Hva hadde barnet måtte hete

Marry, Marie, Elise, Gudrun, Arne, Kristian, Anders og Ivar, Torbjørn, Johan, Elisiv og Randi har vi her ❤️

Eldste jenta er allerede oppkalt (hun heter Mari) og flere andre navn utgår av flere grunner... Om det blir gutt så kanskje vi kaller opp denne gangen og :)
 
Du får lov til å bruke det fordet altså ;-) Hehehe... Det er ganske søtt!!

Samboeren er desverre ikke helt enig. Hadde vi hatt en oldefar med det navnet derimot, hadde han kanskje vært lettere å overtale :p
 
Hadde nok gått for Marie eller Anna hvis jente og Johan eller Martin hvis gutt. De andre er litt for spesielle etter min smak...
 
Vi har litt diverse å ta av, men på nei-lista finner du Jens, Edwarda, Gudrun, Vally, Arna, Hjørdis, Perine. Lista over tvilstilfeller er lengre, det virker som det er store mengder dobbelt og trippelt navn å plukke i. Så langt heller vi litt mot å oppkalle etter bestemor, hvis det passer osv. Astrid er et trivelig navn :) Men vet ikke helt om vi vil kalle opp etter noen i slekta uansett, skal ha litt mer tenking først.
 
På min side blir barnets oldeforeldre Gerd Astrid, Henning, Synnøve og Johan Armann, mens på min manns side blir det Nils Johan, Ole og Anna Louise (han husker ikke hva den siste bestemoren het, da alle var døde da han ble født.) Alle navnene (kanskje unntatt Gerd) er greie syns jeg :) Sambo er ikke helt enig... Men vi kommer vel fram til noe når den tid kommer :)
 
Oldeforeldre: Gerhard, Josef, Gjertrud, Elisabeth, Johanna, Nils, Ove, Hildur, Marie, Karsten, Peggy, Margot, Ingolf og Borghild.
Besteforeldre: Ståle, Arne, Signar, Nils, Karin og Torhild

Mange Nils-er i både min og min manns slekt men ikke noe vi vurderer. Vi har bibelske navn på de 2 eldste å 3ern syns vi nesten må innafor den kategorien den å.
 
Og på mannen sin side er det Finn, Klara, Signy og Roy.. ikke så veldig aktuelt føler jeg...

Hehe, to av de navnene står øverst på veldig aktuelt lista hos oss ;) oppkalt etter bestefedre fra begges side og en bestemor fra min side :)
Godt ikke alle er like så en ikke ender opp med samme navnene landet rundt heller <3
 
Vet bare om en oldemor Hanna, og oldefar Erling og Sigfred. De to første er ikke så alt for ille, men har allerede bestemt meg for å oppkalle (lignende, men ikke samme navn) etter min bestefar Arne dersom det blir gutt. Lille Aaron <3 synest det var likt nok, og litt mer moderne enn Arne ;)
 
Ser at jeg missforsto og tenkte på mine egne oldeforeldre :D
Lille gull sine oldeforeldre heter da Norvald, Audny, Arne og Sissel på min side ;)
 
Inga, Ingrid, Laila eller Magnhild på jente og Eluf, Svein eller Møller på gutt (mannens farfar har jeg aldri hørt navnet på).
Har ikke vurdert å bruke noen av disse..:p
 
Gunhild x2, Anne Grete, Astrid, Ernst Tore (si det fort... huff :p) Eivind, Tor og Knut er olderforeldrene her. Problemet er vel bare at det er så mange som har de navna vi liker rundt her... Må bli Tor eller Gunhild eventuelt :p
 
He he, morsom tråd med mang herlige navn.

Her ville det blitt Hanna Martine, Edvin, Målfrid, Erling, Laila, Leif Bergfinn, Lilly eller Anders. Noen ville vært mer aktuelle enn andre
 
Back
Topp