Hva hadde dere gjort?

ORIGINAL: PrinsesseMayahMin

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: hønselovisa og egget

ORIGINAL: Mamasan

men hvorfor skal vi respektere at muslimske kvinner vil gå med hijab i politiuniformen, når de ikke kan respektere at det ikke hører sammen?!?!?det klarer jeg bare ikke å forstå!

DU mener at det ikke hører sammen, men det er nettopp det justisdepartementet mener ikke stemmer- de mener det ikke er noen motsetning mellom det å være en god politi og det å samtidig gå med hijab... hvems liv blir verre av at en politikvinne får gå med hijab? det er ikke et reelt problem i det hele tatt, det er bare snakk om prinsippsak og "vi" som ikke er vant med det

altså jeg hopper å driter i hele justisdepartementet jeg altså..
nei det er ikke noe som sier at går gu med hijab er du en dårlig politi, men det har med respekt å gjøre !
en muslim bør da vel kalre å respektere at den uniformen da, som det er snakk om her, kanskje ikke helt er passende med en hijab, så vel som vi respekterer deres tro ellers med bønnetid på arb plasser osv...det er noe som heter å ta å gi, ikke bare ta..

Det med bønnetid blir absolutt IKKE alltid respektert!

Får turnusarbeidere fri på søndager for å dra i kirka? Får turnusarbeidere fri for å feire juleaften? Man er på jobb for å jobbe, ingenting som tilsier at en arbeidsplass skal "respektere" 5 bønner om dagen. Vi bor i Norge. Tro meg, har ingenting i mot andre folkegrupper som kommer til Norge. Men blir irritert når dem kommer hit og klager og syter over det norske systemet..Hvis det er så mye bedre der de kommer i fra så kan de vel holde seg der da..Sier ikke at de skal godta alt og ikke kreve noe fra det norske samfunnet..Men det burde dreie seg om krav til hjelp til å integrere seg i det norske samfunn, ikke bare krav om å endre det... 

En bønn tar fem minutter. Ikke mer enn en røykepause. Folk røyker da i hytt og dynevær...

Jeg er norsk. Kan jeg få lov å kreve tilrettelegging i mitt eget land da?

men hvorfor skal vi respektere at muslimske kvinner vil gå med hijab i politiuniformen, når de ikke kan respektere at det ikke hører sammen?!?!?det klarer jeg bare ikke å forstå!

DU mener at det ikke hører sammen, men det er nettopp det justisdepartementet mener ikke stemmer- de mener det ikke er noen motsetning mellom det å være en god politi og det å samtidig gå med hijab... hvems liv blir verre av at en politikvinne får gå med hijab? det er ikke et reelt problem i det hele tatt, det er bare snakk om prinsippsak og "vi" som ikke er vant med det

nei det er ikke noe som sier at går gu med hijab er du en dårlig politi, men det har med respekt å gjøre !
en muslim bør da vel kalre å respektere at den uniformen da, som det er snakk om her, kanskje ikke helt er passende med en hijab, så vel som vi respekterer deres tro ellers med bønnetid på arb plasser osv...det er noe som heter å ta å gi, ikke bare ta..

Får turnusarbeidere fri på søndager for å dra i kirka? Får turnusarbeidere fri for å feire juleaften? Man er på jobb for å jobbe, ingenting som tilsier at en arbeidsplass skal "respektere" 5 bønner om dagen. Vi bor i Norge. Tro meg, har ingenting i mot andre folkegrupper som kommer til Norge. Men blir irritert når dem kommer hit og klager og syter over det norske systemet..Hvis det er så mye bedre der de kommer i fra så kan de vel holde seg der da..Sier ikke at de skal godta alt og ikke kreve noe fra det norske samfunnet..Men det burde dreie seg om krav til hjelp til å integrere seg i det norske samfunn, ikke bare krav om å endre det... 

En bønn tar fem minutter. Ikke mer enn en røykepause. Folk røyker da i hytt og dynevær...

Men hvor ender det hvis alle skal drive å "kreve tilrettelegging" til alt da? Hva med de kristne,buddhistiske,hinduistiske,humanistiske osv osv osv? Syns det er så merkelig at muslimene trenger så j* mye tilrettelegging, og stort sett får de det som de vil...men de fortsetter å syte..er det ikke det ene, så er det det andre...støtt!

for å være vrang da!
dere ber vel mer enn en gang om dagen?skal feks alle de som ikke røyker og ikke er muslimer, kunne ta å legge sammen 5 min gange det med 5 dager og evt få mere betalt eller avspasering for bønnetid som andre har da om de velger ikke be??eller røyke?

MAn trekker jo ikke røykere for penger for at de røyker? Jo, jeg vet enkelte steder ønsker det, for å begrense røykingen. Ikke-røykere tar vel også pauser? Gjør de ikke? Jeg tar pauser på jobb, og jeg røyker ikke. Altså utenom den ene bønnetid som faller mens jeg er på jobb... (egentlig nå om vinteren er det to, men jeg foretrekker å vente litt med den andre, og ta den når jeg kommer hjem, sammen med ungene, den er midt i tiden jeg forlater jobb nesten, uansett)

Men så har vi lov å ta pauser feks etter vanskelige kunder og sånn.

ORIGINAL: Ice Queen

Lurer på om jeg skal si til min arbeidsgiver at jeg er kristen derfor skal de tilrettelegge for at jeg skal ha fri hver helligdag [:)]

Jeg har måttet jobbe på mine helligdager. Skikkelig kjipt for ungene, men sånn er det.

Og så tar jeg gjerne skift i julen, for all del!

klarer bare ikke å forstå hvorfor noen føler seg truet av dette jeg. Men jeg ser jo også at det er forskjell på en internett support linje og en politibetjent.En politibetjent møter flere mennesker face to face og vil nok pga hijaben kunne komme i koflikter med enkelte og det vil kunne oppstå situasjoner som ikke ville oppstått uten hijab, til folk venner seg til det.
Er ikke så altfor lengesiden bare det å være dame i politiet gjorde det samme.

Men verden beveger seg framover hele tiden og en av de fine tingene med norge synes jeg er at vi er inkluderende og åpen for andre kulturer. Hva er egentlig folk redd for?

Dette blir for teit! Er jo ikke snakk om at en politikvinne i hijab ikke gjør like bra jobb! Har med å gjøre at politiuniformen skal være nøytral uansett relgion, hudfarge osv.. Man skal ikke ha på symboler osv som viser feks hva slags relgion man har!!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Dette blir for teit! Er jo ikke snakk om at en politikvinne i hijab ikke gjør like bra jobb! Har med å gjøre at politiuniformen skal være nøytral uansett relgion, hudfarge osv.. Man skal ikke ha på symboler osv som viser feks hva slags relgion man har!!
Hvorfor må ikke andre da også være nøytrale?

Back
Topp