Hva gjør man

NoClue

Forelsket i forumet
Når man føler att dette går ikke bra, hvorfor skal det gå bra denne gangen, føler meg ikke gravid og er redd for hver minste smerte som kommer i mageregionen? Jeg liker ikke å være sånn her redd, prøver å slappe av. Men har nettopp mistet min far og vil så gjerne glede min mor med att siste barnebarnet kommer snart! Og da blir jeg ekstra redd for å miste!!:-( vil bare spole frem de neste 6 ukene!!!
 
Jeg tenker at negative tanker er med å setter i gang en negativ prosess! Tenk posetivt :)
 
Fysj, det kan ikke vœre lett å føle det sånn.. :( Jeg har lyst til å gi deg en stor klem!

Det er utrolig mange følelser nå i starten, og jeg kjenner også at de negative følelsene ofte dominerer. Jeg tror noe av det beste man kan gjøre er å vœre aktiv, tilbringe tid med familie og venner, og å unne seg litt ekstra kos. Rett og slett å få tankene over på noe annet enn graviditeten.
 
Jeg vet hvordan du har det. Svangerskap 1 og 2 hadde litt stressa
1. Haste KS og morkakeforløsning. Gikk bra heldigvis.

2. EXU haste operasjon med fjerning av eggleder.

Fant ut at jeg var gravid igjen i dag. Evnt tremin 20 okt.
Å kjenner at hodet jobber mot meg :-(
Men vi må tenke positivt! Ikke jobbe mot oss selv.
 
Må bare prøve å tenke positivt ja, men det er vanskelig når hodet mitt bare tenker negativt. Og jeg hadde svangerskapsdepresjon forrige svangerskap og er redd for at den kommer allerede nå, det hadde vært fælt.. MEN! Nå skal jeg tenke POSITIVT, snakke ut med legen på timen om en uke, og bare prøve å slappe av og tenke at babyen har det bra, og att den er der! :)
 
Jeg klarer ikke slutte å engste meg, men for meg er det viktig å gi plass til gleden også. Selv om jeg er mye redd, så velger jeg å kose meg som gravid likevel, og jeg velger å drømme og forberede meg på babyen. Det hjelper meg å kjøpe babyting og bla i strikkemønster, og se for meg hvordan det skal bli når jeg har 3 barn. :)

Anbefaler deg å finne en jordmor eller lege som er lett å snakke med, og fortelle hvordan du har det. Siden du slet forrige svangerskap bør de sette av ekstra tid og også gi deg ekstra kontroller.
 
Veit akkurat hvordan du har det!! Vi får bare krysse fingrene!! <3
 
Jeg er også veldig engstelig, så engstelig at det har overskygget den enorme gleden over å faktisk være gravid.. For tre dager siden sto jeg i dusjen og gråt fordi jeg var sikker på at jeg aldri ville få oppleve å bli mamma med mine egne egg (har fått diagnosen for tidlig overgangsalder)
Samboeren min ble litt frustrert fordi vi har jo faktisk klart det umulige! Men jeg er så redd for at dette er min eneste sjanse for å bære frem mitt "eget" barn og hvis jeg mister, mister jeg alt :( Men er enig med @R_28 i at negative tanker bare bidrar til å sette i gang en negativ prosess! Derfor prøver jeg å ta innover meg at jeg faktisk er gravid (jeg må si det høyt til meg selv for å tro det) og NYTE det :) Går det dårlig har jeg da i det minste koset meg meg graviditeten mens jeg kunne :)
 
Back
Topp