Hva har dere handlet ? Smått og stort

Jeg dauer :hilarious::hilarious:
Jeg har fått arvetøy, også har vi jo kjøpt litt i løpet av åra, problemet er bare at dette er Str 74-92 :hilarious::hilarious:
Vis vedlegget 379014

Tror du har like tøfler som meg :hilarious: cozysheep tror jeg det var…:hilarious:

Vi skulle jo ikke ha flere så har kvittet oss med en del, men heldigvis har vi spart en del også.
Av klær har vi lite av de aller minste størrelsene 50-52 så får kjøpe inn noen få der, de vokser jo så fort. Ellers har vi en god del og da kjøper vi etterhvert. Alle de andre er født høst/vinter så ser at det kan hende det må kjøpes litt av den grunn. Finner heller ikke de fine små strikkejakkene som vi fikk til de andre så de er vel vekk. Kanskje noen strikker? :happy:
Har kjøpt brukt vogn som jeg er veldig fornøyd med, lekegrind (brukes også til dagsoving). Så på babynest, men det laget jeg av sammenrullede tepper til de andre før det var en greie og det funket fint det ;) så det blir det til lillebror også.. Vognposer både tynn og tykk måtte jeg handle da de andre som jeg brukte mye er gitt vekk. Elektrisk brystpumpe, da den andre er ødelagt, er jeg avhengig av da jeg så lett får antydning til brystbetennelse og må pumpe for å få det vekk. Babycall ble også bestilt.
Ellers har vi det meste til å begynne med tror jeg.

Gleder meg sånn til å bruke alt dette! Stas med baby igjen og de store barna gleder seg! :happy:
 
Tror du har like tøfler som meg :hilarious: cozysheep tror jeg det var…:hilarious:

Vi skulle jo ikke ha flere så har kvittet oss med en del, men heldigvis har vi spart en del også.
Av klær har vi lite av de aller minste størrelsene 50-52 så får kjøpe inn noen få der, de vokser jo så fort. Ellers har vi en god del og da kjøper vi etterhvert. Alle de andre er født høst/vinter så ser at det kan hende det må kjøpes litt av den grunn. Finner heller ikke de fine små strikkejakkene som vi fikk til de andre så de er vel vekk. Kanskje noen strikker? :happy:
Har kjøpt brukt vogn som jeg er veldig fornøyd med, lekegrind (brukes også til dagsoving). Så på babynest, men det laget jeg av sammenrullede tepper til de andre før det var en greie og det funket fint det ;) så det blir det til lillebror også.. Vognposer både tynn og tykk måtte jeg handle da de andre som jeg brukte mye er gitt vekk. Elektrisk brystpumpe, da den andre er ødelagt, er jeg avhengig av da jeg så lett får antydning til brystbetennelse og må pumpe for å få det vekk. Babycall ble også bestilt.
Ellers har vi det meste til å begynne med tror jeg.

Gleder meg sånn til å bruke alt dette! Stas med baby igjen og de store barna gleder seg! :happy:
Woolmark heter mine :p
Kjøpt på life eller no, eneste som funker mot teite Reynauds føttene mine :banghead:
De eller termosokker :p
 
Har handlet endel i det siste, både nytt og mye brukt.
Ferdig med str 56 og 62, begynt på str 68.
Alt av utstyr er i boks utenom neglesaks og lekegrind :cool:
 
Woolmark heter mine :p
Kjøpt på life eller no, eneste som funker mot teite Reynauds føttene mine :banghead:
De eller termosokker :p

De var iallfall veldig like. :joyful: Har litt av Reynauds fenomen jeg også på hender og føtter hvis jeg blir kald :rolleyes:
 
Kjøpt
-bilstol
-vogn
-myggnett og regntrekk
-bedsidecrib
-dyne og trekk
-babynest (fikk gratis)
-litt klær i minste str. Nøytrale
-Tripp trapp
-newborn seat
-Babybjørn vippestol

(Alt brukt/Finn med unntak av vogn)
Har inne et bud på en sprinkelseng, men den må vi ikke ha enda egentlig

tenkte å kjøre et lammeskinn, laken til vogn, snuser litt på easygrow Grandal helårspose. Stellesekk-tenkte å prøve den sekken fra Biltema til 250 kr
Ammepute må man vel ha, aner ikke hvilken jeg skal velge..
Så må vi ha flasker, pumpe og pulver klart. Ganske sikker på at jeg ikke får ammet 100%

