Hva gruer dere dere til etter fødsel?

Gruer meg til etterriene!!!! :S

Jente 2010 & 2012 <3
Overraskelse i des/jan :)

Å gud jeg grudde meg ikke noe særlig har bare gledet meg og vært spent på selve fødselen men ser jo at jeg bør være forberedt på det ene og det andre...:/
Det er veldig ukonstruktivt å grue seg, det hjelper ikke på noe som helst. Gled deg heller til fødsel og premien du får ;) Ubehageligheter etter fødselen var helt trivielle når jeg nettopp hadde blitt mor - og er fort glemt. Hva gjør det at det kanskje kommer noen etterrier når du har fått en liten skatt <3 Ikke gru deg :)

Etterrier selvsagt. Og brystvorter så vonde at tårene spruter og man vet man må ha noe å klemme hardt i når baby rar tak.
Og at "alt" håret faller av. Ikke fordi jeg er så opptatt av håret mitt men er så ekkelt med hår overalt.
Og blødningen og følelsen av at man lukter død der nede og at alle andre kjenner det.

Noe av det verste jeg vet er når de etter fødsel og i tiden etterpå skal kjenne om livmor trekker seg fint sammen, og derfor klemmer på magen. Det er så sinnsykt ubehagelig og vondt!! Kvier meg til det kjenner jeg.
Syns ikke det var vondt. Men å gå på do derimot :o

Det eneste jeg egentlig gruer meg skikkelig til, er å være borte fra storebror og hvordan han takler dette med en ny baby i huset.

MEN å blø i mange uker, vonde sting, nesten tisse på seg hver gang en nyser etc er ikke akkurat noe jeg gleder meg til...
Microlax er kjøpt inn for de første do-turene! Det fungerte fantastisk sist. Å sitte på do og presse, er det siste man ønsker dagene etter en fødsel!

Noe av det verste jeg vet er når de etter fødsel og i tiden etterpå skal kjenne om livmor trekker seg fint sammen, og derfor klemmer på magen. Det er så sinnsykt ubehagelig og vondt!! Kvier meg til det kjenner jeg.

Ja den signerer jeg! Og doturer! Og disse etterriene. Syntes de var vonde sist, og har hørt de er værre etter andremann.
Og så opplevde jeg litt det sist at enkelte i svigerfamilien ble overoverover-ivrige og ville helst bo oppå oss litt for mye litt for fort, og overkjørte og overhørte meg i det meste og styra voldsomt med lillejenta vår (hun fikk ikke fred til verken amming eller soving når de var der, stakkar, og de klarte ikke å se hennes behov). Og når sambo ikke klarte å si fra og sette grenser til sine (redd for å såre dem), måtte jeg bli den upopulære som måtte si fra. Ikke noe morsomt. Gruver meg veldig til at det skal bli like intenst fra dem nå, men håper det ikke blir det.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja den signerer jeg! Og doturer! Og disse etterriene. Syntes de var vonde sist, og har hørt de er værre etter andremann.
Og så opplevde jeg litt det sist at enkelte i svigerfamilien ble overoverover-ivrige og ville helst bo oppå oss litt for mye litt for fort, og overkjørte og overhørte meg i det meste og styra voldsomt med lillejenta vår (hun fikk ikke fred til verken amming eller soving når de var der, stakkar, og de klarte ikke å se hennes behov). Og når sambo ikke klarte å si fra og sette grenser til sine (redd for å såre dem), måtte jeg bli den upopulære som måtte si fra. Ikke noe morsomt. Gruver meg veldig til at det skal bli like intenst fra dem nå, men håper det ikke blir det.

Nei det er jo ikke greit!! Hva med å gi beskjed allerede nå? At dere har bestemt dere for å være litt i fred den første tiden og påpek at det er viktig for dere at storsøster er den som i første omgang skal bli kjent med baby..! Det må de da ha forståelsse for. Da har dere en "ekstra" unnskyldning slik at du og samboer slipper å bli "upopulære". Jeg har allerede gitt beskjed til mine venner(vi har ikke stor eller "klengete" familie) at den første tiden er forbeholdt guttene, de har jo trossalt fått en lillebror da, og det er ikke bare bare heller :)

Nei det er jo ikke greit!! Hva med å gi beskjed allerede nå? At dere har bestemt dere for å være litt i fred den første tiden og påpek at det er viktig for dere at storsøster er den som i første omgang skal bli kjent med baby..! Det må de da ha forståelsse for. Da har dere en "ekstra" unnskyldning slik at du og samboer slipper å bli "upopulære". Jeg har allerede gitt beskjed til mine venner(vi har ikke stor eller "klengete" familie) at den første tiden er forbeholdt guttene, de har jo trossalt fått en lillebror da, og det er ikke bare bare heller :)

Takk! :-)
Ja vi har forsøkt å forberede oss bedre denne gangen, for der ble et sjokk sist. Hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve noe slikt. Og det ble litt anstrengt mellom meg og svigermor en periode, men det har bedra seg litt, men svigerinna mi har ignorert meg frem til nå (i tre år) forbi hun ikke tålte å få en høflig tilbakemelding fra sin bror om at det ble for mye.
Ja jeg har sagt til sambo at det ikke blir aktuelt med like mye styr som sist, særlig med tanke på at storesøster må få venne seg til situasjonen også, og han er heldigvis enig. Men er spent på om han klarer å se det sånn når lillesøster kommer. Han er så svak for mora og søstra si, at jeg blir ikke overrasket om han ikke klarer å sette grenser denne gangen heller.

Takk! :)
Ja vi har forsøkt å forberede oss bedre denne gangen, for der ble et sjokk sist. Hadde aldri trodd at jeg skulle oppleve noe slikt. Og det ble litt anstrengt mellom meg og svigermor en periode, men det har bedra seg litt, men svigerinna mi har ignorert meg frem til nå (i tre år) forbi hun ikke tålte å få en høflig tilbakemelding fra sin bror om at det ble for mye.
Ja jeg har sagt til sambo at det ikke blir aktuelt med like mye styr som sist, særlig med tanke på at storesøster må få venne seg til situasjonen også, og han er heldigvis enig. Men er spent på om han klarer å se det sånn når lillesøster kommer. Han er så svak for mora og søstra si, at jeg blir ikke overrasket om han ikke klarer å sette grenser denne gangen heller.

Uff, får håpe han klarer å se de to døtrene sine behov(og ikke minst ditt) fremfor mor og søster sine denne gang da.!

Toalettbesøk, etterrier, ammeproblemer,og det å måtte bruke bind i evigheter

Jeg hadde masse etterrier med nr 1, så regner med det blir ille nå.. Forberedt på det og har handla inn paracet :) tror jeg fikk naproxen på sykehuset sist i tillegg, men siden jeg ikke husker så får jeg mannen til å kjøpe det om det er det de anbefaler på barsel (sett at de ikke har det til meg der..) ellers håper jeg på en barselperiode som sist, følte meg ikke særlig sår så lenge og skal prøve den angel mama sprayen denne gang :) det meste blir heldigvis overskygget av gleden det er med den lille nyfødte <3 men de barseltårene da... Må si jeg er spent på dem, grein for alt sist. Om vi fikk besøk var det galt, om de ikke kom var det galt. Mannen ble litt forvirra for å si det sånn :p

Back
Topp