi kan anskaffe så mye mer.
Vi har et rom som vi visste skulle bli barnerom. Så her oppbevarte vi alt av ting der fra starten av
 
Så langt har vi bestilt vogn - fikk beskjed om at det kunne ta 8 uker med levering, så like greit å få det gjort :) også har jeg bestilt babyteppe hos søsteren min som hekler. Men, jeg må bare spørre. Dere som allerede har kjøpt inn masse greier, hvor har dere alt? :smiley-ashamed005 Aner ikke hvor vi skal oppbevare ting før det tas i bruk, tror vi må rydde/selge og kaste mye i boden vår før vi kan anskaffe så mye mer.
Vi har det stående på det som skal bli barnerom, det brukes uansett ikke til noe annet nå. Hvis ikke hadde vi nok ventet med innkjøp av store ting, for vi har heller ikke plass i boden. Er veldig spent på hvordan vi skal løse det når vi ikke skal bruke bedsidecrib, bagdel til vogn og sånne ting lenger laughing6
 
Vi har det stående på det som skal bli barnerom, det brukes uansett ikke til noe annet nå. Hvis ikke hadde vi nok ventet med innkjøp av store ting, for vi har heller ikke plass i boden. Er veldig spent på hvordan vi skal løse det når vi ikke skal bruke bedsidecrib, bagdel til vogn og sånne ting lenger laughing6
Haha, ja sant :hilarious: Her blir det ikke eget barnerom med det første, da vi er avhengig av å ha et kontor, så er spent på hvordan vi skal løse det fremover:whacky011
 
Haha, ja sant :hilarious: Her blir det ikke eget barnerom med det første, da vi er avhengig av å ha et kontor, så er spent på hvordan vi skal løse det fremover:whacky011
Det skjønner jeg godt! Vi har tre soverom der ett brukes som kontor, og slik må vi ha det. Har bare tenkt at det må løses når den tid evt kommer, men jeg tenker at hvis vi får en til så må de i alle fall dele rom i noen år:hilarious:
 
Back
Topp