Hva hadde du gjort..?

ORIGINAL: wiccania

bedt han vente med å komme inn til katta kreperte..
jeg hadde ikke ofret noen av mine dyr for en mann..

Signerer på det sterkeste!
Samme hvor lenge dyret mitt har igjen å leve. Aldri i verden om jeg hadde omplassert hunden, for å få bo med kjæresten.

Men så får de fleste et sterkere bånd til hunder enn til katter da.
Har hatt katt selv, og det kan ikke sammenlignes med forholdet til hunden min, men katten betydde mye for meg, så hadde allikevel ikke ofret den for en mann.

Allergimedisin[;)]

Men så kommer det til å være mitt første spørsmål til alle mannfolk da [8D]
"Er du allergisk mot hunder, eller liker du ikke hunder?"
Er svaret ja på det første og nei på det andre, så hadde jeg aldri involvert meg mer med de uansett [8D]

Og et innlegg til [8D]

Ser flere skriver medisiner osv.
Min morfar er veldig allergisk, det har han alltid vært. Samme med min kusine.
Men de kunne ikke se for seg et liv uten hunder, og har derfor levd med hunder hele livet og allergien har etterhvert forsvunnet [:)]

ORIGINAL: Cinnamon*

Omplassert katten..!
Evt gitt den til noen venner så jeg kunne hatt regelmessig samvær.. :)

Hadde testet ut allergien - om regelmessig rengjøring, vask av katten og allergimedisin til mannen hadde gjort at han kunne leve med katten.
Hvis ikke hadde jeg nok prøvd å omplassere katten hos kjente i en overgangsperiode (så man kunne hatt en prøveperiode som samboer med den nye mannen før man kvittet seg med katten) før jeg eventuelt ville funnet et permanent nytt hjem til katten.
Ville nok elsket en katt eller hund HØYT, men de lever faktisk ikke evig - ville heller satset på en ny mann som jeg kunne ha et håp om å bli gammel sammen med (og som kanskje kunne bli far til et barn til her i huset [;)]).

Uten tvil omplassert katten[:)]

Aldri om jeg hadde ofra en mann for en katt

ORIGINAL: Regan

Aldri om jeg hadde ofra en mann for en katt

tenkte akkurat det samme:)

Omplassert katten..!

ORIGINAL: okt2008 og juli2011

Omplassert katten..!

Da hadde jeg funnet meg en annen mann

Dere som sier dere hadde omplassert katten.. fordi det bare er en katt.. hadde dere gjort det om det var en hund også?

Hadde jeg møtt en mann som ikke tålte hunden min.. da jeg hadde den.. så hadde faktisk hunden gått først!!!

Omplassert katten.

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

ORIGINAL: Oppdrag Nemo

ORIGINAL: wiccania

bedt han vente med å komme inn til katta kreperte..
jeg hadde ikke ofret noen av mine dyr for en mann..

Signerer på det sterkeste!
Samme hvor lenge dyret mitt har igjen å leve. Aldri i verden om jeg hadde omplassert hunden, for å få bo med kjæresten.

Men så får de fleste et sterkere bånd til hunder enn til katter da.
Har hatt katt selv, og det kan ikke sammenlignes med forholdet til hunden min, men katten betydde mye for meg, så hadde allikevel ikke ofret den for en mann.

det der er nok feil som regel.  et dyr er et dyr, samme hvilken rase.

Jeg går ut i fra det folk forteller meg i slike diskusjoner jeg [;)]
Skrev også selv at jeg har hatt begge deler, og det kan ikke sammenlignes! Hunden er avhengig av meg. Det var overhodet ikke katten. De lever sitt eget liv med selskap fra oss mennesker, hunder lever livet MED oss.

Rimelig stor forskjell på hunder og katter, så er faktisk ikke så unormalt at det er mer vanlig å knytte sterkere bånd til hunder.

Her har du link også, hvis du fortsatt mener du har rett:
http://www.dinside.no/831324/hvem-er-menneskets-beste-venn

Utdrag:
Båndet mellom en hund og dens eier er bemerkelsesverdig likt båndet mellom et barn og dets mor (eller far). Et barn som føler seg trygt oppfører seg på en karakteristisk måte i fremmede situasjoner: det er modig og utforskende når moren er i nærheten, og det blir engstelig når hun forsvinner. Det vil roe seg sammen med en fremmed etter en stund, men har bare øyne for moren når hun kommer tilbake.

Hunder reagerer på akkurat samme måte i slike situasjoner. Det kommer kanskje ikke som noen overraskelse på hundemennesker, som gjerne trekker fram hunders ubetingede kjærlighet som noe av det beste med dem. Men hva med katter?

Det samme eksperimentet ble også gjort på katter, men med et helt annet resultat: kattene nektet nemlig å gjennomføre det! Hele settingen var svært stressende for kattene, antakeligvis fordi katter vanligvis ikke forlater territoriet sitt. Studieleder Adam Miklosi ved universitet Eotvos Lorand i Budapest tror imidlertid at katter former lignende bånd som hunder til sine eiere, men han klarte altså ikke å bevise det.

Selv katteeiere må imidlertid innrømme at katter setter pris på å være uavhengige. Katter er einstøinger av natur, mens hunder egentlig er flokkdyr som instinktivt ønsker å knytte seg til andre.

En hund/katt er jo et familemedlem man har skaffet seg.. synes det blir for lettvindt at man bare kvitter seg med dyret fordi man møter en mann.... mange som ikke skulle ha skaffet seg dyr skjønner jeg

Hva vet man om at det er mannen i sitt liv da?!

Jeg hadde kvittet meg meg med katta, og vært sjeleglad for å bli kvitt den.

ORIGINAL: Fridasinmamma

En hund/katt er jo et familemedlem man har skaffet seg.. synes det blir for lettvindt at man bare kvitter seg med dyret fordi man møter en mann.... mange som ikke skulle ha skaffet seg dyr skjønner jeg

Hva vet man om at det er mannen i sitt liv da?!

Ja, dyret er et familiemedlem - men det er faktisk, selv om det er kjipt, mer "midlertidige" enn et menneske. Selv om de fint kan leve 20 år, kan de ikke være der for deg resten av livet. Det er også mange behov de ikke kan tilfredsstille, som en menneskelig partner kan.
Nei, jeg kan ikke garantere at dette er mannen jeg skal tilbringe resten av livet med, men jeg ville ikke kvittet meg med husdyr for et tilfeldig "fling", altså - det skulle vært alvor.
Han skulle også være villig til å PRØVE å leve med dyret, for å se hvordan det gikk.
Dersom alt feilet ville jeg omplassert dyret, og gjort ALT for å slippe avlivning.

Eks-mannen var allergiker og astmatiker, og selv om han hadde levt med dyr tidligere hadde flere års opphold gjort både allergi og astma verre.
Jeg skulle ha katt, men måtte dessverre gi beskjed om at jeg ikke kunne ta den allikevel to uker før jeg skulle hente kattungen. [&o]
Selv om det ikke ble oss to "for evig" angrer jeg ikke - uten ham hadde jeg ikke fått Jr.

Back
Topp