Var veldig fornøyd med Cosyfix ammepute sist, den reddet nakke og skuldre da jeg ammet i 12-13 timer i døgnet i en periode. Fikk den ikke helt til å funke på sykehuset, men var helt gull etter noen dager. Styra fælt med masse puter i starten, det var slitsomt:eek: Hvis du ikke har kjøpt enda:happy:
 
Var veldig fornøyd med Cosyfix ammepute sist, den reddet nakke og skuldre da jeg ammet i 12-13 timer i døgnet i en periode. Fikk den ikke helt til å funke på sykehuset, men var helt gull etter noen dager. Styra fælt med masse puter i starten, det var slitsomt:eek: Hvis du ikke har kjøpt enda:happy:
Eg har også den og liker den veldig godt. Passer godt til meg som ikkje har så store pupper og er litt lang i overkroppen. Er avhengig av å få ungen litt høgt opp for å amme. Hugsar ei frå termingruppa sist som den absolutt ikkje funka for fordi ungen kom for høgt til hennar store pupper. Så det er forskjell på kva ein har behov for.

Eg kjøpte min brukt via Facebook til ein billig penge. Alltid greit å ikkje bruke for mykje penger på sånnt utstyr ein er litt usikker på om kjem til å funke. Og alltid bra for miljøet å kjøpe brukt :)
 
Tror du har like tøfler som meg :hilarious: cozysheep tror jeg det var…:hilarious:

Vi skulle jo ikke ha flere så har kvittet oss med en del, men heldigvis har vi spart en del også.
Av klær har vi lite av de aller minste størrelsene 50-52 så får kjøpe inn noen få der, de vokser jo så fort. Ellers har vi en god del og da kjøper vi etterhvert. Alle de andre er født høst/vinter så ser at det kan hende det må kjøpes litt av den grunn. Finner heller ikke de fine små strikkejakkene som vi fikk til de andre så de er vel vekk. Kanskje noen strikker? :happy:
Har kjøpt brukt vogn som jeg er veldig fornøyd med, lekegrind (brukes også til dagsoving). Så på babynest, men det laget jeg av sammenrullede tepper til de andre før det var en greie og det funket fint det ;) så det blir det til lillebror også.. Vognposer både tynn og tykk måtte jeg handle da de andre som jeg brukte mye er gitt vekk. Elektrisk brystpumpe, da den andre er ødelagt, er jeg avhengig av da jeg så lett får antydning til brystbetennelse og må pumpe for å få det vekk. Babycall ble også bestilt.
Ellers har vi det meste til å begynne med tror jeg.

Gleder meg sånn til å bruke alt dette! Stas med baby igjen og de store barna gleder seg! :happy:
Hvilken tynn vognpose har du kjøpt? :)
 
Var veldig fornøyd med Cosyfix ammepute sist, den reddet nakke og skuldre da jeg ammet i 12-13 timer i døgnet i en periode. Fikk den ikke helt til å funke på sykehuset, men var helt gull etter noen dager. Styra fælt med masse puter i starten, det var slitsomt:eek: Hvis du ikke har kjøpt enda:happy:
Har ei venninne som ammer nå som sier det er mulig jeg kan låne hennes sånn :)
Eg har også den og liker den veldig godt. Passer godt til meg som ikkje har så store pupper og er litt lang i overkroppen. Er avhengig av å få ungen litt høgt opp for å amme. Hugsar ei frå termingruppa sist som den absolutt ikkje funka for fordi ungen kom for høgt til hennar store pupper. Så det er forskjell på kva ein har behov for.

Eg kjøpte min brukt via Facebook til ein billig penge. Alltid greit å ikkje bruke for mykje penger på sånnt utstyr ein er litt usikker på om kjem til å funke. Og alltid bra for miljøet å kjøpe brukt :)
venninna mi kjøpte den fordi hun har store pupper, og trengte å få ungen på siden ‘tvillingstilling’ i stedet.

jeg har mindre nå enn med de andre to ettersom jeg har tatt reduksjon, så spent på hvordan det blir. Var så greit sist når jeg lå og ammet, slapp å snu meg rundt for å gi pupp nr to :hilarious:
 
Hvilken tynn vognpose har du kjøpt? :)

