Hva hadde dere gjort?

*Meya*

Forumet er livet
Om man hadde videotelefoner, og dere ringte kundeservice i internettleverandøren deres, og fikk meg på tråden, i hijab?

Lagt på? [8|]

ORIGINAL: Ice Queen

unnskyld meg med dette blir for dumt!!!

Ja ærlig talt..... [8|]

[8|]

ORIGINAL: Ice Queen

Kan ikke alle her skrive relgionen sin i signaturen , så jeg vet hvem jeg vil snakke med og ikke snakke med....

jaaa... det var lurt[:-]

Så om jeg ikke gjør jobben min annerledes på grunn av mine klær, evnt han som jobber sammen med meg som jobber i kilt, hvorfor skal en politikvinne med hijab gjøre jobben sin annerledes?

Det er ikke snakk om og gjøre jobben sin anderledes, men er du politi/lege/ambulansesjåfør så syns jeg at uniformene skal være nøytrale!

dette er nok en viderespinning på politidebatten. Som vidsynt bør det passes på at en ikke blir så åpen for alt, at man blir sneversynt ovenfor enkelte som trenger litt mer tid. Nå har jeg ikke lest den lange tråden det ble av nevnte tema - for lang tråd er lik mye skitsnakk og det er som kjent ikke noe for meg.. Høhø.

Ja, jeg svarte.

jeg skrev 'trenger mer tid' - altså tid til å venne seg til det, eller evnt overhodet ikke deler samme syn.

ORIGINAL: Madeleine**

ORIGINAL: ~Ritamor~

Det er ikke snakk om og gjøre jobben sin anderledes, men er du politi/lege/ambulansesjåfør så syns jeg at uniformene skal være nøytrale!

icequeen: du tenker nok på spøkelseskladden. Han er ikke så lur å møte i 2-tiden på natta.

ORIGINAL: Tammis

ORIGINAL: *Meya*

Om man hadde videotelefoner, og dere ringte kundeservice i internettleverandøren deres, og fikk meg på tråden, i hijab?

Lagt på? [8|]

Klabert!! [;)][:D]
Du snakker sikkert nordlansdialekt også, så da hadde jeg iallefall lagt på.

NEi, jeg blir så mobba for dialekta mi på jobb, at jeg prøver å snakke pent.

Men skarre, nei det gjør jeg aldri. :D

Jeg jobber forresten med han med kilt som var på TV2 i dag hehe.

Denne tråden blir bare for dum...

Handler ikke om hun gjør jobben bra eller ikke, og om jeg er villig til å snakke med henne eller ikke..handler om å holde en uniform fri for religiøse og personlige symboler/ytringer. Og så klart kan du sitte i kassa på rimi, eller jobbe for CanalDigital med hijab om du vil det. Men den Norske Politi representerer staten..Og hvis det er så viktig for de muslimske politidamene å ikke vise håret, kan de ikke bare bruke en "badehette" under hatten sin? Kan være svart,nøytral ..ingen som sier at de MÅ vise frem håret sitt.. Men det må vel finnes en mellomting...jeg føler det bare er for å diskutere noe, bare på pur ..

bryr meg vel ikke om det..!

Men en annen ting, om ei jente med hijab skulle arrestere en mann av sin egen religion... vil hun bli respektert da?

ORIGINAL: hønselovisa og egget

ORIGINAL: Mamasan

men hvorfor skal vi respektere at muslimske kvinner vil gå med hijab i politiuniformen, når de ikke kan respektere at det ikke hører sammen?!?!?det klarer jeg bare ikke å forstå!

DU mener at det ikke hører sammen, men det er nettopp det justisdepartementet mener ikke stemmer- de mener det ikke er noen motsetning mellom det å være en god politi og det å samtidig gå med hijab... hvems liv blir verre av at en politikvinne får gå med hijab? det er ikke et reelt problem i det hele tatt, det er bare snakk om prinsippsak og "vi" som ikke er vant med det

altså jeg hopper å driter i hele justisdepartementet jeg altså..
nei det er ikke noe som sier at går gu med hijab er du en dårlig politi, men det har med respekt å gjøre !
en muslim bør da vel kalre å respektere at den uniformen da, som det er snakk om her, kanskje ikke helt er passende med en hijab, så vel som vi respekterer deres tro ellers med bønnetid på arb plasser osv...det er noe som heter å ta å gi, ikke bare ta..

Kunne ikke sagt det bedre..

men hvorfor skal vi respektere at muslimske kvinner vil gå med hijab i politiuniformen, når de ikke kan respektere at det ikke hører sammen?!?!?det klarer jeg bare ikke å forstå!

DU mener at det ikke hører sammen, men det er nettopp det justisdepartementet mener ikke stemmer- de mener det ikke er noen motsetning mellom det å være en god politi og det å samtidig gå med hijab... hvems liv blir verre av at en politikvinne får gå med hijab? det er ikke et reelt problem i det hele tatt, det er bare snakk om prinsippsak og "vi" som ikke er vant med det

nei det er ikke noe som sier at går gu med hijab er du en dårlig politi, men det har med respekt å gjøre !
en muslim bør da vel kalre å respektere at den uniformen da, som det er snakk om her, kanskje ikke helt er passende med en hijab, så vel som vi respekterer deres tro ellers med bønnetid på arb plasser osv...det er noe som heter å ta å gi, ikke bare ta..

Det med bønnetid blir absolutt IKKE alltid respektert!

Får turnusarbeidere fri på søndager for å dra i kirka? Får turnusarbeidere fri for å feire juleaften? Man er på jobb for å jobbe, ingenting som tilsier at en arbeidsplass skal "respektere" 5 bønner om dagen. Vi bor i Norge. Tro meg, har ingenting i mot andre folkegrupper som kommer til Norge. Men blir irritert når dem kommer hit og klager og syter over det norske systemet..Hvis det er så mye bedre der de kommer i fra så kan de vel holde seg der da..Sier ikke at de skal godta alt og ikke kreve noe fra det norske samfunnet..Men det burde dreie seg om krav til hjelp til å integrere seg i det norske samfunn, ikke bare krav om å endre det... 

nei nei, men på MANGE  arb plasser blir det det!oftest!
og jeg mener, at når det norske samfund prøver da å gi dere optimal ytelse av deres religion og legger det tilrette som best de kan, så kan på en måte noe holdes litt igjen på!
jeg syns det er fint med slik bønnetid for de som ønsker det, men hadde jeg sakt på jobben min :kan jeg få en halvtime til å be, hadde de bare ledd av meg.. så ja kanskje vi forskjelsbehandler dere litt når det kommer til uniformen, men vi gir masse likevel!

Det tar max fem minutter, kanskje syv om man må vaske seg først.

Ikke lenger enn en røykepause.

Som de sa på jobben min, "det er sunnere å be, enn å røyke, så hvorfor skal vi stoppe deg"...

Men det er ikke alle steder som er sånn, da! Mange har faktisk problemer med dette. Og får slengt i trynet at "vi har hatt andre muslimer her som ikke gjorde det, hvorfor må du"...

*rister på hodet*
det har noe med uniformene å gjøre...
fatter ikke att dette blir diskutert opp og i mente...
bor man i Norge så bor man i Norge..
respekterer alle jeg.

Back
Topp