Jeg skjønner begge parter, men må nok si meg mest enig med mye av det Venterpå<3 skriver over her.
Jeg skjønner dette er kjipt, trist og kjedelig - absolutt, men jeg vet hvordan det er å være på "andre siden" i en slik situasjon.
Da jeg møtte mannen min så hadde han mange venner, både jenter og gutter, men det var ei av jentene jeg følte meg litt truet av. Ikke utseendemessig eller mtp personligheten, men oppførselen og holdningen hun hadde mot meg. Hun virket fiendlig.
Jeg var sammen med hele gjengen på fest og stortkoste meg. Helt til hun ødela kvelden min.. Jeg følte jeg strakk ut en arm og prøvde å bli kjent med henne, og det startet bra - men endte dårlig. I løpet av kvelden (uten at kjæresten min fikk med seg så mye av dette) så sendte hun meg stygge blikk og en kald skulder. Plutselig satt hun seg ved siden av meg og begynte å fortelle at "ååh så trivelig at han endelig fant deg, så slipper han å sitte hjemme å deppe over meg" - og hun beskrev seg også som drømmedama..
Jeg lot dette gå inn det ene øret, og ut det andre, men hun fortsatte hele kvelden med å avbryte meg om jeg skulle si noe til min kjære eller til noen andre.. Det endte med at jeg gikk gråtende hjem til svigermor. Fortalte sambo dagen etterpå hva som hadde hendt, ettersom jeg fortsatt var lei meg (nektet plent i sinne å fortelle det den natta). Han hadde også merket noe av dette, men han ble sjokkert. Han ba henne be meg om unnskyldning, men hun nektet på at noe av dette hadde skjedd. Det skal også nevnes at første gang jeg møtte henne denne gangen så heiv hun seg over sambo i en stor klem, og "dulta" meg ut av "gjengen" vi sto i - slik at jeg sto alene i bakgrunn. Ikke hilste hun heller.
Det virker ofte som hun føler seg truet av meg igjen. Hun er jo vant til å bli prioritert av guttaboys, selv om hun har egen mann og barn (nylig fått) å tenke på. Hun forventet f.eks. når vi var på hjemplassen til sambo (der hun bor) at han skulle komme å besøke henne hver ettermiddag og ellers når han hadde tid, og ble sur om han ikke hadde tid. Han har jo også mange andre venner og familie han vil møte. På grunn av dette ønsket ikke sambo all verdens kontakt med henne lengre, og dette var noe han fant ut av seg selv.
Det jeg mener med dette er at jeg følte meg i grunn ikke truet av denne dama i starten, for jeg har en grei selvtillit og vet hvor mye min samboer elsker meg, men det var hennes holdning ovenfor meg og følelsen av å få en kald skulder inni mellom som gjorde at jeg ikke følte meg helt trygg.
Jeg sier ikke at du har oppført deg på denne måten, Snella86.
Jeg prøver bare å få frem et poeng fra et annet "ståsted". Er kjedelig å miste venner uten noen grunn, men det beste du kan gjøre er å strekke ut en arm og vise at du er der om det er noe
Du kan også prøve å spørre hva som har hendt? Jenta jeg nettopp har fortalt om gjorde det "på en måte" - og da sa samboer rett ut at det var oppførselen hennes ovenfor meg og at hun heletiden forventet å være første prioritet. Etter dette har hun ikke svart, men vi har fått julekort fra henne, mannen og babyen

Noe jeg synes var kjempekoslig, og håper jeg også får et annet forhold til henne etterhvert.