Hva hadde barnet måtte hete

enlitenigjen

Betatt av forumet
dersom du måtte oppkalle etter oldeforeldre?

Jeg kunne blant annet bidratt med ei lita Targjerd..
 
Her hadde det da blitt en blanding av "vanlige" navn for den generasjonen og litt mer uvanlige
Magna, Gunvor, Skjalvår og Milly
Lars, Ole, Odd og Arne
 
Hadde blitt vanlige navn:Astrid,Jostein,Inger, Henry,Eva,Alf,Odd, Anny.
Ingen som frister igrunn.Men min oldefar het Leonard og vi vurderer Leo.Eg har funnet mangen fine navn lengre bak men min mann mener eg er umoderne da :-/
 
Ansgar, Mali, Paula, Hans, Bjørg, Gunnar, Liv

Ikke noe her vi vurderte på den første jenta vår... Eller mannen var innom Live da, jeg synes det er et fint navn :) Så det kommer sikkert på navnelista denne gangen også..
 
Egna, Anna, Hjørdis, Laura eller Olaf, Lars, Wilhelm eller Sverre, er de på min side. Deler jeg gubben sin side, så kjenner folk igjen meg om de er her i fra :p

Vi vurderer Sverre om vi skulle få gutt, og jeg kunne vurdert Wilhelm. Men så vil vi ha internasjonale navn, og Sverre blir kanskje verre å uttale.
 
Ganske normale navn, to av dem er jo bare 70 år (!) Men jeg vurderer ikke Hans Ebbe eller Kåre for det. Ei heller Grethe, Harald eller Solveig. Lillemor skulle egentlig vært oppkalt etter en oldemor og en bestemor, men det passet bare ikke når vi fikk se henne.
 
Margit-Karoline, Elling, Sverre og Åse Helene :) Jeg kunne brukt både Karoline og Sverre, men har en fetter med 4 barn som har brukt de allerede ;)
 
Og på mannen sin side er det Finn, Klara, Signy og Roy.. ikke så veldig aktuelt føler jeg...
 
Ludvik, Leonard, Magnus, selma, Ågot, Johan eller eleonora! Og det er bare den ene siden av min familie! De var glad i mange navn. :p
 
Reidun, Ragnhild, Per & Trygve på min side, Sigurd x2 , Turid, & Else på mannens side :p
 
Ludvik, Leonard, Magnus, selma, Ågot, Johan eller eleonora! Og det er bare den ene siden av min familie! De var glad i mange navn. :p
Jeg liker Ludvik godt! Synd ikke vi har det i vår familie ;-)
 
Jeg kunne godt tenke meg å bruke familienavn som Harald, Oscar, Trygve og Ingerlill. Babyen har to oldemødre med samme navn, så om det blir jente skal hun hete Viola etter dem :)
 
Jeg kunne godt tenke meg å bruke familienavn som Harald, Oscar, Trygve og Ingerlill. Babyen har to oldemødre med samme navn, så om det blir jente skal hun hete Viola etter dem :)
Åh Viola var et aldeles nydelig navn :)
 
Edilberto, Patricia, Anne-Lise og Atle. Min bror Patrick er oppkalt etter bestemor og søskenbarnet mitt har Patricia som mellomnavn. Men kunne ikke oppkalt mine barn etter oldeforeldrene sine :p
 
Mange fine navn ! og maange gøye navn hehe, rart å tenke på små babyer med noen av disse navnene, de passer liksom bedre til gamle mennesker hehe!
 
Miniputts oldeforeldre: May, Mina (Hermine, men kalles Mina), Asbjørg, Erling, Bjørg, Arne, Harald.

Vurderer Mina hvis det blir ei jente
 
Back
Topp