Jeg kjøpte voksi breeze light. Virker grei og kan ta av ene delen helt så den kan brukes kun som liggeunderlag også. På varme dager blir det nok for varmt uansett med pose, men greit på litt kjøligere sommerdager og høst og vår igjen :happy:
Kjøpte voksi urban som vinterpose, (var tilbud på 20%) Brukte posen lenge sist :)
 
Begynner å få på plass en god del her nå :) Har kjøpt nytt stellebord, barnevogn, bilstol, badebalje, div kluter og stellesaker. Sprinkelseng, vugge, ammepute og vippestol har vi fått tak i brukt gratis, og vi har kjøpt noen klespakker og et bæresjal. Fortsatt litt småtterier som står igjen, men så er det også 3mnd til termin :hilarious:

Vi gikk for britax smile III barnevogn. Noen som vet om man trenger ekstra solskjerm til den? :anyone Synes skjermen gikk langt ned på sittedelen, men ikke så mye på liggedelen. :pompus:

Også veldig usikker på hva jeg skal gjøre med brystpumpe. Håper å få til amminga slik at jeg eventuelt bare kan avlaste av og til med pumpe om jeg skal ut en kveld eller noe sånt. Da er det sikkert bra nok med manuell. Men om amminga ikke går så bra frister det nok å kjøpe inn elektrisk. Da er det dumt å ha brukt penger på en manuell først?
 
Begynner å få på plass en god del her nå :) Har kjøpt nytt stellebord, barnevogn, bilstol, badebalje, div kluter og stellesaker. Sprinkelseng, vugge, ammepute og vippestol har vi fått tak i brukt gratis, og vi har kjøpt noen klespakker og et bæresjal. Fortsatt litt småtterier som står igjen, men så er det også 3mnd til termin :hilarious:

Vi gikk for britax smile III barnevogn. Noen som vet om man trenger ekstra solskjerm til den? :anyone Synes skjermen gikk langt ned på sittedelen, men ikke så mye på liggedelen. :pompus:

Også veldig usikker på hva jeg skal gjøre med brystpumpe. Håper å få til amminga slik at jeg eventuelt bare kan avlaste av og til med pumpe om jeg skal ut en kveld eller noe sånt. Da er det sikkert bra nok med manuell. Men om amminga ikke går så bra frister det nok å kjøpe inn elektrisk. Da er det dumt å ha brukt penger på en manuell først?
Anbefaler tinkafu solskjerm.

når det kommer til brystpumper er det absolutt ikke dumt med en manuell selv om du skulle se behovet for en elektrisk senere. Da er det kanskje spesielt viktig å ha en manuell som du kan ha i veska f.eks.
 
Anbefaler tinkafu solskjerm.

når det kommer til brystpumper er det absolutt ikke dumt med en manuell selv om du skulle se behovet for en elektrisk senere. Da er det kanskje spesielt viktig å ha en manuell som du kan ha i veska f.eks.
Hmm, ja kanskje lurt det. Spørs om det både blir tinkafu solskjerm og manuell pumpe i handlekurven på neste shoppingrunde :D
 
Vi har det meste etter storebror, så er ikke veldig mye vi trenger.

Han ble født i oktober, så vi har kjøpt litt bomull- og bambus-klær til nyfødtperioden.

Jeg har bb-hugme ammepute fra før, og er egentlig fornøyd med den. Men jeg skal høre med en venninne om jeg kan låne cozyfix til de første månedene.

Vi trenger tripptrapp-stol til lillebror også, men det skal mormor kjøpe.

Ellers må vi bare sjekke alt til stellebord og stelleveske. Hva trenger en baby, nå igjen. Hva kan de dele, og hva må de ha en hver av. Tenker for eksempel på nesesuger og temperaturmåler, greit at de har hver sin!

Usikker på vognpose. Tror vi går for det vi har fra før, synes det er så fryktelig dyrt!
 
Manglet noen bodyer, prøvde å finne noe som ikke var beige.. så ble disse :angelic: må sies at jeg er veldig glad i dyr, eller både jeg og mannen er!
upload_2022-3-22_18-7-43.png
 
Har kommet ganske langt nå med innkjøp (men har noe fra storesøster oxo)

bilstol med base
Stellekommode
Bedside crib
Stokke seng mini og utvidelse
Flettet sengekant
2 dun dyner
2 helse tepper
Vinterpose
Klær Str 50/56
Klær Str 62/68
Klør Str 80
En del ulltøy til vinteren
Masse bleier
Barnevogn


Er det jeg kommer på i farta
 
Back
Topp